čtvrtek 30. srpna 2012

Bob Harper: Vyšší zátěž nebo více opakování?

Pojďme si něco říct o vyšší zátěži versus více opakování...

Znám spoustu lidí, co si myslí, že když si vezmou menší zátěž a budou dělat tuny opakovacích cviků, tak se dostanou nejlépe ke svým cílům. Hrozně rád bych po vás chtěl, abyste se nebáli používat při cvičení větší zátěže. Vždycky říkám lidem 'svaly a tuk spolu nemohou táhnout za jeden provaz, nesnáší se', takže když budete cvičit s větší zátěží, nejenže si budete budovat svalstvo, ale snížíte tak i tělesný tuk. Vím, že je spousta žen, které by nejraději řekly 'no, Bobe, víš, já nechci vypadat namakaně jako chlap, nechci mít velké bicepsy a silná stehna', o tohle se vůbec nemusíte bát, protože nic takového se nestane. Nebojte se toho, vezměte si ke svému cvičení těžší činky alespoň 1-2x týdně, vaše tělo a váš tuk vám za to poděkují."

Pro Shape magazín:
  1. Spalujete tuk - nejlepším spalovačem tuku je jak známo kardio cvičení. Ale jeho efekt přestává v momentě, kdy se cvičením přestanete. Naopak větší svalová hmota nutí tělo spalovat tuk také přes den, když necvičíte. Studie ukazují, že pokud zařadíte posilování 1-2x týdně do svého tréninku, spalování tělesného tuku se zvýší o 3%.
  2. Vaše tělo bude daleko lépe vypadat - ženy neprodukují takovou úroveň testosteronu jako muži, takže nemohou mít takový nárust svalstva jako muži. Proto by se vůbec neměly bát používat větší zátěže.
  3. Účinné v boji proti osteoporóze
  4. Spálíte více kalorií - zůstává pravdou, že za hodinu kardio cvičení spálíte více kalorií než zvedáním činek, nicméně v dalších 24 hodinách, pokud budete budovat svoji svalovou hmotu, spálíte přirozeně více kalorií, než bez posilování. 
  5. Rychleji si vybudujete sílu - zvedání lehké zátěže při více opakování je výborná věc pro vybudování výdrže. Pokud ale chcete budovat sílu, těžší zátěž je klíčem k úspěchu, budete překvapeni, jak rychle zesílíte.
  6. Spálíte rychleji tuk v břišních partiích - vaše tělo je od přírody předurčeno ukládat si tuk na určitých místech. Nejkritičtějším místem jsou samozřejmě břišní partie. Pokud zařadíte posilování do svého programu, nejenže se snadněji budete zbavovat tuku v těchto místech, ale zároveň snižujete možnost výskytu rakoviny či cukrovky.
  7. Budete se cítit silná - nejenže budete opravdu silná, ale bude to znát i z vašeho chování. Budete se cítit sebejistě a silně!
  8. Jako prevence proti zranění.
Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat