úterý 18. září 2012

Bob Harper: Death By...

Bob na svém - dnes již nefunkčním - fitness kanále denně v rámci placeného programu uveřejňoval jak tipy, rady, recepty a psané tréninky, tak také video workouty. Z té doby se mi dochoval jeden z takových tréninků a chtěla bych se o něj s vámi podělit.

Trénink se jmenuje v angličtině Death By... nevím, jak jej do češtiny co nejvýstižněji přeložit, tak vám jej popíšu. Jde o to že: celý workout se dělá pouze jediný cvik, v dnešním případě to budou dva. Ano, pouze dva cviky. V tom dnešním jde o
  • dřepy (air squats)
  • sed-lehy (sit-ups)
Nic víc cvičit nebudete. Člověk si řekne, "jooo, tak to je v klidu, to dám". No, já se s vámi nehádám, ale vraťme se zpátky k názvu tohoto tipu tréninku. "Death By" opravdu znamená "smrťák" a záleží jen na vás, jak dlouho mu vydržíte vzdorovat. Celý trénink spočívá v tom, že každou minutu budete navyšovat opakování každého cviku

Tzn. první minutu vašeho workoutu uděláte jeden dřep, jeden sed-leh a po zbytek minuty odpočíváte. Jo, je to tak! Druhou minutu uděláte dva dřepy a dva sed-lehy. Třetí minutu tři dřepy a tři sed-lehy a zase do uplynutí celé té minuty odpočíváte. Už chápete systém? Když se dostanete, řekněme k číslu patnáct pro dřep i sed-leh, zjistíte najednou, že nejenže vám chybí v dané minutě čas na odpočinek, ale zároveň vás to nutí přidat na rychlosti, abyste jich zvládli co nejvíce. Sotva dokončíte sed-lehy, už vstáváte kvůli dřepům.

Na obrázku číslo 1 jsem vám cvakla Boba Harpera, který se na začátku videa vztekal, jak vypadá správný "dřep". Dal holkám za zadeček balón, aby pochopily, že správný dřep vypadá tak, že stehna jdou v dřepu až pod kolena


Na obrázku číslo 2 vidíte určitě už známé výrazy ve tvářích, holky jsou u nějakého 11. kola a začíná to být obtížné. Holky se začínají slušně potit a jejich forma cviků "opadává" ☺


Obrázek číslo 3, nijak zvlášť rozdílný od toho vrchního, až na to, že dvě děvčata odpadla u kola s číslem 17 (udělaly v jedné minutě 17 dřepů a 17 sed-lehů), 18 už nezvládly/nestihly.


Poslední obrázek s číslem 4 je samotné finále, včetně pejska Karla :D Holky skončily u kola 21. Pokud to dobře počítám, tak to znamená, že za 21 minut se holkám podařilo udělat celkem
  • 231 dřepů
  • 231 sed-lehů


Myslím, že se tomuto druhu cvičení říká po právu "death by" :)) Neodvážím se tipovat, u kolikáté minuty bych "chcípla" já :))) Musím vyzkoušet. Také zkuste, zapište si do notesu, u kterého čísla a které minuty jste skončili a pak se ke cvičení po čase vraťte. 

Mějte se prima :)) Snad se vám dnešní tip na cvičení líbil :)

K. ♥
Vaše názory:

27 komentářů:

  1. Teda, to je opravdu zajímavý nápad! A zkusím to Bobovi neříct, až jej dneska zase potkám, ale bude mě to stát hodně přemáhání:D

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, tak to zní jako totální zabiják! Určitě to stojí za to vyzkoušet a časem pozorovat, jak se lepšíme :-)

    Jinak založila jsem si taky blog - http://andy-and-her-weight-loss-journey.blogspot.cz/
    Když budeš mít čas a chuť, můžeš mrknout. Ale zatím to jen rozjíždím, ještě tam skoro nic neni :-)

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prima, budu se těšit na příspěvky :))) Držím palce :)

      Vymazat
  3. Ahoj Nikki:-)
    na Tvém blogu se stávám závislá :-)) včera jsem docvičila 30DS level 1. Na váze mám za těch deset dní sportování a zdravého jídelníčku -2kg. Na cm bohužel nic :-( tedy přes stehno -1cm. No uvidíme, nevzdávám to a jedu dál :-)) Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť to máš za 10 dní krásný!!!!!!!!!!! Nebuď na sebe tak náročná! :)

      Vymazat
    2. Nejsem náročná ;-) jen jsem se cítila na větší úbytek cm :-) ale však jsem se k té postavě, kterou mám, nějaký čas dopracovávala, tak nemůžu chtít zázraky za 10dní, ale porovnávám se s výsledkem u tebe, ale ty jsi tam vlastně neměla prvotní měření a vážení :-)

      Vymazat
    3. Kdyby tohle slyšela Jillian tak se určitě bude vztekat :D V žádném případě se NIKDY neporovnávej s ostatními. Každé tělo je jiné, každé tělo jinak reaguje na cvičení, na stravu, jinak hospodaří s tuky, s vodou, každé tělo je jinak stavěné, a tak k tomu svému musíš přistupovat jako k jedinečnému kousku a neporovnávat se s ostatními. Jakmile to začneš dělat, jsi jednou nohou v průšvihu - demotivace, a začnou otázky, jak to že nehubnu stejně rychle jako ten druhej. Jak to, že mi neubývají cm stejně rychle jako tomu druhému. To je prostě špatně. Vsadím se, že ani nespaluješ stejné kalorie u cvičení jako já, že máš úplně jiné tempo v životě než já - jiná práce, zájmy apod... tak jak chceme srovnávat sebe s druhými??? Fakt se zaměř sama na sebe, piš si míry a podle těch se orientuj, protože ty jsou tvoje! :) Znám holky / maminky, které za deset dní mají i 7 cm přes pas a 5cm přes zadek. A co? Víme o nich něco? Vůbec nic. Opravdu to nedělat. NIKDY!!! Je tolik článků na internetu a různých motivačních obrázků, které říkají naprosto to samé!!! :)

      Tak držím palce :)

      Vymazat
  4. Vypadá to šíleně. Nevím jestli se na to vrhnu...
    Kettlebell mě zajímá docela dost. Přemýšlela jsem o tom, že bych si i zaplatila nějaký kurz. Ale až do Prahy se mi nechce a v Brně jsem nenašla nic.
    Světla

    OdpovědětVymazat
  5. Nějak se mi nedaří tady přidat komentář :-) Snad teď to vyjde :-) Ahoj Niki, tvůj blog je hodně dobrý a motivující. Jsem doma s roční dcerou a 2x týdně chodím na fitness kruhové tréninky, které se velmi podobají cvičení Jillian Michaels. Navíc ještě po večerech cvičím doma. Pořád to ale není ono... Musím přiznat, že tyhle kruhové tréninky jsou opravdu nejúčinnější pokud jde o shazování kil a formování postavy. Stávám se na svém cvičení závislá a ten kdo není doma s dítětem to asi nepochopí :-) Je to jeden z mých velkých koníčků... Dostala sem tip od kamarádky na JM a její 30 DS, ale je to pro mě dost jednoduché, takže si k tomu ještě něco přiberu. Moc fandím každému kdo se do toho pustil a gratuluju, tvuj blog je super a hlavně hodně motivující...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) Kruhový trénink mám taky strašně ráda :) Nějak to po něm prostě "odsýpá" :))

      Vymazat
  6. No radši snad ani nechci vědět jak rychle bych odpadla :D

    OdpovědětVymazat
  7. to vypasá pěkně. Asi brzy také vyzkouším, láká mě to! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hned jak jsem si přečetla tenhle článek, jsem to musela zkusit! Ale zvládla jsem jenom 10 :D Vypadá to docela lehce, ale je to náročné :D

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to masakrózně.. na čtení pohoda, ale fotky mluví za vše :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je mazec!
    Já mám za sebou druhý den 30DS a mám pocit, že mi upadnout lýtka :D já vím, druhý den je oproti Vám stálicím nuda, ale nějak se začít musí :D i když nechápu, jak dojedu zítra na kole do práce :D a taky jak v tomhle stavu, počítám, že to bude zítra ještě hustější, zvládnu třetí den Level 1 :)) i obyčejná chůze mě bolí!!!!!!! :D a jinak Nikki, Tvůj blog je prostě best! <3
    Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro všechny byly začátky krušné :) Ale postupně bolesti ustoupí :)) Držím palce !!!

      Vymazat
  11. Musím říct, že na první pohled mi to přišlo nudné - udělat 1 dřep a 1 sed leh. Ale je fakt, že s postupem minut to je asi fakt záhul. No někdy to schválně vyzkouším, jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zapíšu si to do svého fit deníčku :D Vypadá to namáhavě, což je pro mě výzva. :) Tolik leh-sedů a dřepů, wow!

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojky holky, nevíte prosím některá z vás, kde by se dalo stáhnout Jillianino nové Killer Abs, zda ho někerá máte? Děkuji za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem jich právě udělala 17. Klepou se mi nejenom nohy, ale snad všechno. Ze začátku je to teda pěkná nuda, ale kolem desítky to začíná být docela zajímavé. Jen jsem ty leh sedy dělala s pokrčenýma nohama,tak snad to není na závadu.Teď jdu umřít do sprchy,protože ještě před tímhle jsem si dala 4.Ripped.Cvičení zdar!:))Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi dobrá!!! Jinak holky na videu jely taky některé s pokrčenýma nohama a některé je měly natáhlejší :)

      Vymazat
  15. Ahoj mám dotaz, cvičilas denně Jilian? Dělala si jako pohybovou aktivitu jenom to, nebo si chodil běhat atd? Přemýšlím, co se cvičením na zimu, ale bojím se, že když začnu JIlian, že mi narostou stehniska

    OdpovědětVymazat