BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

pondělí 8. října 2012

Bob Harper: Bob's Workout

Nebojte, nezačnu tady na vás anglicky, ale v názvu Bob's Workout se neskrývá nic jiného, než cvičební program Boba Harpera právě pod názvem Bob's Workout

V první řadě si řekneme jednu veledůležitou věc. Tohle není pro začátečníky, ani mírně pokročilé. Jelikož se jedná, jak sám Bob říká, opravdu o jeho rutinu, o cvičení, která sám podstupuje a která dělá, jde opravdu již o náročnější kousky. Já vám teď dvd program Bob's Workout přiblížím, jelikož jsem si jej pro vás odcvičila. 

Dvd ze série Inside Out Method obsahuje dva tréninky. Každý trvá necelých 30 minut. Momentálně se dá tento program zakoupit přímo na Bobových stránkách, dokonce jen za 5 dolarů, bohužel ale máme všichni smůlu, jelikož se daná dvd rozesílají pouze po Spojených státech. Takže chtě nechtě, jsem si pro tento trénink musela jít cíleně na ulozto. 

Obě části se dají cvičit rozděleně nebo také naráz, tím dostanete hodinový trénink. Budete potřebovat různé náčiní, v každém tréninku jiné, o tom už ale více v popisu samostatných workoutů.

První workout
Bob první část svého tréninku svěřil ženě. Zde se ujímá činek a kettlebelů Stephanie. Už jsem to nakousla, budete potřebovat tyhle cvičební pomůcky...

  • podložku
  • troje činky, každé jinak těžké (lze kombinovat s kettlebelem)
  • vodu
  • pulsmetr s vyplým alarmem pro překročení optimálního tepu (jinak vám to bude pískat pořád)
Trénink se začíná kardiem, při kterém se zahřejeme. Pak přichází na řadu 3 různě těžké kettlebely. Nedělejte si s tím hlavu, pokud máte i tři různě těžké činky, také postačí. Já používala 1,5 kg činku, 3 kg činku a 6 kg kettlebel. Bob má pro Stephanii nachystaný také docela vysoký stupínek, který je tak na úrovni židle. Můžete tedy použít židli, nebo cviky prostě provádět na zemi, stejně jako jsem to udělala já. O nic nejde ☺
Cvičení je z velké části silové, procvičuje se hlavně vrchní část těla, často se používají činky, ale také se trénuje kondička. Stephanie je na konci tréninku doslova odvařená. Kape z ní pot, jakoby na ni někdo mrskl kýbl vody ☺ Já se potila také, ne tak extrémně, ale přiznám se, že ačkoli jsem workout zvládla celý od začátku do konce, některé cviky jsem "nechtěně" ošidila, jelikož jsem je buďto nestihla v takovém tempu jako Stephanie nebo jsem prostě nemohla. Je to opravdu náročné. A velmi intenzivní.
Bob má navíc na konci tréninku nefalšovanou radost z toho, jak Steph "zničil". Ty mě taky, Bobe! Nenávidím tě!


Druhý workout
Druhou část svého tréninku svěřil Bob muži. Zde se ujímá činek a kettlebelů Zack. Pro tento workout budete potřebovat tyhle cvičební pomůcky...

  • židli (namísto fitness schodu)
  • dvoje činky různě těžké, volte z těch nejtěžších, které máte (lze kombinovat s kettlebelem)
  • vodu
  • švihadlo (nemusí být)
Trénink se začíná kardiem, při kterém se zahřejeme, Zack skáče přes švihadlo, které lze nahradit pouze jakýmsi "jako" skákáním, které již známe od Jillian. Pak přichází na řadu 3 série různých cviků. Budete potřebovat židli, která vás unese, ale také která se z místa nepohne. Já to vyřešila tak, že jsem židli "narazila" k topení, aby se neposouvala. Stejně tak se dá využít skříň, zeď či dveře.
I tato druhá část cvičení je hodně posilová, převážně na nohy, ale taky na ramena a hrudník. Zack vcelku dlouho vydržel v tempu, ale poté, někdy v polovině, nebyl schopen fungovat bez odpočinku. V jednu chvíli jsem si dokonce myslela, že se tam složí nebo pozvrací nebo já nevím. Já tuto druhou část odcvičila vcelku snadněji než Zack. Když on odpočíval, já si dávala opakovací cviky navíc, jelikož jsem nechtěla vypadnout z tempa. Určitě se mi daleko obtížnější zdál první workout. Proč? Jednoduché. Zack celý svůj workout odcvičil s 25 librovými činkami, což je nějakých 11kg na jednu ruku a to už se v takovém tempu, v jakém se jelo, sakra pronese. Já cvičila pouze s 3kg, tím pádem se mi tento workout zdál jednodušší. Bohužel nemám jak přidat na zátěži, jelikož 3kg je to největší, co mám. V jednu chvíli mě to fakt mrzelo. Chtěla jsem být stejně tak vyplivnutá jako Zack. 
Nicméně si myslím, že to tomuto workoutu, této druhé části, trošku ubralo na atraktivnosti a na intenzitě. Zack ke konci už opravdu hodně odpočíval, nechápu, proč prostě trénink kvůli natáčení nestopli, a nesestříhali k dokonalosti. Mám dokonce pocit, že závěrečnou sérii cviků záměrně ukončili pouze na jednom opakování. Nebo to u něj nechali být proto, jelikož se první série jela 3x po sobě. 


Závěrečné shrnutí:
Rozhodně se mi více líbil první workout, jelikož běžel opravdu bez přestání a Stephanie je pro mne prostě hrdinkou. Jak jsem již před chvíli podotkla, Zacka nemohli více před kamerou znemožnit. Vadilo mi, že jsem na něj musela čekat, to doslova, a hledala si sama výplň cviky, než se nám mládenec vydýchá. Beru to jako velkou chybu samotné produkce, to prostě nedomysleli a blbě udělali. Vcelku se z třiceti minut jede intenzivě tak možná dvacet. Škoda. Každopádně všem pokročilejším vřele doporučuji. Pokud máte dost odvahy, pusťte se do toho právě se Stephanií. Se Zackem bych to spíše doporučovala chlapům, kteří si vezmou pořádnou nálož do rukou, aby se zničili, jako Zack. Protože zničit se s 3kg podobným způsobem prostě nelze. S nižší zátěží je to prostě jen prima cvičení, u kterého se sice nebudete nudit, ale ani vás nijak nepoloží. 

Snad se vám má recenze líbila ☺ K.


Vaše názory:

25 komentářů:

  1. No... asi zůstanu u Jill :D ta mě zničí taky... ufff... a taky kvalitně, že ze mě odkapává pot a kocour na mě z pohovky hledí, co jako blbnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jill je také skvělá. Oni oba. Trénují spolu, mají stejné taktiky, takže nic moc se nemění, až na to, že Bob je takovej jinej, je to chlap no :) Až ti nebude Jill stačit, tak se taky určitě budeš koukat jinam. Já byla taky zatvrzelá, že nikdy nic jinýho ... a pořád jen Jill. Jenže to fakt nejde pořád. Chce to měnit a chce to přitvrdit.

      Vymazat
    2. Je mi to jasný :) zatím mi Jill stačí, mám toho tolik v plánu, co si chci zacvičit. Ale určitě to pak bude chtít střídat :) je možný, že už si večer bez toho cvičení nedovedu představit? :))))

      Vymazat
    3. Marki určitě :))) není to skvělé? :D :D :D

      Vymazat
  2. Asi bych to nedala .Jsem teprve na začátku,tak si počkám.S Jill toho mám dost.Ale recenze skvělá.Díky. Dasha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, workout není pro začínající. Ale je zde spousta těch, kteří vyhledávají už něco náročnějšího, jako já. Takže později se k tomuto určitě dostaneš neboj :) I tvůj čas přijde :)

      Vymazat
  3. 3 kilové činky? Zatím zůstanu u Jill :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Body Revolution Jill používá ještě těžší ;)) takže s ní klidně buď :D

      Vymazat
  4. Ahoj, miluji tvoje články, jsi opravdu skvělá!!!
    Vždy mě něčím inspiruješ, tento workout určitě zkusím, ale na uložto ho nemohu najít, nemohla by si sem hodit odkaz, prosím?
    Děkuji, měj se krásně:)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemlžu sem dávat odkazy :( ale stačí napsat Bob Harper do vyhledavače a oba workouty tam jsou.

      Vymazat
  5. Konečně někdo objevil taky Boba :) Všude vždy jen samá Jill :) Pravidelně cvičím Ultimate Cardio Body, hodně mě to baví a ty výsledky jsou skvělý :) A ještě ti chci pochválit skvělej blog, často jsem chodím načerpat inspiraci do dalšího cvičení a vždy mě to tu skvěle nakopne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé super, že s Bobem cvičíš, Ultimate znám a je to fantastické cvičení :D Určitě na něj bude recenze, jednou :)))

      Děkuju, prima den :)

      Vymazat
  6. Mi se třeba workouty od Boba líbí víc než od Jill :)...Pravidelně cvičím Ultimate Cardio Body a Main workout a fakt supr!! Brala bych ale víc jeho dvd ke stažení nebo k dostání u nás :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SOuhlasím, je toho málo :( Už se ozývali na jeho FB stránce, že by chtěli další DVD. Mám pocit, že Bob na to teď ale nebude mít čas vůbec, jelikož na jeho placené stránce skoro každý den přidává video workouty, takže tím to jakoby kompenzuje.

      Vymazat
  7. Ahoj Nikki, opět skvělá recenze - díky za ni :). Dnes jsem se rozhodla, že si tvůj článek přečtu až po tom, co si zacvičím a bylo to moc dobrý rozhodnutí - cítím se teď hrozně skvěle a vůbec se mi nechce spát, tak jako před půl hodinou :). Jo a chci se zeptat, nenašla si náhodou už někde Killer Abs od Jill? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nenašla :( Až najdu, myslím, že to poznáte :D :D :D ještě něco zkouším, tak uvidíme :)

      Vymazat
  8. opět pěkná motivace, i když pro mě zatím v říši snů..na tohle prostě zatím nemám, ale co, jednou to třeba vyjde!:) jen tak mimochodem, zmiňuješ, že se do DVD dá koupit jenom v USA, možná znáš, možná ne, ale zásilky z usa (víceméně bez námahy) jdou posílat přes shipito.cz, sice si člověk cosi připlatí, ale jde slučovat víc zásilek, tak ta cena pak není tak příšerná. Měj se a těším se na další příspěvky!:) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel to ale asi bude DVD přehratelný jenom pro Spojené státy a tady v Evropě nefunkční..

      Vymazat
    2. No, právě. :(

      Na stránku jsem ale koukla. třeba se bude hodit někdy příště, děkuji. Zkusím najít něco v UK. To není možný aby nebylo :D

      Vymazat
  9. Ahoj Nikki, už pár dní chodím na tvé stránky a abych se přiznala celé jsem si je přečetla od začátku. Moc se mi líbí co jsi dokázala a rozhodla jsem se, že to taky dokážu, proto jsem si taky založila blog aby mi to pomohlo s mým bojem proti "faldíkům" :-D http://fitt-life.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nakonec mám tuto adresu http://fitt-life.blogerka.cz/ jelikož na blog.cz mi to nechtělo najíždeť :-) (abych já vždy neměla nějaké komplikace) :-D

      Vymazat
  10. Jak prehrat DVD z USA . Vetsina DVD player se da code free naprogramovat. Navod se najde na netu a je to otazka jedne minuty. Zada se jen kombinace cisel. Muj prehravac je prekodovany a prehraje vsechna DVD.

    OdpovědětVymazat
  11. ahoj Nikki, zaujalo mě jedno cvičení s Bobem a to Totally ripped core. Už ho stahuju a jsem zvědavá, jestli to přežiju nebo ne :D Dám pak vědět jaké to je.. nebo si už cvičila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě se ozvi, jak se ti líbilo, já mám s Bobem odcvičeno téměř vše, chybí mi jen jóga a kettlebell :)

      Vymazat
  12. začala jsem před více jak rokem cvičit s Jill,asi jako každý,ale po čase to opravdu chtělo něco jiného a tak jsem zkusila Boba a jsem nadšená.Je to dřina,ale po cvičení se cítím báječně, když vím, že jsem to dala:-))

    OdpovědětVymazat