BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

neděle 28. října 2012

Bob Harper: Body Rev / Cardio Conditioning

Čím více se vám Bob Harper líbí, tím víc mě to nutí do psaní jeho recenzí. Tohle je další z programů, který by vás mohl zajímat, jelikož je to jeden z těch, díky němuž jsem zaznamenala krásné výsledky v oblasti zadečku ☺ A vás zajímalo, co za program to je ☺

Pojďme si to říct na rovinu, tenhle workout není vůbec žádná sranda. Patří k těm náročnějším. A je určen hlavně pro ty, co se rádi snaží pokořit kdejakou výzvu. Tohle je jedna z nich. Opravdu nesmírně kvalitní trénink, při kterém budete potřebovat pouze sadu činek (já cvičila s 3kg a byl to mazec) a také podložku. Kromě sportovního náčiní velmi doporučuji ručník, vodu, možnost větrat, přinejlepším někoho, kdo vás přijde profackovat, až to budete chtít vzdát dřív, než docvičíte. 

Na počátku tréninku má k vám Bob pár slov: "Co je tím nejdůležitějším svalem, který máte? Jsou to vaše nohy? Vaše ramena? Možná vaše hýžďové svaly? Ne. Je to vaše srdce. Přemýšlejte o tom. Dokud nezemřete, vaše srdce stále bije. Stále maká. Co děláte pro to, aby jste se o něj dobře postarali? Jíte dobře? Pijete? Kouříte? Co děláte? Já jsem tady. Váš trenér ve vašem domě, kterého jste tak chtěli. Takže konec výmluvám, teď mně tu máte. Já jdu do toho. Jdete vy do toho? Protože já se teď postarám o srdce, které v sobě nosíte. Proto bude následující kardio trénink velmi důležitý. Důležitý proto, že vás nakopne, je to výzva, budete se potit, váš tuk půjde do háje, vaše tep srdce bude šílet, a víte co se stane, až tenhle trénink skončí? Vaše srdce se zklidní a bude odpočívat, tento váš sval bude sílit a sílit a vy budete žít svůj dlouhý zdravý život. Tohle je to, co potřebujete.  Už to není o tom, co chcete, ale o tom, co potřebujete. A já jsem tady teď pro vás. Já vás tím provedu. A zacvičíme si spolu. Vy a já. Společně. "



WORKOUT 1 - ČAS: 61 MINUT
Tohle je přesně ta část programu, o které jsem mluvila ve své šesti měsíční proměně, při které došlo k rychlým změnám v oblasti hýžďových svalů. Během tohoto workoutu uděláte totiž tolik dřepů s činkou, že si budete myslet, že se samotný Bob musel zbláznit (taky jsem si to myslela a při prvním tréninku tohoto programu ho posílala do vzdálených míst - dnes mu děkuji). 

Hlavní trénink je z počátku samozřejmě věnován zahřátí, který velmi plynule přechází do samotného tréninku a vy ani nepostřehnete, že jste ze zahřívacích cviků přešli do "smrtícího" workoutu. Já vám to řeknu, stane se tak po pěti minutách. Pak tedy nastává samotný trénink. Neděste se, že i po deseti minutách tréninku a různých variací s činkami, budete stále dělat dřepy. V této fázi jsem si říkala, zda se vůbec někdy dočkám něčeho jiného. Upřímně řeknu, že si nemyslím, že by takový blok cviků (swings) s činkou byl nějak omračující a zábavný, ale je nesmírně efektivní, Bob to opravdu nedělá jen tak pro nic za nic. 

Pak přichází na řadu blok cviků v plank pozicích, nějaké ty push-ups, pak kardio, u kterého jsem si spíše odpočinula, protože doposud to byl spíše nářez a uvítala jsem s otevřenou náručí klasické jumping jacks. nejhorší totiž ani nejsou samotné cviky, ale fakt, že vás Bob nutí v určitých pozicích prostě vydržet, takže se vám po pár vteřin klepe celé tělo a máte pocit, že se musíte každou chvílí rozsypat jak sirky.

A jsme v polovině tréninku. Zde jsem to při svém prvním tréninku vypínala a rozhodně tak doporučuji i vám. Máte vlastně na výběr. Odcvičit celý workout, nebo si jej rozdělit na pomyslné dva workouty po 30 minutách. První polovina mi přišla těžší na začátku, druhá polovina zase na samém konci. Když se člověk zadívá do tváří, tedy do zničených tváří cvičících, musí být jasné, že oni sami toho už mají plné zuby a na samotném konci doslova "melou z posledních". Takový Zack, ten mele z posledních dá se řict od půlky, sakra, proč si ho tam Bob jen bere, tohle je už druhý workout a ten chlap fakt moc nevydrží!!

Tento trénink moc doporučuji všem, kteří mají zrovna sil na rozdávání a chtějí ji zužitkovat v tomto nekompromisním workoutu. Na fitness stránkách, kde se o tomto DVD programu mluví, jej prodávající hodnotí a doporučují pro opravdu velmi pokročilé cvičící. Hodně štěstí ☺

 
  


WORKOUT 2 - ČAS: 24 MINUT
Tato část cvičebního dvd je mnohem přívětivější, jedná se o zkrácenou verzi jakéhosi tréninku, který se mi líbil a to dost, i přestože je takto krátký. Tento speciál se zaměřuje hlavně na posílení zadečku, stehen a zkrátka celé dolní části těla. Budete také trénovat rovnováhu, což já tedy dělám strašlivě ráda. Celkově je mnohem jednodušší, není tak náročný jako hlavní workout tohoto dvd. Budete potřebovat pouze dvě činky. Tento workout bych vám doporučila odcvičit si dřív, než hlavní. Hodně vám totiž napoví, co čekat od onoho hodinového. Pokud se vám tento krátký bude zdát zvládnutelný, pak se pusťte do hlavního tréninku. Myslím to s vámi dobře ☺
Samozřejmě si jej můžete dát i jako jakýsi bonus k jakémukoli jinému cvičení, nebo pro mírně pokročilé jako samostatný trénink. Sami uvidíte, co "to" s vámi udělá ☺

 
 

Závěrem
Co bych ještě ráda řekla? Že tohle není pouze kardio trénink, ale také hodně posilovací trénink. Nenechte se zmást názvem. Dostanete ovšem do těla tak či onak, a je úplně jedno, co se píše v titulu dvd. Většinou se setkávám pouze s pozitivními reakcemi a recenzemi. Někteří tohle cvičení doporučují proto, že jsou po něm vidět rychlé výsledky, do této skupinky patřím i já. Někteří tohle dvd popisují jako jedno z nejlepších. S čímž zase, upřímně, nemůžu souhlasit. Přestože má fantastické výsledky, workout jako takový není až tak zábavný a poutavý, alespoň ne pro mne, jelikož se během hlavního tréninku hodně dlouho věnujete právě dřepům a podřepům s činkou, tzv. houpání, něco podobného se dělá i s kettlebellem. Opravdu to není příliš záživné, navíc, když se v polovině workoutu k těmto cvikům zase vracíte. Ale!!! Někteří tohle právě oceňují a strašně se jim právě takový workout líbí, čili každý to prostě vidí jinak. Na obranu tréninku však podotknu, že i ony ne moc pro mne záživné cviky měly a mají úspěch, co si budem říkat.

Někteří si ztěžovali na to, že Bob minimálně s ostatními cvičí a pochopila jsem, že ne každému se to takto líbí. Když trenér prostě jen ukáže formu daného cviku a pak "jen chodí kolem a peskuje". V tomto se musím Boba a všech trenérů, kteří to takto dělají zastat, jelikož já si nedovedu představit právě opak. Měla jsem tu šanci odcvičit si (už nevím jaký) workout, kde trenérka právě makala s ostatními a do toho dávala instrukce. Musím říci, že její funění do mikrofonu a popadání dechu pro mne byl spíše rušivý element. Myslím, že trenér tak má právě být od toho, aby kolem cvičících chodil a hučel do nich, povzbuzoval, dostával z nich maximum, ukazoval jim, kde během cviku dělají chybu, kde zabrat apod. Snad to máte podobně, protože s ničím jiným se u Boba ani nelze setkat.

Hrozně moc se těším, až Bob zase vydá nějaký ten svůj další dvd workout a hrozně moc si přeju, aby v něm už nebyl Zach. Tenhle chlápek, nebo spíše bačkora, už po dvaceti minutách sotva popadal dech a já měla pocit, že každou chvíli exne. Myslela jsem, že vím, jak vypadá dřep. Tento Zach ovšem dodal dřepu naprosto jiný rozměr, protože u něj nejčastěji jen tak stál. Odkud tohle individuum probůh mají? Kde ho splašili? Proč? Proč je už tohle druhé dvd, kde tohoto kluka bez fyzičky a sebezapření vidím??? Kolikrát ho ještě uvidím? Holka napravo, Roxy, má daleko lepší formu a je radost na ni pohledět, jakou má výdrž a jak maká. 

Tak, to bylo trochu těch nelichotivých slov ☺ Zřejmě bych tento workout měla nějak ohodnotit, třeba bodově, tak řekněme, že mu dávám 7 bodů z 10. Když jsem procházela různé stránky, kde toto dvd hodnotili uživatelé, ve směs se průměr spokojenosti točil kolem úctyhodných 85-95%. Což je naprosto ohromující číslo. Třeba se bude líbit i vám. Jen se připravte na to, že s Bobem - v tomto případě - dostanete opravdu na zadek!

K.
Vaše názory:

36 komentářů:

  1. Mně by zajímala jedna věc, Nikki - kdybych zezačátku cvičila delší čas - dejme tomu měsíc - jenom Workout 2, tzn. těch ,,pouhých" 24 minut, stačilo by to k onomu posílení a vylepšení zadečku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak chci ještě pochválit parádni recenzi. :) Pořád mám ale z Boba vážně strach. :D

      Vymazat
    2. Já myslím, že bys to měla vyzkoušet a pak zjistíš, co to s tebou dělá. Pokud po tom budeš vyčerpaná, tak pak určitě ano, bude to mít na tělo vliv. Pokud to pro tebe bude prostě jen příjemné cvičení, tak ti to asi moc nedá, a bude to spíše na "udržování", třeba já mám tento workout ráda, ale například já bych ho cvičila jen občas, když třeba není nálada na nějaké delší nebo náročnější cvičení. Opravdu záleží na kondici, takže si to vyzkoušej, všechno, nejen tohle, co pro tebe bude náročné, bude mít výsledky. Pokud ti to nic moc nedá, přidala bych, třeba si dala onen hlavní workout třeba první půl hodinu :)

      Vymazat
  2. Super článek:)
    Kde se dají jeho workouty stáhnout? Našla jsem jen asi 3 na uložtu a zrovna ty, které nechci..:)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Nikki :)
    Ty davas tie recenzie ako na zelanie :D dnes sa mi stala ale naozaj nemila vec :(((( mam volny den, viac casu na dlhsi trening, tak som sa rozhodla vyskusat boba a to ultimate cardio, to asi nieje ten isty program ako z recenzie, ale k veci, cvicim si cvicim, nadavam mu, smejem sa na tom chlapcovi vzadu ako nestiha :D a uz ked som videla na monitore ze je 20 min do konca skoncilo mi video!!!!!a to som sa ti chcela pochvalit ze dnes som odcvicila boba.....tak som sa to snazila zachranit este s nejakymi cvikmi na brucho....ale ten dobry pocit co som cakala nemam :( stiahla som to z uloz to a vobec nerozumiem preco to tam nieje cele. Ach jaj, ale nohy si necitim a vlastne ani ruky nie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tohle video jsem si asi včera stáhla, jen jsem ho zatím proklikala, abych věděla o čem to je a toho kluka jsem tam zahlédla :) vypadá to dost náročně, ty lidi, co s ním cvičí jsou hodně zpocení :D

      Vymazat
    2. Ahoj :)
      Ultimate Cradio je opravdu jiný program, já ho tak stahoval z ulozto, občas se vyskytne chyba a vypne se stahování, takže doporučuji stáhnout znovu. Už se to i tady párkrát stalo.

      Jinak ten kluk vzadu je normální "sračka" :D co si budem říkat ... nevím, jak se jmenuje, ale je pěkně slabej :)

      Vymazat
  4. Tak na tohle se, Nikki, zatím nechystám. Ale díky Tobě mám přehled. Ten jeho proslov na začátku mě teda úplně dojal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani,určitě, i já v tom mám taky lepší přehled, když to napíšu, často se mi ty workouty motaj, tedy spíš ty názvy :)) nejsou tak jednoznačné jako třeba u Jillian. A určitě se do toho jednou pustíš, taky jsem kdysi říkala, že ne, že se na takovou úroveň nedostanu. Tedy, já na té úrovni stále nejsem :D Ale už si troufnu :))) Tak je fajn, že to sleduješ :) Ať se daří :)

      Vymazat
  5. mě přijdou, že lidi jsou dneska čím dál blbější. Přesně jak jsi řekla, asi by nebylo moc příjemné, kdyby Bob při kardiu mluvil a skákal. Jednou jsem si zkoušela při cvičení mluvit a hlas se mi hrozně třásl :D. Parádní článek :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Panebože, ten citát!! Tak pravdivej a společně s písničkou od Pink-Try se mi chce uronit slza :D

    OdpovědětVymazat
  7. až si budu mít trošku fyzičku jdu do toho o.O

    OdpovědětVymazat
  8. Třeba je tam ten Zack (respektive lidé různých výkonností), aby je člověk postupně překonával a viděl, že je na tom líp než oni :))
    Doufá,. že jednou budu mít taky formu na to, abych podobné cvičení zvládla :) Nikola Ch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to možné, ale spíše se přikláním k tomu, že tam Zack nemá co dělat... člověk jako já, te´d fakt mluvím o sobě :) potřebuje motivačku, že lidi makaj a já jsem ta kdo to nezvládá, ne ten v TV, co má být vzorem :)) prostě se mi tam absolutně nelíbí. Tím svým přístupem, kdy já valím dřepy jak o život a on tam dělá ve stoje jakési pohyby zadkem, které vytvářejí iluzi, že snad cvičí !??! :)) Myslím, že ty bys toho Zacka trumfla levou zadní :)))

      Vymazat
  9. Jeho slova ohledně srdíčka jsou krásná a je to tak velká pravda!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Jej tak ten teda vypadá komicky ten cvičenec Zack :D tak nevím jestli se mám do workoutu s ním a Bobem pouštět, protože jestli takhle komicky cvičí celý workout tak já nic smíchy neodcvičím :D Pěkný článek a musím tě pochválit, strašně ráda čtu tvoje recenze/články, které přibývají jako na běžícím páse :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není tam naštěstí na něj tak často záběr... bát se nemusíš :) Jinak díky, ještě pár jich přibude :)

      Vymazat
  11. Díky za recenzi. Od Boba už jsem jeden Workout cvičila, ale tenhle ještě odzkoušený nemám. Tak snad se k němu taky někdy dostanu! Podle popisu to zní fajn :) A mě se i trochu líbí, že tam je Zach. Aspoň je trocha srandy :D Je fajn, když v těch vidích jsou občas i "normální" lidi, kteří to prostě nezvládají a ne jenom samí namakaní sportovci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je pravda, sranda s ním je :D já jsem dnes nějaká taková divná :D takže si dám dnes jen ten krátkej workout, aspoň něco :D
      Ono s těma normálníma lidma to má právě Bob na té své stránce, tam je to ok vcelku, i když možná to bude tím,že tam cvičí samé ženy. Nějak mi přijde, že ty ženy vydrží víc :D

      Vymazat
    2. no však se pak mrkni na ty jeho dřepy :D normálně fakt bych ho liskla :D

      Vymazat
  12. ahoj, nikde nemozem najst tvoju recenziu na ultimate cardio body nejak som v tom novom designe stratena..nevidim to ani v bobovi ani v recenzich na workouty hodila by si prosim link?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tady totiž ani není :)) Na Ultimate Cardio jsem recenzi nedělala :)

      Vymazat
  13. Ahoj,
    super recenze. Jelikož mám pocit, že Jill - 30 days shred jaksi nemá takové účinky na mé "špekáčky" na bokách jaký bych chtěla (jo zadeček a stehna pomalu, ale jistě ubývala), tak jsem si k ní přidala od neděle i tenhle krátký workout a musím říct super. To trénování rovnováhy ... hmhm, nemyslela jsem si, že nejsem na tom tak špatně :D Ale včera to rozhodně bylo už lepší než v neděli :) Už se na oba dva těším a nemůžu se dočkat večera :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten druhý workout je skvělý, že? :))) sice krátký, ale fakt skvělý :)) Ty cviky na rovnováhu jsou perfektní, procvičí se tím celé tělo a dostane zabrat :)Jsem ráda, že sdílíš můj názor a nadšení :D

      Vymazat
    2. Já na něm miluju, jak tam říká "other side", na to se těším z celého workoutu nejvíc : )Dnes jsem zkusila tu první půl hodinu z toho prvního a teda zabíračka na nohy :) Jestli mi tohle nepomůže, tak už nic jiného s tím zadkem nic nezmůže :)Jinak kde přesně sis to rozdělila? Před tím než začnou znovu dělat double arms swings? Já jela jela a nejednou koumám, že už zbývá asi jen 29 minut, tak jsem skončila :D

      Vymazat
  14. Ahoj Nikki,
    a zkoušela jsi Ultimate cardio body? Co na něj říkáš, mě přupadají tento workout a Beginner's Weight Loss Transformation dost podobné. Co myslíš ty? Děkuji za názor Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají stejné prostředí, to je pravda, ale podobné mi až tak nepřijdou. Nedokážu porovnat teď z hlavy. Jen vím že pro Beginners mi přišel určitě méně náročnější :))

      Vymazat
  15. Tak tento workout je fakt masakr!!! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Nikki som na tvojom blogu druhy den, a velmy ma zaujimaju tvoje clanky. Rada by som vedela kde si stahujes svoje workouty. Skusila som youtube ale tam niekedy su iba zostrihy z dvd. Porad prosim. Dakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, některé jsou na ulozto.cz, ale většina se stahuje přes torrenty. Snad jsem pomohla :)

      Vymazat
  17. Woow! Nejdřív bych ti chtěla poděkovat za super recenzi, zase používám tvoje články pro inspiraci na cvičení... Cvičím něco malinko přes měsíc a zkusila jsem si dát rovnou to hodinové cvičení, byla jsem celkem dost mokrá, unavená a tak jsem dala na tvojí radu pro ty, co tohle cvičení cvičí poprvé... dala jsem si polovinu. Asi něco málo přes půlku, pak cooldown a pak konec. Myslím, že mi to dneska opravdu stačí. Moc ti děkuju za tvoje recenze a tvoje články, na mým blogu můžeš vidět, jak jsem "zhubla" :D Já tam teda nic nevidím, ale snažím se pořád :D Měj se krásně! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc taky děkuju :))) šla jsem se podívat, tak tam máš zprávičku, jsi šikulka :)

      Vymazat