Celozrnné pirohy


Celozrnné pirohy uděláme naprosto jednoduše. Uvaříme si ve slané vodě brambory, tak 2 střední a po uvaření je rozmačkáme vidličkou. Brambory zde plní úlohu náplně piroh a zároveň slouží i jako pomocník do těsta. Těsto uděláme tak, že smícháme celozrnnou mouku s trochou studené vody a trochou brambor. Těsto se nesmí lepit, takže když tak do něj dosypte mouku, aby těsto bylo pevné, dalo se válet a krájet. Rozsypte si na pracovní desku, nebo tam, kde normálně pracujete, celozrnnou mouku, bude se vám to lépe válet.

Z těsta ukrajujeme kousky, které vyválíme do kolečka, které má velikost asi dlaně. Kolečka by neměla být tenká, jinak se vám při vaření těsto rozpadne a náplň "uteče". Do těchto koleček dáme vždy po kouskách rozmačkané brambory, zabalíme do půl měsíčku a kraje řádně slepíme k sobě. Nebojte se toho. Pirohy vkládáme do mírně osolené vařící vody a asi po 3-5 minutách, když pirohy vyplavou na povrch, vytáhneme. Všechny pirohy naráz "vykoupeme" v kastrůlku s rozpuštěným máslem, stačí opravdu málo. Hned podáváme buď s mlékem či kefírem, kyškou (bílkoviny!!!). Náplně můžete dělat jakékoli se zlíbí, i masové, sladké, slané, fantazii se meze nekladou. Takto bramborové jsou původní slovenský recept ☺ Ještě jeden tip, nedělejte z přemrštěné várky. Mouky pro začátek vyzkoušejte tak 100-150 g na těsto. Je to sice jednoduché, ale pracné. Abyste si neudělali 100 kusů a pak to nejedli týden :D Takové množství by mělo stačit na maximálně 20 kousků podle velikosti.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moje proměna za 50 dní - fitness památníček

28denní soustředění (bootcamp) se Zuzkou Light

Báječné nakupování (14)

Mých 10 bodů, kterými se řídím při cvičení a mají efekt

Body update | Low Carb povídání, jídelníček | Co cvičím

Fotogalerie