BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

středa 31. října 2012

Jillian Michaels: 30 Day Shred


Když jsem s tímto programem začínala, nevěřila jsem, že mě celý systém tréninku a také žena, která jej vede, tak ovlivní. Žena, která vypadá jako jedna z nás, obyčejná holka s culíkem, která vám zaručuje, že těch 30 minut tréninku denně prostě stačí. Zatímco vy jste cvičení oddalovali a vyhýbali se mu, protože jste prostě věřili těm dávným představám, že jakmile se nebudete potit denně hodinu v kuse, nemá to vůbec smysl.

30 Day Shred program se stal jakýmsi odrazovým můstkem pro cvičení mnoha žen (ale i mužů). Je skvělý, je účinný, je kvalitní a je časově nenáročný. Intervalovým tréninkem se už svět zabýval předtím, ale Jillian byla ta, která přišla s funkčním systémem cvičení 3-2-1 poprvé v roce 2008. Co to znamená? Jillian celý trénink rozdělila na jakési tři okruhy. V každém okruhu platí opakování cviků systémem 3-2-1. 

3 minuty posilování
2  minuty kardio
1 minuta pro břišní svalstvo 

Jede se bez přestávek. Jen co uleháte na zem, abyste poškádlili svaly v břišních partiích, už vlastně za moment vstáváte a berete činky do rukou nebo posilujete vahou vlastního těla. Jen co položíte činky, už na vás Jillian pomalu křičí, ať hopsáte nebo běháte.


Můj první den s Jillian Michaels a vlastně tímto programem vypadal asi tak, že jsem si pustila první level/úroveň. Koukám na to, koutky úst se mi lehce vlní do úsměvu, jelikož mi hopsání "přes švihadlo", "jumping jacks" a jakési primitivní zvedání činek přijde natolik snadné, že si říkám: "Tak to je jako v klidu, jestli mám po tomto zhubnout, tak to budu cvičit i 3x denně, lehárko." 

Jelikož jsem před tímto programem byla naprosto bez pohybu, nemusím vám vysvětlovat, že jsem po necelé půl hodině cvičení hledala ručník, židli na kterou si sednout a nechat své roztřepané nohy uklidnit, nakonec si beru i flašku s vodou, ze které je obtížné se napít, jelikož se mi ruce třesou jako nějaké stařence. Druhý den nemůžu sejít schody, velký problém nacházím také na toaletě, kde je neskutečně obtížné sednout si na prkýnko, při každém pohybu cítím lýtka, ruce, nohy, břicho a říkám si "co to do pr**** bylo?????" 

Až dnes vím, že se mi konečně po několikaletém nicnedělání probudily svaly. Naučila jsem se díky Jillian jednu velkou věc. Všechno, co vypadá snadně, je ve skutečnosti obtížné, ale tělo se učí rychle, neskutečně rychle sílí. Nerada někde čtu, že se tělo cvičení přizpůsobí. To není pravda!!! Tělo je prostě čím dál víc silnější a zvládá toho víc!


Program 30 Day Shred, jak už sám název napovídá, je 30 denní program. Program obsahuje
3 levely/úrovně, z nichž se každá cvičí deset dní. Znamená to level 1 cvičit 10 dní, level 2 dalších
10 dní a třetí level zase 10 dní. Celkem nám program tedy zabere 30 dní = měsíc.
(Zachovejte jeden až dva dny v týdnu volno.)

 Každý nový level je náročnější. Je to záměr. Tělo musí sílit. Rozumějte, tím "sílit" není myšleno vypadat jako Rocky Balboa, budete sílit celkově, po celém těle. Vaše svalstvo se bude pouze tvarovat na těch správných místech. Nebude se jen tak povalovat, ale začne plnit svoji funkci - bude dělat krásné tělo.

Druhý level, na rozdíl od prvního, bývá u těch, kteří mají tento program za sebou, nejméně oblíbený. Přiznám se, i já na něj nadávala. Nesnášela jsem ho. Byl těžký. Byl nezáživný. Byl jedním slovem hrozný! Ale pamatujte si, pokud vám něco přijde těžké a hrozné, a vy to přesto odcvičíte, jsou to ty nejdůležitější okamžiky a co do proměny, se nejvíce počítá!!!

Třetí level je už daleko příjemnější, i když zase o něco náročnější, ale to vědomí, že jste už za půlkou a za pár dní budete finišovat, to je také jeden velký psychologický moment. Dejte do toho vše a poslední den se ohlédněte zpět a řekněte si, co všechno jste dokázali a co ti druzí ne. Přísahám, že na sebe budete pyšni jak hrom ☺



Pár rad na závěr:
• necvičte bez bot
• nevzdávejte cvičení jen proto, že hned první den uděláte jen 3 kliky na kolenou
• angličtináři - poslouchejte rady Jillian, cvičte cviky správně, ne podle sebe
• neangličtináři - co nejvíce koukejte na obrazovku a cvičte cviky co nejsprávněji
• lepší než vyšší počet opakování je nižší počet, ale správně technicky proveden!
• neulívejte se jen proto, že se vám vyřinul na čele první pot
• při dřepech tlačte zadeček dozadu, jako byste sedali na židličku
• při úponech pozor na úhel pokrčeného kolene. Nemělo by přesahovat špičku nohy.

Tohle cvičení může udělat zázraky s vaším tělem, ale neudělá zázraky s vaší váhou. Takové cvičení neexistuje. Chce to střídmě se stravovat. Nezapomínat na dostatečný (ne přehnaný) přísun vody, ale také bílkovin.

Zvládnete to ☺

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pro úplnou recenzi a další recenze tréninkových programů, překlady článků Jillian Michaels ohledně stravování a cvičení, si zdarma stáhněte průvodce ve formě e-booku na této adrese :-)




Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat