BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

úterý 29. ledna 2013

Proč nehubnu tam, kde to potřebuji nejvíc (aneb jak funguje spalování)?


Proč nehubneme nejvíc tam, kde bychom to potřebovali? Ptáte se, proč sakra hubnete v nohou, když tam to vůbec nepotřebujete a bříško je pomalu beze změn? Ptáte se, proč se vám zmenšují prsa, přitom potřebujete jak sůl sundat tuk právě ze zadečku? Víte, prostě proto ☺ 

Hrozně ráda bych vám na tuto problematiku dala určitý návod, ale bohužel, nic takového neexistuje. Pokud jsme v režimu spalování tuků, nelze ABSOLUTNĚ NIJAK OVLIVNIT, odkud si tělo bude tuk brát především. Ačkoli  se potřebujete zbavit tuku právě např. na zadečku, první, co vám mizí před očima, jsou prsa. Tělo si vždycky bere tuk trošku z tohoto místa, trošku z tam toho, ale může se stát, že si nejvíce bude brát právě z míst, po kterých chcete, aby zůstaly nedotknutelné. Jak tomu zabránit? Absolutně nijak. Proto si nelámejte hlavu s tím, že byste snad něco dělali špatně.


To, odkud si tělo bere tuky více a odkud méně je dáno genetikou.


Řeknu vám, jak to fungovalo u mne. Já jsem od přírody přes hrudník docela obdařená. Neskutečně jsem se těšila, jak se mi zmenší prsa, jelikož ty, jak známo, jsou plné tuku. Mám opravdu to štěstí, že při režimu hubnutí šla dolů souměrně celá postava a nezažila jsem, že by nějaké místo hublo méně a druhé více - až na ta prsa :D Ano, v obvodu jsem sice ztratila pár centimetrů, ale ty šly pryč výhradně na úkor ztraceného tuku ze zad. Samotné spodní prádlo mám pořád stejné, bez sebemenší změny ve výplni. Přítel je samozřejmě rád, co vám budu říkat :D Ale já se fakt těšila alespoň na o číslo menší velikost. Mám smůlu. A nezbylo mi nic jiného, než se s tím smířit. Jsem si jistá, že kdybych ještě daleko přísněji a důkladněji zapracovala na váhovém úbytku v oblasti tuku, pravděpodobně bych se svého "snu" dočkala, ale na druhou stranu se ve svém těle cítím příjemně. A o to by také mělo jít. Vím, že se mi to mluví, když mi z těla tuk odcházel ukázkově souměrně a vy se za boha nedokážete zbavit "těch blbých stehen", "toho macatého zadku", "těch pneumatik kolem břicha", apod. Pokud jste však k sobě maximálně čestní ve cvičení i stravě, věřte, že děláte co můžete a  jen vytrvalostí jste schopni se k vysněnému výsledku dostat. Je to běh na dlouhou trať, je to kruté vůči vám, ano... chápu... ale pokud neexistuje jiná možnost, než vytrvat a krůček po krůčku si pro svůj sen dojít, pravděpodobně nic jiného vám nezbude. Vlastně ano, vždycky to můžete vzdát. Ale já bych dala přednost tomu, že se vnitřně smířím s tím, že to půjde pomaličku a nebudu si z toho rvát vlasy jen proto, že někomu to jde lépe. Druhému jdou hůř zase jiné věci ;)

Z internetu:
Jak jsem pochopila a jak jsem se dočetla i na jiných místech, tam, kde se tuk ukládá nejsnadněji, odtamtud mu to půjde také asi úplně nejhůř. Cvičením na danou partii zmizení tuku neovlivníte. Partii posílíte, ale celkově nebude vypadat hezky, jelikož kromě svalu vás bude obalovat i tuk. Pak se ženy často cítí mohutnější, než byly předtím, než začaly cvičit. Důležité je se však nezaleknout a pokračovat. Svalová hmota, jak známo, spalování tuku urychluje. A z větší části si jsem jistá, že by vám každý trenér doporučil v první řadě nabrat trošku svalů, aby byl proces hubnutí rychlejší. 
Hodně vám při hubnutí pomůže i kardio trénink v aerobní zóně (mírný trénink, při kterém jste schopni komunikovat s okolím).

Samozřejmě, že cvičení a tvorba svalstva vám pomůže při spalování, ale v zásadě hubnutí nevyřeší, pokud si svoji snahu budeme kazit nevhodným jídelníčkem. Ten je v rámci hubnutí naprosto nejzásadnější. Někde se tvrdí, že když je člověk k sobě čestný v rámci stravování ze 70-80%, dočká se výsledků. Souhlasím. Chcete-li však výsledky rychle, musíte být k sobě čestní ze 100% (vlastní zkušenost z mých počátků). Neznamená to, že se budete trápit hlady, tudy cesta nevede. 

K. ♥
Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat