úterý 5. února 2013

Power Walking jako druh sportu

Power Walking nebo-li Fitness Walking nebo také Speed Walking či Aerobic Walking není v našem jazyce nic jiného než "kondiční chůze". Jak již ze samotného názvu vypovídá, nejde o procházkovou chůzi, ale o svižnější tempo, při kterém nám tepová frekvence stoupá v rozmezí 120 - 150 úderů za minutu. Přesně v této zóně se dosahuje k nejefektivnějšímu spalování tuku, a tudíž není kondiční chůze výborná jen pro posílení  kondice, ale také ke spalování tuku. 

Pravděpodobně bych se k takovému druhu pohybu nedostala, nebýt mého těhotenství. Prožívám si při něm naprosto rozdílné stavy, než tomu bylo u toho předchozího. Říkala jsem si, že se za nic na světě nevzdám svých činek, můj stav těla, respektive silové cvičení nutí tělo mluvit jinak, a přesně to jsem byla donucena udělat. Po půl hodině intervalového tréninku se mi tělo třese, jelikož tento "nápor" nezvládá, bývám neskutečně "z ničeho" unavená, i když je to jen můj pocit, protože hormonální změny nutí tělo makat na plné obrátky.

Power Walking
 je výborná věc nejen pro lidi bez sebemenší kondice, pro lidi s větší nadváhou, pro něž je běh nebo jakákoli forma kardio cvičení velkou zátěží na klouby či kolena, ale zejména se hodí jako výborná alternativa místo cvičení právě pro těhotné. 

Tak jako před každým cvičením, i zde je nutné se před kondiční chůzí zahřát a po ní zase provést strečink. Všeobecně se doporučuje, aby se chůzi věnovalo od 30 do 60 minut

V čem vidím pozitiva? Převážně v tom, že se dostanu na čerstvý vzduch. Poslední dobou čím dál častěji větrám byt ve velkém, tak ve velkém, že tím "trpí" můj přítel i syn, oba mrznou a oblékají si mlčky svetr, zatímco mě k mému překvapení dělá právě takový čerstvý zimní vzdoušek neskutečně příjemně. Přičítám to hlavně tomu, že mi bývá velmi často špatně, bývám unavená a hlavně mi evidentně klesl krevní tlak, který je snad na úplném minimu, protože takové točení hlavy a černo před očima tolikrát denně jsem neměla nikdy v životě. Z toho důvodu se při hodinové procházce venku cítím opravdu dobře a po měření sport-testerem jsem při chůzi do mírného kopce naměřila 148 tepů. Jo, nikdy bych neřekla, že se venku při chůzi začnu cítit líp než doma s činkami. Protože díky této hodince venku jsem zbavená návalů a závratí a evidentně to nedělá dobře jen mně ☺

O letních prázdninách jsem seděla v parku a pozorovala svého syna, jak si hraje na hřišti. Nikdy mému oku neušel ani jeden muž, který kolem parku rotoval snad dvě hodiny v kuse při rychlejší chůzi, a já si o něm vždy myslela, že je blázen. Oblečen do sportovního a chodí. Dnes to chápu. On ten násilný pohyb pro mnohé z lidí není přirozený. Člověk se jen musí do té role dostat, aby mu to cvaklo ☺

***

Zkoušeli jste, co s vámi udělá rychlá půlhodinová "procházka"? ☺


Kristina
Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat