úterý 12. března 2013

Pravda o metabolismu

Pokud jste někdy zkoušeli zhubnout, pravděpodobně jste si přáli, abyste mohli zrychlit váš metabolismus a spálit kalorie snadněji. Programy pro úbytek hmotnosti často slibují, že vám poskytnou ono to jediné své tajemství, jak rozproudit metabolismus. Ale každý člověk by měl vědět, že mnohé z nich to jsou jen obchodní triky plné klamů. 

Existuje spousta falešných představ a teorií o metabolismu, že existují určité potraviny nebo nápoje, které magicky zvýší vaši schopnost spalovat kalorie. Zatímco většina odborníků na výživu se shodují, že konzumace celozrnných potravin a proteinů jsou zásadní věcí ve zdravé stravě, ve skutečnosti vám tento přístup nepomůže spalovat kalorie rychleji. Nedokáže to ani tzv. spalovač tuků grapefruit nebo zelí. 

"Bohužel, neexistuje potravina, kterou bychom jedli a ta za nás spálila přebytečná kila," říká Jenna Anding, odbornice na výživu a skladby potravin z Texaské univerzity. 

Zde je tedy pravda o metabolismu. Fakta a fikce...

1. Nejezte krátce před spaním!
Už vám možná bylo řečeno, abyste nejedli krátce předtím, než jdete spát, protože se váš metabolismus v noci zpomaluje a tak ztratíte méně váhy, než kdybyste to samé jídlo jedli v průběhu dne. NEní to pravda. Kalorie se počítají stejně, ač je sníte ráno nebo v noci. Problém s nočními jedlíky je spíš ten, že mají tendence jíst mnohem více kalorií, než si myslí.

2. Pití vody urychluje metabolismus. 
Pití vody je zdravé z mnoha důvodů. Ale NEznamená to, že vaše tělo spaluje kalorie rychleji. Může vám pomoci při pocitu sytosti a držet vaše chutě na uzdě. Nicméně, ani tento efekt nevydrží dlouho. Jedna z věcí, která opravdu pomáhá jsou polévky před jídlem. Vývary. Ani vývar jako takový však nedokáže zrychlit metabolismus. Ale je dobré ho zařadit do vašeho dietního plánu. 

3. Budete-li jíst pravidelně ve stejnou dobu během dne, spálíte více kalorií
Některé dietní plány doporučují jíst pravidelně po několika hodinách, jiné zase radí držet se plánu jíst několikrát denně. Každý dietní plán vám může pomoci při hubnutí. Ale NEpomůže zrychlit metabolismus a tím spálit více kalorií. 

4. Pravidelně snídat a váš metabolismus se zrychlí
Každé ráno snídat je důležité pro shazování kil, ale NE proto, že se tím váš metabolismus zlepší. Lidem, kteří jí pouze jedno jídlo denně, se jejich metabolismus prostě vypne. Takže snídaně je pohonem pro nastartování metabolismu, ale také záleží na tom, jakým způsobem se stravujete po zbytek vašeho dne. Lidé, kteří jí snídaně, mají menší pravděpodobnost se přes den přecpávat. Což samozřejmě podporuje hubnutí. 

5. Budování svalstva. 
Existuje pouze jediný způsob, jak urychlit váš metabolismus, ANO - vytvořením více svalové hmoty. "Nejlepší způsob jak zrychlit metabolismus je začleněním fyzické aktivity, kardio a silový trénink. Zvýšení svalové hmoty je to, co spaluje kalorie," říká Dr. Anding. "Dokonce i při odpočinku, svalová tkáň spaluje více kalorií než tuk. Takže programy pro úbytek hmotnosti, které podporují silový trénink a jiné formy cvičení s cílem zlepšit váš metabolismus, jsou pro vás ty nejlepší.

(aktualizace z 17. června 2012)
volně přeloženo ze stránky www.everydayhealth.com
Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat