BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

sobota 19. října 2013

Není kalorie jako kalorie

To bychom nebyly my ženy, abychom se vesměs všechny alespoň jednou v životě nestaly pečlivými matematičkami v oblasti kalorií. Některé více, některé méně. Ale zcela určitě jsme si všechny alespoň jednou vyzkoušely jaké to je, počítat kalorie, sledovat energetickou hodnotu výrobků, a vsadím se, že ačkoli to některé z vás možná už dnes nedělají, tedy kalorie nepočítají, čas od času vám očko stejně zabrousí do tabulky na výrobku, abyste se přesvědčily, jak je na tom ta či ona bašta. Patřím sem i já sama. 

Tento příspěvek nebude o tom, zda je oukej počítat či nepočítat kalorie, to je každého věc a mně osobně to v začátcích se stravou nesmírně pomohlo, ale budeme se spíše zajímat o to, zda jde opravdu jen o kalorie, které si denně dopřáváme. Já osobně totiž zastávám názor, že i když je pro každého z nás na konci dne celkový a tedy i konečný počet kalorií zásadní a množství kalorií má vliv na váhu, ať již chcete zhubnout či přibrat, daleko důležitější než počet kalorií vidím v jejich kvalitě.

Chceme-li ve světě fitness dosáhnout opravdových výsledků a chceme-li být zdraví a udělat pro naše tělo to nejlepší, pak je nutné pochopit, že daleko větší efekt pro naše výsledky je konzumace kvalitních kalorií. Kvalita kalorií spočívá v tom, zda obsahují zdravé tuky, bílkoviny, sacharidy, vitamíny, vlákninu, zda mají zkrátka pro naše tělo určitý prospěch. Tělo si totiž s kvalitní kalorií umí poradit mnohem lépe. Pokud tělu dopřáváme nevhodné potraviny, pak se není čemu divit, když taková žena i za předpokladu, že toho moc za celý den nesní, nemůže být fit a zdravá - neodpovídá tomu totiž kvalitní strava. Čas od času nám samozřejmě čokoláda, slané krekry nebo bílé pečivo neublíží, ale to pouze za předpokladu, že ono kvalitní stravování převládá (ideálně 80:20) ☺ 


Určitě na to nezapomínejte a sáhněte si do svého svědomí, zda přeci jen tohle není určitá "brzda" v cestě za vašim cílem. Denně cvičíte, hlídáte si kalorie... ale výsledky tomu po dlouhém snažení neodpovídají. Téměř vždy to má na svědomí jídelníček. A nemusí za něj hned množství. Kvalita je v tomto případě více než kvantita.

Ani já nejsem schopna dodržovat zdravou stravu na 100%, ale nezapomeňte, že je vždy lepší vytřískat ze všeho maximum, než vůbec nic. A pak ani ty malé sladké hříchy v jídelníčku nebolí

K.
Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat