středa 30. dubna 2014

MEMORIES | Duben 2014


Když mi bylo dvacet, zrovna začal rozkvět DVD nosičů, málokdo věřil, že se uchytí mp3, ještě stále jsem kupovala kazety, protože jsem nevěřila v dlouhý život CD disků, internet byl pojem jen pro bohaté a v internetové kavárně jste za připojení platili 80 Kč za hodinu a osobní počítač měl jediný člověk v celém vchodě, možná i celém činžáku.

Když mi bylo dvacet, fitness bylo jen pro chlapy, kterým se říkalo, že maj vymytý mozek, nikde jste se nedozvěděli o zdravé výživě, o věcech, které jíst a nejíst, hypermarkety se předháněly v nabídkách, co kdo nejlevnějšího (a tím pádem nejstrašnějšího) může nabídnout a prvním marketem, který nabízel možnost udělat si vlastní zeleninový salát byl Interspar. Nutno podotknout, nechali si za ten zdravý koutek, kde jste si naběračkou plnili mističky, pěkně zaplatit.

Tehdy jsem cvičila hodiny a hodiny podle Cindy Crawford z videokazet. Byl to neskutečný hit. Vlastně všechny top modelky vydávaly jednu videokazetu za druhou. Byla to taková první doba, kdy se začalo vnímat, že i cvičící žena je v pořádku. Jillian Michaels na svou slávu teprve čekala. Když jsem chtěla zkusit kickbox, každý se mi smál, protože to se přece k holkám nehodí.

Dnešní dvacetiletí mají tak ohromné možnosti, že jim tu dobu závidím a sobě si ji opožděně přeju =) Mám před sebou - doufám - ještě dlouhý život, dlouhá léta a tak strašně mě to mé sebepoznání a sebeobjevování baví, těší a naplňuje, že vyhlídky na zdravý život, zdravé jídlo, pohyb a učení se, jsou ještě stále dobré a budu k tomu všemu vést i své děti. Aby viděly, že starat se o sebe, znát potraviny a jejich dopad na tělo, je potřeba a učily to dál i své potomky. 

K.












Plavky Curvy Kate | Marina =)










Odkazy:

Přečetla jsem:
Pád andělů | Susan Ee

Tracklist:
Marpo | Nebezpečná


sobota 26. dubna 2014

Domácí džem z chia semínek


Pro mnohé z vás asi žádný velký objev, ale já na tuhle věc narazila na internetu a byla jsem zvědavá, zda se tedy z ovoce a chia semínek dá udělat džem. No, není to tak úplně džem, jaký byste koupili v obchodě, protože není tak hustý, ale to se dá zřejmě doladit chia semínky, ale zato je bez jakýchkoli konzervantů, přidaného cukru, bez barviv a těch věcí na zahuštění, takže jíte opravdu jen přírodu a vaše tělo bude nadšené.

Pro tento džem toho vlastně moc nepotřebujete. 

hrnek lesního ovoce
lžíce chia semínek
rovná lžíce medu

mixér
skleničku od přesnídávky

Ovoce rozmixujte do hladka, já na to použila obyčejný ruční mixér a dobrý :) Přidejte do něj poté med a chia semínka, dobře zamíchejte a dejte do skleničky. Jelikož musí semínka v džemu nabobtnat a zrosolovatět, musíme nyní dát džem do lednice minimálně přes noc. 

Džem se hodí jak do jogurtu, tvarohu, tak určitě i na tousty, tato kombinace mi udělala skvělou snídani :) V džemu, který si takto vyrobíte, máte opravdu všechno - sacharidy z ovoce a bílkoviny a zdravé tuky z chia semínek. 

Dobrou chuť :)

K.

čtvrtek 24. dubna 2014

Jarní vaječná pomazánka


Jaro je v plném proudu a já mám pro vás jednu výtečnou a rychlou věc na tousty. Jednoho rána jsem se probudila a měla ohromnou chuť na nesladkou snídani. A jelikož jsem potřebovala ostříhat pažitku, rozhodla jsem se, že ji musím nějak zužitkovat k pečivu. Otevřela ledničku, uviděla vajíčka a ředkvičku a nápad se zrodil. No - až tak se nezrodil, ale uvědomila jsem si, že mám doma všechny ingredience na pomazánku, kterou jsem viděla v časopise. Takže jsem šla pro něj, snížila potřebné věci na jednu porci a dala se do práce. 


Na jarní vaječnou pomazánku budete potřebovat:
1 natvrdo uvařené vejce
1 ředkvičku
1 lžičku plnotučné hořčice
trochu cibule (stačila mi lžička, ale množství nechám na vás)
1 lžička másla
bílý pepř
sůl
pažitka


Vajíčko, cibuli i ředkvičku nakrájejte na drobné kousky, přidejte ostatní přísady a vidličkou pěkně v misce zpracujte. Místo pažitky můžete použít petrželku či jiné bylinky, pokud doma pěstujete ☺ Není nad čerstvé, že? Pažitka celou pomazánku překrásně provoní. Mne vyšly přísady na dva vícezrnné tousty. Byla to dobrota a navíc není nad domácí přípravu ☺

Přeji dobrou chuť ☺

K. ♥

neděle 6. dubna 2014

Jablečná svačinka



Moje nejoblíbenější svačinka. Obsahuje všechno zdravé. Jablíčko, chia a arašídy. Kvalitní sacharidy, bílkoviny i tuky. Plátky jablíčka namažte po jedné straně oblíbeným arašídovým máslem a posypejte chia semínky. Je to skvělá svačinka na dopoledne, odpoledne i po tréninku. Nebo skvělý tip, jak zahnat mlsnou :-)