čtvrtek 3. dubna 2014

Killer Fat Burn Workout Challenge - 7 denní výzva s Daily Hiit


Daily Hiit někteří z vás možná znají, zasvěcení dokonce ví, že jde o jakousi novou verzi již řadu let známého cvičebního portálu a blogu Bodyrock.tv. Jeho spoluzakladatelkou není nikdo jiný než Zuzka Light, která na konci roku 2011 projekt po osobních sporech se svým tehdejším manželem Frederickem Light opustila. A byla to právě Zuzka, která do Bodyrock.tv našla tehdy nového hosta, ženskou podporu z Británie, jménem Lisa Marie. A jméno této ženy až doposud vévodí zmíněnému jak již zmíněnému blogu Bodyrock.tv, tak zároveň i webu Daily Hiit, který měl dřívější portál nahradit, ale nepodařilo se. Hlas lidu byl silnější a tak dnes pokračují obě webové adresy současně.

Lisa Marie je člověk, ke které - přiznám se - jsem chovala neskutečné nesympatie, protože byla přece tou, která přišla a slízla veškerou smetanu. Jenže uběhlo pár měsíců a taky i let, a zatímco svět přihlížel sporům mezi manžely Lightovými, Lisa nestranně přihlížela a dál si hýčkala své fanoušky a statečně odrážela napadání, posměchy a ponižování těch, kteří jednu dobu chodili pravidelně vyvolávat jen zlo. Dnes je situace kolem všech těchto afér klidná a pozorováním jsem zjistila, že se Daily Hiit a Bodyrock.tv opět věnují tomu, k čemu jsou určeny... a tak, ať už se vám pan Light (za kamerou) nebo Lisa nepozdávají a nebudete je mít příliš v lásce, dost těžko někdo popře fakt, že jejich práce motivuje statisíce lidí, hlavní tahoun Lisa je velmi inspirující a celý tým prezentuje špičková videa s kvalitními a účinnými tréninky. A já se o tom přesvědčila sama...

Jednoho dne to zkrátka chtělo změnu. Vybírala jsem na webu a narazila na Lisu. Říkám si "Bodyrock? Už nikdy!!! Nikdy to s nimi nebudu cvičit." Na to jsem si pustila trailer pro 7 denní výzvu pod názvem Killer Fat Burn Workout a... jak se říká, dostali mě!!! Můžu si nalhávat, co chci. Vymlouvat se na cokoli. Jedno zrovna Lise vzít nemůžu a nemůžu se s ní rovnat. Kondice, fyzička, síla, ladnost pohybů i při náročném cvičení a "drive", který do cvičení dává! Doslova se jako tygřice dere za výsledkem! A to mě donutilo přijmout tuto výzvu a udělat něco s tím mým "ubrblaným" fajnovým zadkem.



Celou výzvu jsem si odcvičila poctivě celou a v některé dny dokonce kombinovala. Upřímně a nezaujatě musím říct, že se mi celá výzva strašně líbila. Naučila jsem se nové kombinace cviků, nové cviky jako takové a taky jsem za tu krátkou dobu zase o chlup zesílila. Tyhle krátké, ale náročné intervalové tréninky mi prostě vyhovují. Ne jen z časového hlediska, ale miluju na nich tu výbušnost, to, že už po 10 minutách ze mne valí pot, srdce tluče o závod a ruce se vypětím třesou a nohy jsou jako ze želé. A vůbec se necítím divně, když řeknu, že tyhle pocity miluju úplně ze všeho nejvíc ☺

Celá výzva trvá 7 dní. Pokud jste zdatnější v angličtině, je možné se do výzvy přihlásit ZDE na stránkách Daily Hiit, kam napíšete svůj email a každý den ráno vám přijde nové video se zaměřením na různé svalové partie. Kromě toho v mejlu budete mít vždy jedno video navíc, které funguje jako předmluva od Lisy. Upozorní například na různé úpravy cviků, na to, jak moc je trénink náročný a přidá k tomu také svoje vtípky a nezapomene vás pěkně namotivovat. Musím přiznat, že Lisa je v tom opravdu báječná a získala si můj respekt. Na první pohled vám tyto přednosti u této dámy prostě ujdou. Postupem času ale vše pochopíte. Lisa tím skutečně žije. A já ten týden prožila s ní.

Nenechte se zmást krátkou stopáží všech videí. Celý trénink každý den trvá podstatně déle, záleží jen na vás, kolik kol se rozhodnete odcvičit. Každé video vydá za jedno kolo. Máte-li chuť odcvičit si jej pouze jednou nebo pětkrát, záleží na vás. 




Den 1
Intervaly: 30s/10s
První, co vás napadne je, že nemáte doma stepper. Nikdo nevynechávejte trénink jen proto, že si neumíte poradit. Skoro všechny cviky lze dělat normálně na zemi bez použití tohoto vybavení. Možná ale máte doma malou stoličku od dětí, možná máte v domě schod. Lisa používá také dvojručku činku. Vše se dá nahradit úchopem dvou činek. Stejně jsem to dělala i já. Nehledejte důvod, proč trénink nedělat, ale jak ho udělat. Tahle první část je spíše kardio se zaměřením na celé tělo. Ve videu je odcvičené jedno kolo, které se skládá ze 7 různých cviků. Odcvičte celý trénink 2-5x dle vaší fitness úrovně.


Den 2
Intervaly: 30s/10s
Trénink se zaměřením na břišní svalstvo byl pro mne docela mazec. Pak jsem ho po pár dnech zopakovala a šel mi tedy podstatně lépe. Na videu je opět pouze jedno kolo tréninku, které se skládá ze sedmi cviků. Kolo opakujte dvakrát. Moc doporučuji tohle video i v případě, že se pro celý sedmi denní cyklus nerozhodnete. Je to jeden z nejlepších tréninků na břišní svalstvo, jaké jsem doposud cvičila. Přidejte si jej k jakémukoli videu, podle kterého zrovna cvičíte, jako bonus. Jsem si jistá, že sice budete na Lisu nadávat, ale video je vážně účinné a rozhodně jej budete cítit. A možná i následující den.

Den 3
Intervaly: 50s/10s
Interval pro tento trénink je delší a tím pádem náročnější. Cvičí se celkem 3 kola všech cviků, pro jedno kolo jich je tentokrát pouze 6. Trénink je sestaven se zaměřením na vrchní část těla, hlavně ramena. Já jsem cvičila s 3 kg činkou a budete potřebovat taky kettlebell. Vůbec se nezdráhejte vzít si něco těžšího do ruky. Musí to mít záběr. Sandbag, který Lisa používala jsem nahradila kettlebellem a činkami. Buďte variabilní. Tento trénink byl úplně skvělý, strašně se mi líbil, i když jsem se hned u prvního cviku Row & Fly v Planku pěkně kymácela ☺ Nějak jsem na jednu stranu těla stabilnější než na druhou. Musím to trénovat.

Den 4
Intervaly: 50s/10s
Tento trénink je hodně zaměřený na nohy, na největší svalovou hmotu na těle. Všechny cviky, jak říká Lisa, se dají dělat na zemi, nepotřebujete ani bench/stupínek. Cvičí se 6 různých cviků a bylo by fajn, kdyby se vám podařilo odcvičit tři kola. Jsem si jistá, že to dokážete ☺ Tip: ve videu je cvik se stupínkem, který se těžko dělá se stejnou zátěží na zemi. Doporučuji, aby to mělo stejný efekt, dělat místo tohoto cviku Squat Jumps ☺ Pak to ucítíte na stejných místech, jako Lisa ve videu. Kdo by nevěděl jak na ně, klikněte na tento obrázek.

Den 5
Intervaly: 50s/10s
Tento trénink je zaměřený na střed těla. Opět budete používat činky, pokud se vám podaří využít stupínku, bude to mít větší záběr, jelikož na něm vlastně nepokládáte nohy nikdy zcela na zem a tah na břišní svalstvo je tam neustále. Jak Lisa říká, nebojte se dát si zátěž do rukou. Nebojte se, že budete mít horu svalů. To se nestane. (Kéž by to bylo tak snadné :D) Naopak. Výsledky uvidíte rychleji. Snažte se odcvičit 5 kol. Jedno kolo má 8 různých cviků. Strašně moc se mi tento trénink líbil. Fakt to mělo šťávu a už po prvním kole se budete krásně potit. Během celého tréninku je tam snad pouze jeden cvik na kardio, takže to jde všechno skrz zátěž. Jednou bych to ráda odcvičila celé. Prozatím jsem dala jen čtyři kola, protože Eliška... :D

Den 6
Intervaly: 50s/10s
Předposlední trénink je zaměřený břišní svalstvo. Pokud zvládnete pouze dvě kola, je to v pořádku, ale cílem je docvičit celkem 3 kola. Opět jeden z výborných tréninků, ohromně se mi líbil, byl neskutečně náročný, ale již po pár dnech této výzvy jsem cítila výrazné zlepšení. Činky holt během cvičení dělají zázraky. Obzvláště oblíbený cvik byly bike toe touches, jsou i na obrázku ☺ Trénink obsahuje 8 různých cviků. Jsem zvědavá, co právě na tento řeknete. Ty padesáti vteřinové intervaly byly zkrátka masakrální. Opět, pokud budete pokládat nohy na zem, je každý jednotlivý cvik jednodušší. Chcete-li větší záběr, nechte je ve vzduchu. Místo sandbagu používejte prostě činky nebo kettlebell. Nenechte si jej spadnout na hlavu. Nebo na zuby. Zuby jsou dnes drahý ☺

Den 7
Poslední trénink je, jak jinak, zaměřený na celé tělo. Můžete si vybrat mezi dvěma různými intervaly. Záleží na vás, který vám bude více vyhovovat.
První interval 30s/10s - odcvičíte 5 kol (pokud možno)
Druhý interval 50s/10 - odcvičíte 3 kola.
Lisa ve videu jede první interval. Celé jedno kolo má 6 cviků. Opět s použitím činek. Já si tento trénink - tedy kol - odcvičila, přiznám se, pouze dvakrát, protože jsem si přidala ještě jedno kolo včerejšího cvičení s Lisou. Až tak skvělé bylo ☺ Opět nemusíte používat stupínek, já jsem při skocích pouze předstírala, že ho mám pod sebou a o to více jsem šla do podřepu. Záběr to má i tak pěkný. Místo dvojručky opět vemte do rukou prostě svoje činky, kilovky nechte pod postelí a vemte něco už pořádného. Vytáhněte je jen v případě, že poslední kola už nebudete zvládat ☺ Mimochodem, Lisa tam švihá se sandbagem o zem :D Já měla kettlebell a slušně jej pokládala na zem, to by moje sousedka, která je také cvičící, přeci jen nepřežila :D

***

A jsme u konce. Popravdě, ani jsem netušila, že celou výzvu vydržím celou. Nakonec jsem byla tak pyšná, že jsem jakousi část oné fitness cesty dotáhla do konce a rozhodla se, že budu pokračovat s výzvou jinou. Na FB stránkách Lisy denně přispívá spousta lidí a dělí se o své zážitky ze cvičení, postují své fotografie, dokonce i se svými dětmi, se psy... zkrátka ta komunita tam tím žije a je skutečně skvělé to pozorovat a sdílet své pocity. 

Vyzkoušíte také? Nebo už máte s Bodyrock.tv své zkušenosti? Podělte se o to se mnou i s ostatními ☺

K. ♥
Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat