pátek 4. července 2014

Recenze na knihu: CORE trénink (nakladatelství Slovart)

Mít možnost zrecenzovat následující knihu pro mne moc znamená. Jednak proto, že jsem byla na tuhle knihu osobně velmi zvědavá a natěšená, ale také proto, že jde o téma, které je mi velmi blízké a které se mě dotýká, protože si jsem vědoma důležitosti zapojení středu těla při cvičení. A o tom je celá tato kniha, již na první pohled po otevření precizně zpracovaná a já se nemohla dočkat, až do ní nahlédnu hlouběji.

Samotný střed těla, o němž kniha pojednává, je jedno ze stěžejních částí těla, o kterém ono fitness vlastně je. Určitě jste si již sami všimli, že kdykoli cokoli cvičíte, trenéři vás nabádají, abyste zapojili během cvičení střed těla, že pohyb z této části často vychází, každým cvičením tuhle část posilujete a díky ní vlastně podporujete zdraví těla jako takového. Díky středu těla jste schopni zvládnout cviky technicky buď špatně nebo správně, a tím zvyšujete nebo snižujete riziko zranění. Samozřejmě, správným provedením vylepšujete nejen držení těla, ale také vaši výkonnost.

Jelikož kniha Core trénink obsahuje více než 150 různých cviků pro tvarování těl s podrobnými popisy, je velmi příjemné se hned na počítku knihy doz vědět, jak vlastně s knihou pracovat. Kniha obsahuje 4 různé kapitoly. Dozvíte se v nich nejen rady, jak zapojit klíčové svaly pro cvičení a tím vytěžit ze cviků maximum, ale také se naučíte chápat definici hlubokého stabilizačního systému, jeho funkce, jak cvičit střed těla podle různých druhů sportů a nebude chybět ani tréninkový plán perfektně sladěný podle výkonnosti. Nezapomíná se ani na těhotné ženy či maminky po porodu.

V samotné úvodní kapitole se tedy podíváme na to, jak využít core trénink nejen ve sportu, ale i při každodenní činnosti, dozvíte se, jaké pohyby vycházejí ze středu těla, v jakých sportech je naleznete a jaký přínos pro tělo mají, zjistíte, jak využít core tréninku v těhotenství a seznámíte se s vybavením, které lze různými způsoby využívat pro trénování středu těla.

Druhá kapitola je nejobsáhlejší a je celá věnována cvikům pod drobnohledem. Očekává se, že se nejenže každý cvik naučíte správně dle obrázkových instrukcí provádět, ale přímo je perfektně vysvětleno, které jednotlivé svaly se při tom určitém cviku zapojují. Díky obrázkům se dozvíte, jak z každého cviku vytěžit maximum, jsou ukázány jsou nejrůznější variace a náročnosti. Všechny cviky jsou také řazeny od nejsnadněji proveditelných až po ty nejnáročnější. Na začátku této kapitoly nechybí podrobný průvodce rozhýbání těla před cvičením a na konci kapitoly rovněž průvodce statickým protahováním, které je po cvičení neméně důležité.

A to už jsme téměř na konci knihy. Třetí kapitola je velmi dopodrobna věnována samotným tréninkovým programům a individuálním plánům. Myslím, že si každý najde to svoje. Těhotné maminky, maminky po porodu, core tréninky o různých úrovní pokročilosti, tréninkový program pro správné držení těla, trénink s vlastní hmotností, návod, jak si můžete sestavit vlastní program s tabulkovými postupy, a také si můžete vyzkoušet zátěžovou zkoušku, která vám napoví, v jaké kondici momentálně jste a jakého pokroku jste například dosáhli po určité době.

Poslední kapitola je věnována různým sportům, které můžete využít při budování a zpevňování středu těla. Najdete zde tréninkové postupy pro potřeby jednotlivých sportů, návod, jak se na daný sport připravit, abyste minimalizovali možnost poranění - zkracování svalů, blokádu svalstva, natažení a jiné.

***

Závěrem bych ráda zmínila neméně důležitou věc, jako zákazník a čtenář si velmi potrpím na kvalitu zpracování knihy, druhu papíru a překladu. Zrovna překlad je zde proveden na výbornou, papír křídový, který je naprosto namístě, jelikož jde o tak dokonalou publikaci, že by bylo chybou dávat jej na obyčejný papír, jako je tomu, bohužel, u jiných nakladatelství. Za toto tedy ohromné plus, protože právě tohle mne nutí ke knize vracet se, neustále si v ní číst a dovídat se nové věci.

Moc ráda bych vám tímto Core trénink doporučila, myslím, že je to nejen krásný dárek někomu, kdo fitness stylem žije, ale také je výbornou věcičkou do vlastní knihovny. Pokud to navíc se cvičením myslíte vážně, chcete se zdokonalovat a rozvíjet se také po stránce studia těla, je tahle publikace doslova nutnost.

Děkuji tímto za poskytnutí recenzního výtisku nakladatelství Slovart
Jejich knihu Core trénink si můžete koupit například zde.

Kristina