neděle 31. srpna 2014

Jillian Michaels: One Week Shred


"Pokud potřebujete shodit nadbytečná kila v krátkém čase pro určitou příležitost, One Week Shred je pro to jak dělaný." Tolik slibuje synopse cvičebního dvd od Jillian Michaels. Tato, již známá trenérka i u nás, vytvořila, kromě dvou tréninků, také týdenní jídelní plán, který je součástí disku. Oba tréninky jsou v časové dotaci do 30 minut - silový trénink a kardio. Aby byly výsledky co nejlepší, cvičí se dvakrát denně, ráno přichází na řadu posilování těla, odpoledne kardio trénink. To jsou v rychlosti základní data k celému One Week Shred.

A teď se pojďme podívat, jak vlastně tréninky vypadají a pro koho jsou určeny. V první řadě bych asi měla říct, že tohle dvd není rozhodně pro nováčky, přestože Jillian nabízí modifikace cviků pro začínající, jsem si i tak jistá, že nějaké základy by měl cvičící mít, než se pustí do boje s tímto dvd. A rozhodně není pro ty, co si myslí, že onou "speciální příležitostí" je dostat se za krátkou dobu tam, kam jdou ostatní třeba rok. Je nutné si uvědomit, jak k tomuto dvd přistupovat. Pokud tedy chcete ze svého těla dostat maximum za pouhý týden, pak ano, One Week Shred je pro vás. V ostatních případech není z dlouhodobého hlediska možné cvičit dvoufázově den co den na omezujícím jídelníčku.


První workout je zaměřený na posilování. Budete k tomu využívat jak činky, tak vlastní tělo. Obsahuje celkem 4 okruhy, každý z nich se opakuje dvakrát. Některé cviky jsou známé, ale Jillian přichází i s novinkami. Obvykle mám zkušenost, že mě po trénincích s Jillian bolí ruce a ramena. V tomto případě to však naprosto odnesly moje nohy. Kvadricepsy po tréninku pěkně "vykoukly" a celá jsem se chvěla blaženým pocitem z dokonale odvedené práce. Některé cviky byly velmi náročné až velmi překombinované a v závěru se více času zaobíráte tím, jak "to" cvičit, než "to" cvičit.

Druhý trénink se skládá ze tří okruhů, každý se opakuje dvakrát. Nejsem si jistá, zda Jillian kdy natočila a sestavila lepší kardio trénink než je právě tento. Naprosto mne ohromil, ačkoli nebyl tak náročný, jako jiné workouty, které dělám. Velkým plusem zde vidím hlavně to, že je celý trénink od počátku do konce prostě zábavný. Velmi variabilní, střídají se skvělé cviky, které drží váš tep v té správné aerobní zóně (i když se tím osobně moc neřídím), nepotřebujete žádné vybavení a de facto si tohle můžete zacvičit kdekoli, protože si nejsem vědoma, že bych na to potřebovala nějak moc místa. Já sama jsem tohle cvičila v kuchyni v uličce široké asi metr. Skutečně jsem z něj nadšená a jestli se někdy budu chtít vrátit k nějakému kardio tréninku, bude to tento.

Pokud tedy hledáte vhodnou kardio rutinu pro váš vlastní tréninkový plán, vyzkoušejte rozhodně tohle. Není nijak extrémně náročný, neznamená to ale, že nebudete v jednom tempu a že není účinný. Velmi se mi líbilo, že Jillian často nabádala k modifikacím, jelikož si je vědoma toho, že při různém hopsání je pro lidi s větší váhou při takovém cvičení velká zátěž na kolena. Když už si tento workout nezacvičíte, velmi bych jej doporučila alespoň shlédnout, abyste se sami naučili, jakým způsobem ulevovat kolenům a zátěži na klouby.

Dávám tomuto videu v hodnocení 90%, protože si to sakra zaslouží. ☺

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pro úplnou recenzi a další recenze tréninkových programů, překlady článků Jillian Michaels ohledně stravování a cvičení, si zdarma stáhněte průvodce ve formě e-booku na této adrese :-)


Vaše názory:

0 komentářů:

Okomentovat