BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

sobota 14. února 2015

Yoga Inferno s Jillian Michaels


Jillian Michaels známe spíše jako tvrdou trenérku ze cvičebních dvd, které natáčí a prodává jako na běžícím páse. Pro mne, jako nadšence jógy, kterou teď cvičím už pár týdnů, byla její Yoga Inferno výzvou. Jde již o druhý program se zaměřením na power-jógu od této trenérky, která se od té klasické dosti liší. Převážně v tom, že se jedná o moderní pojetí jógy, o které se všeobecně postarali fitness trenéři, kteří si vypůjčili jednotlivé pozice z jógy a krapet je přizpůsobili sami obě tak, aby se jednotlivé cviky více zaměřovaly na posilování těla, v pozicích se nesetrvává příliš dlouho a cílem takové jógy je zvýšit srdeční tep a dost možná se dá doporučit i pro účely hubnutí.

Yoga Inferno je přesně taková. I když... v momentě, kdy jsem celý program odcvičila, netušila jsem, zda je naprosto skvělý nebo zda Jillian Michaels už v něčem nepřestřelila. Každopádně se přikláním k tomu, že inferno má něco do sebe, druhý den mne bolelo tělo a ať už jsem vyznavačka klasické jógy jakákoli, tato power-jóga v podání Jillian je vážně hodně dobrá a splňuje svůj účel.

Celý program je rozdělen na dva tréninky, které trvají zhruba 30 minut každý, které nejsou náročností vůbec rozdílné, ale jsou jiné. 

V prvním levelu se používá pouze podložka. Jillian má za sebou dvě cvičící, z nichž - jak už je zvykem - jedna předcvičuje verzi pro začátečníky a druhá pro pokročilé. "Post pro začátečníky" je docela úsměvný pojem, protože takto sestavený trénink, jak jej Jillian pro oba levely předvedla, je docela náročný. Když budu brát v potaz, že jsem téměř tři roky téměř denně trénovala HIIT, tento workout bude pro toho, kdo teprve začíná cvičit, velký problém. I já jsem měla co dělat a pokud jsem si před puštěním videa myslela, že to v pohodě zvládnu, zase tak v pohodě to nebylo. Naopak si myslím, že ten, kdo má za sebou nějakou průpravu jógou, zná základy, osvojil si dýchání, má už určitou představu o tom, jak jóga vypadá a co přináší nebo díky józe vylepšil i koordinaci a rovnováhu těla, bude se mu tohle líbit - pokud by si chtěl vyzkoušet power-jógu nebo zkrátka něco nového.

První level byl na mne však příliš uspěchaný. Některé pozice se nedaly v tempu, v jakém je předváděly cvičenky, zvládnout. Ale možná jde jen o můj zvyk z jógy klasické. Každopádně mě to hrozně otravovalo, rušilo plynulost pohybu a když Jillian zařadila mountain climbers, jump lunges a jumping jacks, říkala jsem si, že tohle prostě do jógy nepatří. Navíc tím, že se jóga cvičí na boso, se tyhle rychlé a dynamické pohyby strašně špatně cvičí, noha nemá oporu a u  mountain climbers jsem si protočila prsty na nohou. 

Druhý level byl tedy jiný a musím přiznat, že se mi i daleko více líbil, protože v něm Jillian opravdu zapojila klasickou jógu a udělala z ní něco svého. Parádně jsem si zacvičila a přitom cítila, že je to pořád jóga. A líbil by se mi ještě víc, kdyby do něj nepřitáhla činky. Činky podle mého názoru také nemají v józe co dělat. Sice Jillian nabádá vzít si jen lehkou váhu (0,5-1,5 kg činky), ale stejně. Útěchou mi bylo, že se dá tento trénink odcvičit bez nich. Což jsem také udělala. Činky celý ten požitek z jógy děsně kazily. Do jógy podle mne patří pouze podložka bez nutnosti si vypomáhat jakýmkoli železem na posilování. Jinak byl tento workout sestavený moc vydařeně. Obzvláště trpěly hýžďové svaly a bříško. Spousta cviků se dělá v plank pozicích, takže střed těla dostává dost zabrat.

Ve druhém levelu jsem se naopak ujistila v tom, a velmi mne to potěšilo, že to denní cvičení jógy má opravdu smysl. Člověk to prostě na sobě cítí a vidí, že se mu najednou pozice u náročného workoutu daří docela dobře odcvičit, netřepe se, je ohebnější a že mu zrovna Yoga Inferno potvrdilo, že je možné dostat tělo ještě dál, než by se člověk vůbec odvážil pomyslet. Je to výborný workout na kompletní protažení a probuzení svalstva. A druhý level si kdykoli znovu moc ráda odcvičím, i přes ty zatracené činky :-)

Na závěr ještě pár bodů:
  • pro natáčení Yoga Inferno dvd vybrali skutečně překrásné prostředí,
  • celou recenzi jsem hodnotila z pozice toho, kdo má odcvičeno 7 týdnů jógy v kuse s dřívější zkušenosti s HIIT tréninky (téměř tři roky)
  • Jillian je možná až nadměrně ukecaná, což občas ladnost jógy ruší, ale je shovívavá, často chválí a motivuje
  • během dvou tréninků jsem udělala víc chaturanga cviků než za celý svůj život
  • dokázala bych se na tento typ tréninku koukat jako na plnohodnotný workout, pokud chcete zhubnout
  • i přes pár mušek je Yoga Inferno program, na který bych vás ráda nalákala, čistě proto, abyste si vyzkoušeli novou dimenzi cvičení, pokud nejste na klasickou jógu příliš naladěni a je pro vás "pomalá".
Ať už cvičíte cokoli, jakkoli, kdekoli, vždy je to lepší než nedělat nic.
Keep movin :-)

K.♥

c) Kenta Seki, Flickr - foto z natáčení

Vaše názory:

10 komentářů:

  1. Tak asi vyzkouším, možná zítra...nebo někdy... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Zní to zajímavě. Já si pořídila fittness trenéra pro ps3, kde je i cvičení na protažení a joga. I když se k tomu poslední dobou dostanu málokdy, je to fajn ;-)
    http://aestylesvet.blogspot.cz/2015/02/vvvvvvvvvvv-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. Kristinka, tak aj ja som sa dala na jogu Inferno a pilates pre pokrocilych, lebo ako som spominala minule, Adriene ma nudila a nevedela som sa dockat zmeny polohy. Moje dojmy z cvicenia su podobne ako uvadzas v recenzii. Kazdy den sa to zlepsuje, nie som tak unavena, som pokojnejsia, kludnejsia, viac si uvedomujem svoje telo. Zatial je to tyzden, co som radikalne spomalila a chcem v tom pokracovat. Telo to uz potrebovalo. A napriek tomu, ze necvicim tak intenzivne ako predtym mam aj miernu svalovicu. Pekny den este:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si taky říkala z počátku, zda je vůbec dobré zpomalit, ale tělu to vůbec nevadilo, naopak :) Jsem ráda, že se ti zatím daří v pomalejším tempu "vydržet", ono je to opravdu šílený skok od toho, kdo dělal třeba HIIT nebo cvičil intervalově a pak najednou klidná jóga... já jsem si u Adriene zvykala týden... furt jsem byla neklidná, měla tendenci dělat všechno rychle, a vlastně to prožívala jako ty :) Je to zase něco jiného ta jóga, a tahle power-jóga je fajná... takový kompromis :)
      Hezký den i Tobě.

      Vymazat
  4. Inferno miluju..... I jako těhule si ho občas neodpustím :) A strašně se mi líbí ta hudba v pozadí workoutů <3

    OdpovědětVymazat
  5. mohu se zeptat - myslíte že je to vhodné v šestinedělí? jsem skoro 3 týdny po porodu a nekojím,díky za odpověď - případně radu, jak vhodně začít cvičit a vrátit se do kondice a zhubnout po porodu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, ne-e. V šestinedělí bych úplně upustila od toho, že se budeš koukat po workoutech od Jillian, byť je to jóga :) Tohle není klasická jóga, ale power-jóga, je velmi silová a pro maminku sotva tři týdny po porodu absolutně nevhodná. Vím, jak se cítíš, že bys už chtěla a podobně, také jsem tam byla , ale věř mi, že je VELMI moudré jet pozvolna cviky pro novopečené maminky, zpevňovat pánevní dno a nabírat postupně sílu naprosto u primitivních cvičení. V tvém těle, ač si to neuvědomuješ, se právě teď toho tolik děje, že by bylo přímo skvělé dopřát tělu prostor a energii na tyto změny a přizpůsobení se. Já sama začala s posilováním pánevního dna, až několikrát denně, to je naprostý základ, dále využít cvičení pro maminky po porodu, které využívají cviky na podporu "vrácení těla do původního stavu", pak můžeš zkusit nějaké workouty pro začátečníky s minimem poskoků (možná sama pochopíš proč) a s co nejmenší zátěží na bříško, které se dostává až půl roku do původního stavu, zejména břišní svaly, u kterých hrozí rozestup, takže velmi opatrně. Hubnout po porodu samozřejmě můžeš, jde to i bez cvičení, najeď na vyváženou stravu, hodně ovoce a zeleniny , teď je skvělé období, i to miminko ti bude vděčné :) Na youtube si zadej "post pregnancy exercises " a uvidíš, kolik tréninků najdeš. Nejde o to, že se nebudeš prozatím topit v potu, jde o to, abys své tělo na to připravila. Hodně štěstí :)

      Vymazat
    2. * chtěla jsem k tomu hubnutí ještě, že i tam to chce dávat pozor, první dva měsíce se hubnout vůbec nedoporučuje, ale věřím, že pokud se budeš pravidelně a zdravě stravovat, kila půjdou dolů i tak a vyjdeš vstříc i požadavkům svého miminka (pokud kojíš).

      Vymazat
  6. super, už se těším!!! Už mám odcvičenou od Jill yogu meltdown, tak toto bude další v pořadí. Vypadá to perfektně! Zas budu mít co do února dělat! :D

    OdpovědětVymazat