BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

neděle 26. dubna 2015

Z deníku: být fit a cítit se fajn #1


Přesně před třemi lety jsem do toho práskla poprvé a ještě stále mne neopustila ona snaha žít lépe, cvičit a jíst zdravěji. Občas jsou ty záchvěvy větší, jindy menší, někdy úplně zaniknou :-) Ale ve své podstatě mne to stále baví a nikdy jsem si neřekla 'od zítřka na to kašlu'.

Při své cestě a při svém vývoji skrz fitness jsem procházela obdobím, kdy jsem řešila z počátku každou kalorii, pak každé kilo, následně každý sval a dočkala jsem se i toho, že má psychika fungovala na principu 'všechno nebo nic'. Když se dnes podívám zpětně na své fotky, říkám si, proč jsem proboha nebyla spokojená? Proč jsem furt něco řešila? Proč jsem se tak zabývala detaily, o které vůbec nejde? Přece netoužím stát na soutěžních prknech a můj život je na hony vzdálený těm, kteří ve mne vzbuzují pocity viny, že něco nedělám dokonale a na 100%. Vždyť to ani nechci.


Každý den nemusí být skvělý.
Ale v každém dni, je něco skvělého :-)


A jako každoročně, opět na jaře, mne napadl mini-projekt, který bude mapovat, co cvičím a co se zhruba na mém stole objevuje. Občas u toho vyfotím i sebe, dobře naladěnou nebo zpocenou ☺ Letos však poprvé s výjimkou - žádné měření, žádné vážení, žádné kontroly křivek. Co takhle jednou dělat věci v rámci zdravého životního stylu pro přirozenost. Na nic nemyslet, nic nevymýšlet, pryč od všeho hlídání, počítání, testování, očekávání... Myslím, že o to by mělo jít především. Cítit se a být v pohodě. Pryč od těch nutkavých výčitek, že nám v zítřejším jídelničku nevychází gramáž tuků, že jsme snědli o jedno jablko víc, než jsme chtěli, že jsme neposnídali přesně do hodiny po probuzení, protože na ničem z toho skutečně až tak moc nezáleží, pokud budeme v pohodě a nebudeme se za tyhle malichernosti naprosto zbytečně trestat.

Po dlouhé době jsem ze skříně vytáhla tenisky :-) Už se mi stýskalo. 

Zpočátku každý týden, později jednou za čas, vám - i sobě - zde budu psát své poznámky o mém počínání, budu sem psát svůj týdenní tréninkový plán a přidám i něco navíc. Aby to motivovalo a přinášelo dobrou náladu a prima pocit z toho, že není nutné tlačit na pilu, abychom měli ze sebe dobrý dojem a něco pro svůj zdravější život udělali. A pokud by to mělo někomu pomoci - byť jen jedinému člověku - bude to mít smysl :-)

Tento týden je tedy první. A můj tréninkový plán je následující. Každé cvičení odkazuje na online verzi cvičení, pokud by vás některé zaujalo.

Pondělí - BOB HARPER - Skinny Rules: Cardio #1
Úterý - odpočinek nebo jóga
Středa - DAILYHIIT - HiitMax #7: Ride It Hard
Čtvrtek - odpočinek nebo jóga
Pátek - JILLIAN MICHAELS - 6 Week Six-Pack: Workout #1
Sobota - odpočinek nebo jóga
Neděle - DAILYHIIT - HiitMax #1: Make It Hot. Make It Happen. 

Jógu doporučuji jakékoli video od Lesley Fightmaster, vybírám podle nálady a délky ☺


Co na stůl...
Nejlepší je rychlovka. Smíchat hrst těstovin s kuřecím masem a spoustou zeleniny.
Nebo další rychlovka na hlad: celozrnný kuskus s vajíčkem a pórkem.
Snídaně je moje nejoblíbenější jídlo, protože si toho moku dovolit, kolik chci :-) Bílý smetanový jogurt, chia semínka, vločky, nasekaná půlka jablečné Corny tyčinky a jahody.

Můj tip: Častokrát slyším a čtu, jak 'všude každý' radí, že když je tělo unavené, je třeba ho rozhýbat a endorfiny vás proberou. To je moc pěkné. Ale já osobně jdu raději nabrat sílu a jdu spát, když už to jinak nejde. Cvičit unavená se mi již tolikrát nevyplatilo. Nepodám výkon, nebaví mě to, šidím to. Když poslechnu ono volání po spánku, mám z toho nejen dobrý pocit, ale taky mám dost energie na děti, nejsem protivná a druhý den podám u jakéhokoli cvičení daleko lepší výkon, baví mě to a užívám si to tak, jak bych měla. Jen proto, že jsme si udělali tréninkový plán, neznamená, že se ho musíme držet zuby nehty. Naše tělo podle plánu nejede. 

S touhle kráskou v pozadí teď taky budu hodně trénovat. Když už ji tu mám :-) Rotoped.

Snad jsem někoho tímto příspěvkem potěšila. Snad se někomu bude tento týdenní projekt líbit. Pustila jsem se do něj zcela proto, že je ono motto 'cítit se fajn' stále velkou součástí mého života. Ať už je to s činkami, bez nich, na podložce s jógou při svíčkách nebo když při snídani ve sklenici v obýváku ležím zabalená s dětmi v peřině. To, co bych tímto projektem chtěla předat je to, že vás pohyb a zdravější strava může bavit. Že vás to nemusí znechucovat a že se nemusíte cítit špatně, pokud nejdete s davem a pravidla si určíte svoje. Ono to jde :-) 

K. ♥

Vaše názory:

19 komentářů:

  1. Skvělý nápad! Budeš opět úžasná motivace! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. pozrela som tie workouty, začala si celkom zhusta :)
    len ma trošku mrzí, že nie všetko dokážem odcvičiť, keďže nemám doma tie hrazdy, či ako sa to volá, ani tyčovú činku či to vrece.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jak je psáno, je to můj tréninkový plán :-) Jaký si uděláte vy, je na vás. Linky jsem přidala jen pro snadnější přístup k nim. Všechny jsem si odcvičila už tento týden, ale dám si je znovu, protože se mi líbily a některé mám ráda už z dřívějška :)

      Vymazat
    2. A k tomu závaží: "tyčovou činku" taky doma nemám, prostě vezmu dvě činky do ruky ;) Místo toho sandbagu zase kettlebell. :)

      Vymazat
    3. Vidíš, nepozorne čítam! :) Každopádne si ma znova nakopla do cvičenia, nejako som si znižovala latku a teraz je opäť pekne vysoko :) ďakujem, že si odpísala,

      Vymazat
  3. I za mně - super nápad! Pořád bojuju s tím, jak zhubnout, ale nebýt otrokem svého snažení...naučit se jíst zdavěji, ale taky občas s mírou zahřešit, dát si s dětma zmrzku a nevyčítat si to, protože se to neslučuje s hubnoucím režimem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi, snad půjdu dobrým příkladem, že není potřeba být právě tím otrokem, jak jsi to krásně nazvala. A hlavně, nemít výčitky, když si s dětmi zajdeš na zmrzlinu... bože !!! :)

      Vymazat
  4. Předně ti chci moc poděkovat, že jsi už před časem upozornila na jógu s Adriene, protože ona mi úplně otevřela oči ve vnímání vlastního těla. Že se při józe nemusím šponovat a natahovat-pokud to tak samozřejmě v tu chvíli necítím:) Celkově jsem přehodnotila postoje k sobě a cítím se o mnoho líp.
    Dnes jsem se zúčastnila kettlebellového semináře, který mě opravdu hodně obohatil kromě techniky o poznatek toho, co se svým tělem mohu dokázat a jak ho mohu dál rozvíjet. Rozhodně chci KB zapojit mnohem více a HIITy ne zrovna odsunout na druhou kolej, ale jet si to tak půl na půl-silově/intervalově. Nebo prostě pocitově, třeba jenom protáhnout pozdravem slunce, vyvenčit psa a nazdar...;)
    Jsem moc ráda, že s námi skrz blog sdílíš svůj život a názory, protože mě navedly už k tolika věcem a ne jen ve cvičení samo. Takže ještě jednou díky!
    Hezký nedělní večer=)(=

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, o tom dělat věci pocitově vím taky své, takže vím, o čem mluvíš :) Já si občas během dne prostě udělám pár stojek, pár downward dog-ů :D Nebo naopak si dám pár kliků... prostě tu a tam a dělá mi to radost i tak :)
      Adriene mi také moc pomohla v tom, jak vnímat své tělo , zase úplně jinak, než tomu, jak sjem ho vnímala u HIIT :) Teď to dobře nakombinovat a bude to fajn :)

      Vymazat
  5. Opět moc moc děkuju.Hlavně za týdenní plán a odkazy na cvičení.Tvůj blog mě neskutečně baví :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Paráda!! :) Už se moc těším na články :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to se moc těším na zápisky. Já jsem neodolala novému Bodyshredu, přece jenom Jill a Zuzka Light pospolu, to si musím užít :)

    OdpovědětVymazat
  8. Na takto zaměřené články se těším :) Taky jsem se do toho pustila a dneska jsem si dala první Kaylu a svižné procházky s kočárkem už taky začínají být vidět :) Tak pojďme do toho a půl je hotovo! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, ten workout od Lisy, ride it hard, kolko kol si odcvicila ?
    Ja som akurat skoncila , ale zacvicila som iba tych 15 minut co je vo videu, na konci som zapocula ze maju byt tri kola :D . Dakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, to není žádná podmínka :) Záleží čistě na každém. Já odcvičila jedno kolo, necvičím HIIT déle než 20 minut. Lisa ať si dá kol třeba deset :D Nechodí do školy, do práce, neběhá kolem dětí :) Pokud tobě stačilo jedno kolo, je to naprosto v pořádku, jsou to náročná cvičení :)

      Vymazat