neděle 17. května 2015

Z deníku: být fit a cítit se fajn #4


Technika je dost často proti mě a tak jsem nedokázala tento příspěvek připravit v obvyklém čase, v plánu jsem měla více fotek a více informací, ale to by mi nesměl snad po třistapadesáté kleknout notebook, dva dny mne zdržet a i když se mi Windows nakonec rozběhnout podařilo, bude to tentokrát jen takto stručné, ale přesto od každého něco - klasicky se mrkneme na můj tréninkový plán, snad se vám nějaké workouty zalíbí pro inspiraci, opět jeden tip a náhled do jídelníčku. 

Od pondělí jsme se s jednou čtenářkou rozhodly pro celotýdenní výzvu a to vyhýbat se veškerému sladkému pití. I tomu s umělými sladidly. Takže jsme se hecly, že budeme pít jen vodu, čaje a zkrátka cokoli, co není přislazované. Pro mne osobně je to těžký úkol, slazené vody nepiju, ale dávám si čas od času Pepsi Max (jen tak na chuť) a chtěla bych to vydržet tento následující týden bez. Tak co? Připojíte se? ☺ Dáte se do toho s námi? 

TRÉNINKOVÝ PLÁN
V úterý i středu jsem zvolila tréninky na balanc, zcela náhodně, ale líbila se mi představa necvičit v teniskách - ano, cvičila jsem bosa - a tak jsem se na to vrhla. Všechny tréninky mají odkazy, takže se nebojte, že byste se k některému neměli jak dostat.
V pátek jsem si vybrala trénink s Lisou. Upřímně, byla jsem hrozně unavená a přesto šla cvičit. Myslela jsem, že si budu druhý den ráno vyčítat, že jsem necvičila a místo toho se stalo úplně něco jiného. V poslední minutě u posledního cviku (swings) mi ruplo v dolní části zad, jen proto, že jsem neposlouchala své tělo a jela nadoraz, místo abych to nepřeháněla. A víte co? Dobře mi tak. Vyřadila jsem se tak z možnosti trénovat v sobotu i v neděli, abych se dala dohromady. Druhým radím, ať poslouchají, co jim tělo říká a pak sama udělám takovou botu. No, druhým se radí vždycky dobře, že? :-) 

Pondělí - BOB HARPER - Bodyweight Tabata
Úterý - BODYROCK: Melissa Bender - Week 7
Středa - ZUZKA LIGHT - Zshred #26
Čtvrtek - odpočinek 
Pátek - DAILY HIIT - Hiit Max Workout 1 - Full Body Skipping
Sobota - odpočinek 
Neděle - odpočinek 

***

Můj tip: Zelenina je zdravá. Je plná vitamínů, antioxidantů a jiných látek, které našemu tělu svědčí. Od malička jsem slýchávala, jak by se zelenina měla jíst za každou cenu syrová, protože jen tak je v ní uchováno co nejvíce vitamínů. Ale věděli jste, že některé druhy zeleniny je lepší krátce povařit nebo napařit? Je to skutečně tak. Zatímco si některá zelenina uchovává více vitamínů syrová (červená řepa, paprika, brokolice), tak například rajčata je nejlépe konzumovat krátce povařená, jelikož tak uvolní to nejlepší, co v sobě skrývají. Stejně tak špenát, zelí, houby nebo chřest. Patří zde i mrkev, která když se povaří, uvolní více beta-karotenu, proto je po vaření oranžovější. Tělo umí beta-karoten přeměnit na vitamin A, který je důležitý pro imunitní systém, růst kostí a také už známý zrak. Nicméně, všechna pro mají i své proti. Jakýmkoli povařením snižujeme v zelenině množství vitamínu C. Tvrdí se však, že je jeho zastoupení v ovoci i zelenině stále dost na to, abychom povařením určité zeleniny získali zase jiné cenné látky (například lykopen), kterých je v zelenině málo. 

***

A PÁR FOTEK Z MÉHO STOLU PRO INSPIRACI

Tuhle slast mám snad denně. Ovocná "kaše". Rozmixuji banán, zmrzlé lesní ovoce a jahody s trochou mléka, vznikne konzistence podobná rozteklé zmrzliny, přidám lžíci arašídového másla, pár slunečnicových semínek a snídaně je na světě :-) 
Žitný chléb s pomazánkou od Coolinářky :-) Nastrouhejte salátovou okurku a ředkvičky, vymačkejte š´távu a smíchejte s lučinou. Já to vždy míchala s tvarohem, ale Lučina mne nenapadla. Je o chlup lepší :-)
Dětem jsem dělala palačinky, já si udělala houbovou směs, tu nacpala do jedné "paldy", přidala trochu sýru a zeleniny. Na večeři bych doporučovala tohle jen výjimečně :-) stejně jako jsem si já dopřála.
Klasika na snídani. Celozrnné tousty s arašídovým máslem, banánem a skořicí. A vlevo voda s citronem a mátou.
Oběd: celozrnný kuskus se vším, co dům dal :-D žampiony, paprika, vejce, šunka, pórek, pažitka a česnek
Svačinka: jogurt s banánem, ovoce, chia, arašídové máslo
Mleté maso se zeleninou, ty malé oranžové válečky jsou cherry rajčátka :D K tomu rozmačkané brambory. 
Večeře: mix leča a smaženice :D A fakt to bylo dobrý :-)
Oběd: Spousta zeleniny, kuřecí kousky s taco kořením a opravdu jen trocha těstovin. Záměrně jsem chtěla nižší sacharidy, protože jsem snídala koblihy :-D
A tady je máme :-D Někdy je prima snídat jak to prase :-)

***

Pro tento týden toho více nemám. 
Užívejte si sluníčka, tepla, a buďte šťastní. 
A řekněte mi čím naposledy jste zhřešili vy :-)

K. ♥
Vaše názory:

15 komentářů:

  1. Koblížky :3 Já miluju ty pudinkové :D Ale neměla jsem je už hoodně dlouho teda :) Strašně mě zaujala ta ovocná kaše, hezky to vypadá a musí to určitě i dobře chutnat :)
    Do výzvy jdu, i když sladká pití vlastně nepiju vůbec :D Málokdy si dám trošku neperlivé sladké vody nebo džusu, bublinky nemám vůbec ráda :DD Jedu jenom vodu a čajíky :)
    Hezké, jak jsem si od toho odvykla, před 2 lety jsem odmítala vodu, protože to byl hnus, stále jsem do ní nalévala aspoň sirup (požehnané množství -_-) a teď nic jiného nechci :D Teď jsem si dala takovou 50ti denní challenge cvičení a zdravého jídla, chci vědět, co se sebou dokážu.. střídat cvičení, takže určitě využiju tvoje tipy z tréninkových týdnů :)

    OdpovědětVymazat
  2. :) ja uz nezhresila mooooc dlouho, no ale to taky neni dobre :)... slibuji, ze to co nejdriv napravim ;) .. chipsy asi...:)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj. Dakujem za inspiraciu na dalsi tyzden:) chcem sa este spytat k workoutom, ci "sa oplati" cvicit 2 hiit za sebou, resp. v jeden den, tak ako to ma zuzka niekedy v rozvrhoch. Ci to ma ten efekt, alebo zastavas nazor jedneho hiit za den. Dakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, no.. zastávám názor, že jeden HIIT denně stačí, ale pokud chce člověk třeba urychlit výsledky, třeba dejme tomu, že za jeden - dva týdny máš akci, nebo chceš vypadat skvěle na dovolené, pak bych i 2x ten HIIT cvičila. Já osobně krátkodobě nemám proti tomu nic, nemám nic proti všemu, co se provádí jen krátkodobě, ale chce se to připravit na to, že budeš hodně vyčerpaná a že během dvou dnů už nemusíš podávat takový výkon, protože svaly se nestíhají zotavit a zregenerovat. Na delší časový úsek bych to viděla jako už spíše nevhodné... já jsem cvičila s Lisou ty 40-50 min HIIT a dala jsem prvních tuším jen 7 dní, to nebylo možné utáhnout v takovém tempu, každopádně výsledky skvělé, fantastické, ale ta únava za to nestála. Brzy jsem to vzdala. Pokud by ale měla následovat třeba dovolená, kde pak člověk necvičí, proč ne se do toho na krátkou dobu pořádně opřít :)

      Vymazat
  4. Ta výzva bude pro tebe hračka :-) Já musela schovat šťávu, abych po ní bezděky nesáhla a nakoupila jsem si ty perlivky :-D Zatím se tedy držím. Jsem hrozně zvědavá, jestli to bude mít na mě nějaké vlivy - nejlépe pozitivní, že.

    Je mi líto ohledně těch trablí s pc, ale alespoň vidíme, že si také člověk :-D Včerejší pětiminutovku jsem nějak nezvládla, paradoxně, že mi na ní nezbyl čas :-D Ale uklidnila jsem se tím, že mohlo být buď to nebo odpočinek. Takže ji zařadím do tohoto týdne - do víkendu :o) No a za chvilku jdu na dnešní cvičení, tak jsem na to zvědavá, musím si to taky začít zapisovat, ale spíš jen nějak krátce ohledně pocitů.

    Provedla jsem kontrolní vážení/měření a zatím + - beze změny. Nic markantního jsem ani nečekala, ale každopádně se cítím mnohem líp celkově (hned po cvičení tedy ne :-D), tak nevím, zda je to "placebo efekt" nebo doopravdy. Každopádně tentokrát to nechci ztrhat, takže snad mi to vydrží, všechno - co mi bude ten jeden týden ku prospěchu nebo vyhovovat.

    Co záda, už je to v pořádku?

    OdpovědětVymazat
  5. Tak odcvičeno dá se říct :-D Budu muset zařadit i nějaké to cardio či něco navíc, u čeho bych neměla pocit už po dvou minutách, že umřu :-D Aby se mi vyplavovaly hormony štěstí i při cvičení a né až hodinu potom. Protože sousedi si opravdu musí myslet, že tu denně stěhuju nábytek :-D

    No ale musím to vydržet :-D Asi si udělám seznam nápadů mezi tím než uběhne další týden :o)

    Výsledek - 15,5,6 - obě nohy,-. U třetího cviku jsem neměla tu bedničku, takže jsem dělala výstupy na klasickou židli a místo posledního cvičení jsem si dala běh, protože už jsem prostě nemohla, ale chtěla jsem to alespoň symbolicky docvičit. Nemám ráda, když se přestane v půlce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, poradila sis se cviky :) mne upřímně Bob úplně odrovnal tricepsy, ty competition burpees mne úplně dorazily, jinak to nebylo tak zle, ale u posledního cviku jsem jela z posledních. Fakt že jo.

      Jsem zvědavá, jak se ti bude líbit zítřejší Melissa. :) Na nějaké změny ještě počkej :) Ono se to rozhýbe. Kdyby ani po 3 týdnech nic, ani cm, ani kg, tak mrknem na jídelníček, protože za takovou dobu už by se to hýbat mělo. ;) Ale to předbíhám, doufám, že to nebudem muset řešit :)

      Záda jsou úplně super, vyplatilo se neblbnout ty dva dny a nechat to "vyléčit" :)

      Vymazat
    2. Tak to je dobře, že jsi fit :o) Až zvládnu odcvičit burpees, tak to pro mě bude jasným znamením, že jsem ve formě, takže si můžeš pogratulovat :)

      Zatím mi stačí, že se cítím lépe, nesmím to lámat přes koleno, ono určitě i ty, když jsi najela na zdravý životní styl, tak si vše nezměnila ze dne na den. Ve stravování mám určitě rezervy, ale myslím, že by to pití mohlo udělat velkou práci za mě :-D Jednou, když jsem hubla a zhubla bez cvičení, tak jsem toho jedla vážně málo, už je to tedy pár let, ale samozřejmě mi tento přístup dlouho nevydržel, protože prostě by člověk musel pořád snižovat.... aby už nenabral. Vyřazení sladkostí + ten pitný režim mi připadá, že by měly být určitě dřív či později výsledky :o) Jasně, že jsem si kolikrát řekla, že ode dneška pojedu vše podle svých představ, ale to jsem pak prostě neodolala nějakému lákadlu a měla jsem za to, že jsem selhala a už to bylo v pytli :-D

      1. den výzvy zdolán kupodivu bez problémů :o) a dokonce i bez chuti na sladký nápoj. Jak to šlo tobě?

      Na Melissu se těším opět s přesvědčením, že pojedu na maximum :-D :-D Jednou už to musím zvládnout.

      Vymazat
    3. Jo a ještě jsem si při včerejším cvičení zničila pár měsíců starou podložku. Při tom druhém cviku jsem si jí po dlouhé době roztáhla, protože jsem na ní dělala jen jógu a na hiit používám jen ručník, kvůli nedostatku místa. A protože mi kloužou tenisky, tak jsem si došlápla na kraj podložky a slouplo se mi plno kousíčků, tak jsem byla pěkně nasr...! :-D Ach jo, ach jo, mám takovou pěknou fialovou.

      Vymazat
  6. nebýt těch strašných slazených proteinů, co teď piju, tak bych se hned připojila k výzvě, měla bych to v kapse, protože slazené pití upřímně nesnáším :o)))
    zeleninu mám nejradši orestovanou na kousku másla, hlavně mrkev a cuketu, bych se toho mohla užrat..

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkný článek!:)
    PS: U mě na blogu právě probíhá GIVEAWAY!:)
    budu moc ráda, pokud se zapojíš :)
    http://www.lovies47.cz/2015/04/giveaway-03.html

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný článek =) a skvělé snídaně.

    http://allys-cook.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Já si pamatuju ještě z tvého předchozího blogu jak dopadla podobná výzva - abys nemusela papat zase čísáče :-P Ale to víš, že ti fandím! :-)
    Já shledávám, že když jsem ve stresu, tak nemám ani pomyšlení na vaření - nechce se mi a nemám na to čas :-( Takže si nakonec dám mraženou pizzu nebo podobný blaf a pak se to zkouším dohnat nějakým smoothiečkem či tak něco. Už ať je konec zkouškového.
    Každopádně se musím pochlubit s něčím - mívala jsem velké problémy kvůli kterým jsem byla 3 roky zpátky na vážné operaci. Tak nějak se to vracívalo a byla naplánovaná další operace na konec tohoto dubna. Na začátku dubna mi to v té hlavě nějak přecvaklo a říkala jsem si, že operaci kašlu a že měním životní styl. A to ne nějak řízeně, že spíše budu poslouchat tělo čeho si bude žádat v jídle a že se budu snažit cvičit alespoň Zuzku Light každý den. Výsledkem je to, že jsem asi měsíc pila smoothiečka na svačiny, vybírala si zdravější hlavní jídla a teď už se necítím tak provinile ani za tu pizzu když jsem se "doživila". A co hlavně - problémy zmizely!!! Včera mi doktor řekl, že jsem zdravááááá :-)))) Člověk nemusí mít ani drastické diety, jen poslouchat své tělo a bude fit :-) Nemluvě o tom, že jsem zhubla 3 kila a krásně se zpevnila (takže tuku určo víc :-) A jedu dááál.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Kristi, jen bych se chtěla zeptat ... když se dívám na některé tvé fotky jídel s arašídovým máslem - třeba zde konkrétně ta "ovocná kaše" - to jen na těch fotkách tak působí, že je to máslo takové ... tekuté? Nebo to tak opravdu je? A pokud ano, jak toho docílíš? Nějak ho zahříváš a potom jídlo "poleješ"?:-) děkuji Ti za odpověď a přeji hezký den a dobré chutnání v životě:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Evi, ano to máslo je skutečně tekuté, je to podle mne dáno tím, že je 100% a nechávám ho normálně venku při pokojové teplotě. Když jsem kupovala dříve třeba v M&S nebo v kaufu, oni do toho míchaj palmové oleje a tím pádem je to máslo tuhé. Jde to ale zahřát třeba v mikrovlnce, aby bylo tekutější, dělala jsem to. Teď ale nakupuji máslo u nutspread.cz kde je to opravdu tekuté a nic s tím nedělám, je 100%, bez cukru, bez soli, bez dalších olejů :)
      Taky přeji pěkný den :)

      Vymazat