BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

neděle 14. června 2015

Z fitness deníku #8


Zdravím vás, jak se máte? ☺ Dnes už po osmé, to znamená osm týdnů v řadě se s vámi dělím o svůj jídelníček a o to, co cvičím. Tento týden, na rozdíl od minulého, jsem měla energie doslova na rozdávání a také jsem po té době vlezla na váhu a byla jen tak informativně zvědavá, zda si váhu držím nebo přibírám nebo zda jsem dokonce něco nezhubla. 

Byla jsem naprosto překvapená výsledkem. Za posledních 8 týdnů mi váha stoupla o dvě kila a já tak na včerejší ranní číslo čučela doslova jako blbá. Proč blbá? Protože aniž bych o tomhle čísle věděla, byla jsem se sebou naprosto spokojená. Bříško už asi nikdy nebudu mít jak dvacítka, ale víte co se říká, co nemůžeš změnit, neřeš :) Povolená kůže už prostě nikdy nebude tak pevná jak byla, ale vlastně to píši jen tak pro vás, protože s tímto stavem jsem smířená a vlastně mi to ani nevadí, a já to mám na sobě dokonce i ráda, protože mi to připomíná, jak krásné dvě děti díky tomu mám. No vážně :-) Co mne ale překvapilo bylo to, že jsem nezpozorovala změnu ani na věcech. Stále nosím stejné oblečení, ba dokonce mám pocit, že v něm lépe vypadám, protože to tělo se po HIIT cvičení tvaruje dost jinak než u jógy, kterou jsem cvičila 4 měsíce a při pohledu do zrcadla se prostě sama sobě líbím (i polonahá). Sakra, která ženská tohle o sobě řekne :-D

Co tím chci říct? Holky, kašlete na váhu. To číslo opravdu neříká nic o tom, jak skutečně vypadáte, jaký ze sebe máte mít pocit, jak se máte cítit nebo jakou náladu vám má to číslo pro ten den/týden/měsíc/život přinést. Celých osm týdnů cvičím s vědomím, že dělám co můžu, ba dokonce, co je nejdůležitější, dělám to od srdce, baví mne to, cvičím a snažím se jíst zdravě pro pocit, stejně příjemný pocit, jako když jdete večer spát s vyčištěným chrupem :-) pryč jsou ty doby, kdy jsem jela na 90-100% jak blázen (ve stravě i cvičení) a přitom ten rozdíl mezi tím, že teď jedu tak na 70% je naprosto zanedbatelný. Chci říct, viditelně zanedbatelný.

Já vím, že z mé pozice cca 62/63 kg stvoření se to snadno mluví, také jsem nebyla kdysi se sebou spokojená a v hlavě mi zní vaše "tobě se to mluví". Chápu to. Chápu. Jde mi jen o to, abyste nedovolili těm číslům zmocnit se vaší psychiky, protože ta hranatá kráva s ručičkou je hrozná svině!!! Je to asi úplně to samé, jako když víte, že jste zhubli, dokonce to vidíte, máte ze sebe radost, že vám lépe sluší trička a džíny jsou volnější a pak přijde zákeřná "kamarádka" a zeptá se: "A zhubla jsi už něco? Ono to asi půjde vidět později, že?" (Vím to. Píšete mi to.) Tuhle mi někdy před dvěma týdny psala nešťastná maminka s dotazem, zda mi může poslat fotky, zda na nich uvidím já nějakou změnu. Kamarádky si ji dobírají, že k žádné změně nedošlo a tak ji drtily psychiku, že měla dojem, že to dělá zbytečně a chtěla to vzdát. Jenže když jsem ty fotky viděla já, bylo mi hned jasné, že kamarádky zas tak dobré kamarádky nebudou, protože ta proměna té maminky byla za tak krátkou dobu neskutečná. A neskutečné bylo i to, že věřila tomu, že tu změnu ona sama nevidí. Psychika dělá strašně moc!

Já bych tohle srovnala klidně s věkem člověka. Záleží vám na tom, jak jste staří? Věříte tomu, že věk je jenom číslo a záleží na tom, na kolik se člověk ve skutečnosti cítí? Není to s číslem na váze to samé? Co tahle čísla vlastně znamenají? Říkají, jakou máte kondici? Jak jste zdraví? Určitě ne, protože čtyřicetiletá žena může být nejen v lepší kondici než dvacetiletá, ale také může mít daleko zdravější organismus, přestože bude vážit poměrově více. Hubenost není známkou zdraví a kondice. To si zapamatujte. 

Když jsem dnes ráno to číslo na váze viděla, vůbec nic jsem necítila. byla jsem překvapená, to ano. Ale víceméně proto, že ... ani to nedokážu popsat ☺ Bylo zkrátka zajímavé vidět, na jaké váze jsem vlastně sama se sebou spokojená ☺ (V porovnání s 59/60 kg, které jsem měla asi před čtvrt rokem, kdy jsem cvičila jen jógu). 

Tréninkový plán:
Hned v pondělí jsem si zacvičila pyramidku, která nebyla tak strašná, jak se na první pohled zdá. Sdílela ji na svém FB profilu Monča a líbila se mi.
Ve středu jeden starší workout se Zuzkou, ve čtvrtek plakaly moje ruce s Lisou:-)
V pátek jsem si dala sakra skvělý trénink na bříško v kombinaci s kardiem. Lisa používá pro kardio intervaly švihadlo, já dělala mountain climbers, což je také na střed těla jak dělané a na konci už jsem byla ráda, že ... že je konec :-D
V neděli jsem vyzkoušela kardio trénink na střed těla v kombinaci s power jógou. Tento trénink má na svědomí spolupráce s mojí oblíbenou Melissou a nově Seanem Viguem, který je údajně považován za jednoho z nejlepších v oblasti pilates a power jógy. Určitě se na něj víc zaměřím, vůbec byla tato spolupráce velmi vydařená a bříško plakalo :-) Obzvláště se mi líbily cviky samotné, protože nikdy dřív jsem spoustu z nich nedělala a teda byla to síla. Pěkně mě štípaly břišáčky :-)

Pondělí - HIIT PAGE - Hiit Pyramid (15 min)
Úterý - odpočinek 
Středa - BODYROCK se Zuzkou - Hot Body Interval Training (20 min)
Čtvrtek - BODYROCK s Lisou - Fat Burn Challenge Day 1 (12 min)
Pátek - BODYROCK s Lisou - Fat Burn Challenge Day 3 (12 min)
Sobota - odpočinek 
Neděle - MELISSA BENDER + SEAN VIGUE - Cardio Core Workout (20 min)

*** INSPIRACE NA STŮL ***

Vždycky, když tohle přítel vidí, ptá se mě, jak to můžu jíst. A já mu odpovídám: "Jak to nemůžeš jíst?" :-) Naprosto dobrovolně a klidně 10x denně bych tohle do sebe cpala. Bílý jogurt s tvarohem, agave na oslazení, banán, borůvky, slunečnice, malé čokokuličky z jogurtu :-D , rybízové pyré od tatínka (mražené) a arašídové máslo. 
Běhaly jsme s Eliškou po venku a dostala jsem strašnou chuť na tyčinky. Poprvé jsem zkoušela tyto špaldové a jelikož mám špaldu chuťově ráda, byla jsem zvědavá. Nezklamaly. Byly úžasné!!!
Věřte nevěřte, tohle jsem měla na svačinu a večeři. Prostě opět bílý jogurt, tvaroh, chia semínka, rozmačkaný banán jako sladidlo, slunečnice, ananas, jahody, arašídové máslo a pár zbylých čokokuliček ze snídaně :-)
Večeře: Tuším sojový rohlík s máslem, šunkou, ledovým salátem a ředkvičkami.
Snídaně: úplně normální palačinka z bílé mouky :-D Klidně si takovou věc dejte, pokud to nemáte několikrát do týdne. Abyste využili jakéhosi kompromisu, můžete marmeládu, slazený tvaroh a šlehačku nahradit prostě jahodami nebo jakýmkoli jiným ovocem a lehce pocukrujte. Víceméně na efekt :-)
Snídaně: pro změnu jogurt s agave a půlkou banánu, jahody, kiwi, arašídové máslo a čokoládová poleva, mňam :-)
Svačina: s Eliškou jsme si daly ovesné placičky, je to rychlé, chutné a výživné, miluji to :-)
Večeře: tuňový burger s grilovaným ananasem - recept

***

Doufám, že jste se dnes pokochali :-)
Snad se máte dobře a užíváte si sluníčka.
Je opravdu nádherně. U nás za posledních 14 dní pršelo jen jednou a to v noci, je opravdu překrásně. A to je za 6 dní už letní slunovrat. Ach jo :( 
Tak užívejte :)

K. ♥

Vaše názory:

15 komentářů:

  1. Vážně to je už osm týdnů? Neuvěřitelné :) Miluju tvá jídla fotek, opravdu :) Teď mě štve, že jsou všude jahody, kiwi, maliny nebo palačinky kam jdou vajíčka.. Od čtvrtka jsem byla "odporoučena" na půl roku k jaterní dietě - vážně skvělé - takže mě tyhle dobroty v létě absolutně obejdou. Nebo spíše já budu muset obcházet je :/
    S tou váhou je to supr, já už na nic taky nehledím.. Když jsem to dělala, byla jsem akorát sama svou obětí, protože hlava měla vysněné číslo a když se mu váha ani neblížila, udělala svoje -_- Teď je mi to vesměs jedno, hlavně, že jsem sama spokojená ♥

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. melissa mě až tak moc nechytla., ale se sean vigue občas cvičím, protože jeho jóga mi je hodně sympatická. je hodně rychlá, někdy až moc rychlá a hlavně bych ani nevěřila, že se u toho tak zapotím. jo a taky je to hodně velký sympaťák.

    OdpovědětVymazat
  3. úplne s tebou súhlasím. Veľa ľudí si všimlo, že som schudla. Resp. to išlo pomaly, čiže oni mi len ,,závidia´´ postavu a pýtajú sa, koľko vážim a prečo chudnem atď. A moja odpoveď, že som neschudla ani jedno -jediné kilo, priam naopak, skôr 1-2 pribudli, to mi nikto neverí...(Mám presne tú váhu čo ty, akurát som asi trošku vyššia a ešte som nerodila ;))
    vážim sa raz za pár mesiacov, len tak informatívne, odmietam to sledovať a zožierať sa tým...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Kristi, prosím poraď mi opravdu učinný workout na zadek, cvičím rok a půl - Jill - Shred it with weight a Killer buns and thight, což jsou cviky hlavně na zadek a stehna a prostě bez úspěchu, vůbec v této oblasti nejsem pevná. Možná mám o povolenou kůži, přece jenom rozdíl před porodem a teď je -25kg, ale zase nějakou vytahanou kůži nemám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, já bych určitě přesedlala na Boba Harpera, protože ten má workouty na zadeček jak dělané. V podstatě cokoli jsem od něj cvičila, bylo na tyhle partie. A změna byla vidět dost rychle ;)
      Je také dost možné, že ti to půjde v této oblasti pomaleji. Každému reaguje tělo jinak, někomu stačí troška a jiný se musí dřít, aby byl vidět výsledek. Někomu stačí pár kliků na pěkná ramena, někdo musí zvedat hodně těžkou váhu, aby se vytvaroval. Je to hodně individuální záležitost. Každopádně zkus Boba Harpera, protože on je na to skvělý, s Jillian se k lepšímu pozadí už nedostaneš, chce to něco náročnějšího ;)

      Vymazat
    2. Děkuji ti moc. Už jsem ho zkoušela, ale nevydržela jsem u něj, nějak mi to s ním neodsýpalo, ale zkusím ho znovu.

      Vymazat
    3. On má workouty dost dlouhé, rozděl si je na tu půl hodinku, aby to nebylo tak strašné :) Taky jsem to dělala. Nebo ještě zkus Bodyrock tréninky s Lisou! Tam kde je v tréninku napsáno "glutes" nebo "butt" nebo "ass" :D ona je skvělá a po ní se mi také tělo tvarovalo pěkně ;)

      Vymazat
  5. Super článek, do nedávna jsem byla frustrovaná, že mám fakt dost kilo, asi předevčírem jsem si stoupla na váhu a měla furt stejně. Což by mě normálně dost štvalo, ale váhu jsem zase schovala a šla si po svých. Teď počítám to co vidím v zrcadle a na oblečení. Jasně mohlo by to být lepší, ale uvidíme. Plánuju jít za doktorkou, jestli nemám něco se štítnou žlázou, protože ty víš co dělám a že se snažím, ale nějak je to na hovno. Uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem bývala taková ta klasická holka, co se bála stoupnout na váhu, aby náhodou ručička nepřesáhla 51 kilo (neděste se, k mým 162 cm a obvodu kolem prsou 80 cm to není žádné malé číslo :D). Všechno se změnilo až ve chvíli, kdy jsem začala opravdu pravidelně cvičit.
    Od 7. března, kdy jsem "naskočila" do prvního levelu 30DS, jsem na váhu skoro nestoupla, stačily mi totiž výsledky, které jsem viděla v zrcadle. Teď mám za sebou celý 30DS, 6W6P, dvacet dní u Killer Abs + Killer Buns&Thighs a nahoře něco přes kilo. Už mi nevadí, že ta "hranatá kráva s ručičkou" ukazuje jiné číslo, číslo, se kterým bych dříve nebyla spokojená... Stačí mi ten pocit, že dělám něco pro svoje tělo i mysl a že to všechno má smysl (sakra, já snad budu básníkem :D).
    Ještě bych se ráda vyjádřila k nepodpoře, která se dostává (hádám, že nejen) tebou zmiňované mamince. Kamarádky, nebo spíš ženy, které se těmi kamarádkami neprávem nazývají, by nejprve měly zhodnotit, co ony dělají pro sebe, zda i ony by měly dostatek vůle a odvahy do něčeho tak náročného, jako je proměna sebe sama, jít. I když to musí být těžké, doufám, že tvá čtenářka vydrží a těm svým "kamarádkám" vytře zrak, moc jí fandím (stejně jako jiným, kteří si musí vyslýchat od svého okolí něco podobného)...

    Mějte všichni krásný zbytek dne a nenechte si ho ničím/nikým zkazit! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,
    moc děkuju za tipy a super blog, kde vždycky najdu nějakou novou inspiraci :-)
    Chtěla bych se jen zeptat, jaky byl pro tebe rozdíl, když jsi cvičila jen jógu nebo HIT tréninky v tom, jak se ti formovalo tělo :-) Co bylo/je pro tebe lepší? :-)
    Díky moc!
    Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, moc děkuji za komentář :)
      Mně to přijde jako zajímavý dotaz a napíšu o tom zvlášť příspěvěk :) Pokud vydržíš :)

      K.

      Vymazat
  8. Niky, ja by som mala otazku, ze co jedavas väcsinou na veceru, lebo potrebujem nejaku ispiraciu..lebo na ranajky mam na 99% ovsenu kasu, milujem ju, mnaaam s kopou ovocia a horkou cokoladou :) obed mavam klasicky, vzdy nico teple, nejake mäso + priloha alebo namiesto mäsa soja, alebo cestviny a tak, proste taka klasicke veci, ale nikdy netusim, co si dat na veceru, tak väcsiou skoncim pri pecive..chcela som sa opytat, ci si na tom rovnako a ak nie, tak nejake tipy, lebo uz vazne neviem co :) lebo napr iba zeleninovy salat mi nestaci, vzdy si dam k nemu este pecivo alebo prazenicu a pecivo alebo oblozenu begetku alebo take nieco, proste pecivo :D
    a este otazka, davas si pozor na to kolko ovocia zjes a snazis sa ho jest len pred obedom? lebo ja moc nie, jem ho hocikedy, aj vecer, ak mam chut, aj ked to byva skor vynimocne :)

    Dakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emilly, s tou večeří je to jak kdy, někdy prakticky nevečeřím a stačí mi třeba jablko. Někdy si ale klidně udělám kuřecí kostky se zeleninou (s trochou těstovin nebo bez), někdy tvaroh, cottage cheese klidně i s trochou pečiva, dobrý je taky obložený talíř, kde je šunka, vajíčko a klidně zase tročku pečiva, nemusíš sacharidy na noc vyřadit úplně. na večer mají převažovat bílkoviny, ne mít JEN bílkoviny, i když to by bylo ideální asi :) Ale já to třeba takhle dokážu jen málokdy. Někdy si dávám na večeři i smaženici z hříbků, nebo i obloženou housku se spoustou zeleniny. Těch sacharidů prostě míň , tak 25% z celého jídla je to ideální i když ne vždy se podaří :)

      Vymazat