BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

pátek 31. července 2015

Jak si rozvrhnout tréninky s Jillian Michaels

kliknutím na obrázek plán zvětšíte nebo stáhněte z ulozto.cz
S každým novým programem se zvedne vlna zájmu a všichni se vrhají na to, co právě běží a z čeho jsou lidé nadšení. To samosebou nese i určitá rizika, jelikož ne všechny programy jsou stavěny pro začátečníky, kteří doufají v zázračné cvičení, které jim pomůže. Tohle nadšení se zkrátka musí chápat. Výsledky jsou atraktivní, avšak záhy na to se po každém takovém programu nebo novince zvedne také vlna následné nespokojenosti - cvičení je náročné, zvyšuje se počet lidí se zraněním a také těch, kteří brzy vzdají snahu zhubnout a cvičit, jelikož "na to nemají" a neužívají si to tak. Základní chyba přitom není v samotném programu, ale v samotném člověku, který nepřizpůsobí své cvičení stavu těla, ve kterém se nachází a namísto plynulého pokroku k náročnému workoutu a postupnému přidávání zátěže tělu se doslova odrovná psychicky i fyzicky na samém začátku.

A tak jsem se rozhodla po nasbíraných zkušenostech pro všechny začínající a nováčky sestavit hrubý plán toho, jak by měl postup v nárocích na tělo vypadat v případě tréninků s Jillian Michaels. Je nutné začít s jednoduchými verzemi cviků, napilovat techniku, osvojit si různé pohyby a následně postupně přidávat různé modifikace, kterými určujeme cvičební náročnost. Pokud mohu za sebe doporučit, věnujte se nejdříve tréninkům, které vás na velmi pokročilé workouty soustavně, plynule a zodpovědně připraví. Omezíte tak na minimum šok pro tělo, pro psychiku, možnost zranění nebo dlouhodobější jiné problémy. O možnosti cvičit náročné programy po šestinedělí nemluvě. Buďte opatrní a trpěliví :-)

S úctou,

K.

PS: Cvičíte-li 5-6x do týdne, v jednom dnu cvičte vždy pouze jeden workout. Tělo se v opačném případě může dostat do stresové situace, přestane hubnout a hrozí přetrénování, které může vaše snahy zastavit na dlouhé týdny i měsíce. Kdo chce hodně cvičit, musí umět kvalitně a dostatečně jíst. Budete-li cvičit přiměřeně, nebude mít vaše tělo nutkavé touhy doplňovat chybějící energii. Jezte akorát, cvičte akorát ☺

Vaše názory:

18 komentářů:

  1. Já osobně jsem začínala cvičit téměř bez jakékoliv kondice a s poměrně minimální znalostí jakýkoliv cviků a pustila jsem se do Beginner Shred, protože jsem věděla, že se mi cvičení s Jillian libí (několik let zpátky jsem s ní cvičit už zkoušela) a navíc jsem věděla, že je vhodné pro začátečníky. Sice jsem si nejvíc dala do těla až s posledním levelem, ale aspoň jsem se seznámila s těmi cviky, které Jillian cvičí.
    Upřímně se přiznám, že jsem si po odcvičení Beginner Shred myslela, jak mi následné 30 Day Shred, do kterého jsem se pak pustila, půjde bez problémů. Chyba lávky. První den jsem naprosto umírala, protože tolik skákání, uf. To pro mě byl záhul. Navíc mě ten první level nebavil, přišel mi takový nudný, no. Ale cvičila jsem dál a 30 Day Shred jsem si odcvičila celé.
    Nedávno jsem docvičila i Ripped in 30 a musím říct, že to se mi fakt líbilo. Hlavně ten poslední týden mě moc bavil. Před pár dny jsem zkoušela znovu cvičit i ty první týdny u Ripped in 30 i u 30 Day Shred a musím říct, že je fakt znát, že mám ty programy s Jillian odcvičené celé, protože teď se mi ty první cvičili mnohem lépe.
    Teď zkouším Body Revolution, snažím se najít, na úrovni kterého workoutu jsem, abych to mohla dál cvičit. Plus plánuji zkusit i ty další programy od Jillian, jen musím vymyslet, který by pro mě byl teď nejvhodnější, tak uvidíme, co vykoumám. :) Dost mi v tomhle pomáhá ta tvoje kniha o Jillian, kde je shrnutí těch programů, to je vážně skvělé a děkuji za to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsem ráda, že se ti ekniha líbí a že ji využíváš :) Já jsme také s BodyRevolution musela najít "kde jsem", měla jsem odcvičené 30 DS a Ripped a tak v polovině BR to bylo ono a začínala jsem zjišťovat, že mi to cvičení zase něco dává. Znám dokonce paní, co 30 Day Shred cvičila 3 mšsíce, prostě 3x za sebou a každý měsíc měla pokrok :) raději pomaločku a jistě k cíli. Netpělivost a vysoké nároky se v tomto případě vážně nevyplácí. Ať se ti moc daří. :))

      Vymazat
  2. Jedna veľká pravda! keď som začínala cvičiť, veľmi letel 30 Shred. Veľmi som chcela ! ale nedalo sa to. Som veľmi rada, že som to nevzdala a postupne si tie workouty prešla (mnohé len 1x, ale prešla). Práve som začala s BodyShred, mám za sebou 1.workout, ktorý sa mi neskutočne páčil a tiež mimoriadne dobre cvičil! rúčky cítim už tretí deň. Dúfam, že aj zvyšok pôjde relatívne hladko, plánujem to odcvičiť pekne za 60 dní ako to vymyslela Jill :)

    OdpovědětVymazat
  3. 30 day shred je nejlepší nakopávač pro líný zadky, jako jsem byla já ^^ zpětně jsem se koukala i na Ripped in 30 a Body revolution ale můžu říct že jsem za 30DS ráda, bavilo mě to ze všeho nejvíc ^^

    OdpovědětVymazat
  4. Teraz nechapem uz som ti pisala komentar k bodyshred si mi povedala ze je lepsie nieco ine lebo som dobita z toho tak ok a teraz si mozem k bodyrevolution pridat ine cvicenie lebo nekedy by som si zacvicila viac to ma nezlozi? diky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikde není napsáno, že si máte k BR přidat další cvičení. Je to návrh, jaké si vybrat. Nikdy bych nikomu nedoporučila víc jak 1 workout.

      Vymazat
  5. super plán, mám k nemu len jednu malú poznámku, od jillian som už odcvičila skoro všetko a 6w6p 2 je pre mňa doteraz to najťažšie, určite by som to zaradila až do toho 5.a 6. mesiaca. a naopak yoga inferno kľudne do 3.mesiaca, určite je to ľahšie, ako 6w6p :-) andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, díky za komentář :)

      Asi záleží na úhlu pohledu, já 6lw6p cvičila po 2 měsících s Jillian a zas tak náročný mi nepřišel :) Jako byl těžký, samozřejmě, ale vím, že jsem musela cvičit W2, abych si dala do těla. Yoga je jiný druh cvičení, to bych brala spíš jako trénink na odlehčení, tak jsem ho šoupla dál v čase, protože je určitě náročnější než Meltdown a jsou v něm cviky, ke kterým člověk musí "dospět" Jillian to moc nakombinovala a proto je až později zařazený :) Jak je psáno v tabulce, ono si to nakonec člověk bude muset přizpůsobit sobě, já jen reagovala na četné zprávy a mejly, kde se lidi, co sotva docvičili 30 DS, nebo nikdy v životě necvičili, chtěli pouštět do Bodyshred :) Nebo maminky v šestinedělí.. to nebylo třeba 5 nebo 10 mejlů, ale během 3 dnů asi 40 :D

      Naopak jsou zase tací, kteří třeba půl roku cvičí jen Ripped a 30DS a mají pořád výsledky :) Určitě jde jen o návrh, se kterým jde "hýbat" individuálně :)

      Měj se krásně! K.

      Vymazat
    2. no niekto cvicil aj predtym len mozno nie Jillian Micharls ak to je pripomienka k mojmu komentaru mozno nie som zbehla vo vyrazoch a necvicim 3 roky a neviem Jillian naspamat snad to nebol vysmech Kristina lebo tento blok sa mi pacil a zdal sa mi v pohode

      Vymazat
    3. Tak teď vůbec nevím, o co jde, se přiznám :D

      Vymazat
  6. Ahojky... mohla by si mi poradit s čím a kdy začít po porodu? Od Jillian mám odcvičeno kde co, ale jak jsem otěhotněla tak už necvičím vůbec. Moc díky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poradila bych kouknout se na Youtube a vyhledat cvičení pro maminky po porodu. Určitě to bude chtít především posilovat pánevní dno, také se podívej, co to obnáší :) to můžeš už v porodnici :)

      Vymazat
  7. Ahojky, chtěla bych tě poprosit o radu! Jsi můj vzor a tedy mě zajímá tvůj názor. Zrovna začínám s 30day shred mám za sebou teprve první 3 dny :) docela mě to baví a hlavně vážně potřebuju zhubnout a něco se sebou dělat... Tak jen doufám že to dotáhnu do konce?! Bohužel nestíhám cvičit ráno pak jsem celý den v praci a cvičím až k večeru a tady je má otázka. Myslíš si že vadí když si zacvičím a pak zhruba za 2-3hodiny už jdu spat? Jinak to prostě nestíhám možná až tak o víkendu to můžu odcvičit dříve ať mám pak větší rozestup mezi cvičením a spánkem. Děkuji za rady Měj se krásně a jen tak dál :)
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katko, je úplně jedno, kdy budeš cvičit, protože je důležité HLAVNĚ cvičit :-) Někdy ti to vyjde ráno, jindy večer, a je to úplně v pořádku. Prostě vždy dělej vůči svému tělu a životu věci tak, aby tě to neubíjelo a jak ti to situace dovolí :) já také měla období, kdy jsem zvládala cvičit jen ráno, pak zase až v deset večer, teď zase mám období, kdy to mohu dát jen přes oběd a je to ok :) Přeji moc štěstí a jsem zvědavá, zda se přijdeš za měsíc (třeba) pochlubit s proměnou :)

      Vymazat
  8. Ahoj, tak jsem zase tady :) moc si nevím rady už mám tedy za sebou 30day shred 2 level něco šlo dolů ale ne tak jak jsem čekala nevím jestli ty cviky dělám vážně dobře? Ale vážně se snažím na to že jsem před tím nedělala vůbec nic a mám sedavé zaměstnání tak vážně pokrok :) ale hlavně bych chtěla dát dolu tu pneumatiku na břiše! To břicho mám pořád takové vypouklé, jak jsem se dočetla tak je to ten vnitřní tuk co neni dobrý?! Tak jsem se chtěla zeptat až tedy dokončím i ten 3 level, uvažovala jsem že by asi na to břicho bylo dobré hlavně cardio ne? Jillian Michaels tam nějake má ale ty o tom tady moc nepíšeš. Co by jsi mi teda poradila? Jak mam pokračovat... Děkuji moc Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo nějakého tréninku si jdi ven třeba zaběhat nebo jdi na kolo, nebo si kardio zacvič doma, švihadlo, rotoped nebo nějaké kardio tréninky, i Jillian takové má, zkus si najít Cardio 1-3 z programu Body Revolution a kombinuj to s intervalovými tréninky od Jillian, pokud u ní chceš zůstat. ;)

      Vymazat
  9. Vždycky jsem cvičila podle Jillian 30day shred level 1. A většinou jsem odcvičila pouze 10 minut, ale jak jsem koukla na tvůj rozpis, tak jsem objevila Beginner shrad, což mě natchlo a což ti děkuji protože je to ještě lehčí, takže s tím odedneška začínám a jsem zvědavá jestli to odcvičím celé.

    OdpovědětVymazat