úterý 12. ledna 2016

Food Journal - 2. týden - Kráčet vlastní cestou, vlastním tempem


Můj nový začátek byl samý zmatek. Tento týden už byl malinko lepší. Užívala jsem si jídla a potravin, které jsem znovuobjevila, a ruku v ruce s tím vším jsem najednou na sobě začala pociťovat, že se už snadněji rozhoduji a svobodněji zvažuji, co mi ubližuje a co ne. A i když to není úplně perfektní, a ještě nějakou chvíli nebude, mám ze sebe radost.

Ačkoli žádné velké věci s mým objemem se nedějí a hrozně ráda bych už prohlásila, že mám aspoň půl kila dolů, není to tak. Ale nevadí mi to, protože přinejmenším se ten celý proces přibírání zastavil a jelikož cvičím, nemohla jsem si na sobě nevšimnout i prvních vizuálních změn. Bod k dobru ☺

Je ještě hodně moc věcí, které bych na sebe chtěla aplikovat, ale krůček po krůčku se k tomu dostanu. Ono totiž není nejtěžší pro změnu se rozhodnout, ale setrvat u ní a nevzdávat se jí. A já si ty změny musím nejdříve jaksi vsugerovat, zautomatizovat si je, aby mi přišly přirozené tak, jak před pár měsíci.

Další dva body, na kterých jsem při sledování sebe samé chtěla zapracovat:

1) Neuzobávat během dne jídlo jen tak, nejsem pták. - Tohle jsem si přečetla ve Fitness diáři od Fitshakeru.sk a je to prakticky přímo šité na mne. Mám někdy pocit, že neustále chodím a někde něco po troškách uzobávám a přitom nemusím. Tuhle po malé dojím tohle, pak zase po prckovi tamto, tam zůstane na stole malý sáček rozdělaných tyčinek a pěkně se to pak ve výsledku nakupí. Po takovém uzobávání se mi pak chuťové pohárky neustále bouří a zbytečně si tak škodím a sabotuji silnou vůli, na které se snažím pracovat.

2) Jídlo je třeba si zasloužit - mám tento bod moc ráda, protože vypovídá o všem. Občas se nesystematicky cpeme a cpeme, jíme jen proto, že můžeme nebo na to máme dle denní doby nárok. I když třeba nemáme hlad a jsme stále sytí, jíme a jíme. Já jsem si dala za úkol trošku s rozvahou sledovat, co jsem za den udělala, zda jsem cvičila, a pak následně také přicházet s určitým pocitem ke stolu s talířem nachystaného jídla.

***

Co jsem jedla a co mi chutnalo

Snídaně: sójový rohlík a koktejl z mraženého ovoce lesních plodů, banán, kokosové mléko a polotučné mléko

Oběd: špagety s kuřecím mase, česnekem a houbami - odkaz na recept

Snídaně: pšenično-žitný chléb, máslo, šunka, ředkvičky, ledový salát a zázvorový čaj

Odpolední svačina po tréninku a další den snídaně: tvarožník s lesními plody - odkaz na recept

Oběd: před tímto jsem měla ještě klasický vývar s domácím drobením, pak květákové rizoto - odkaz na recept

Oběd: mexická polévka s fazolemi, rajčaty a kukuřicí - odkaz na recept

Snídaně: fitness tyčinka s oříšky a koktejl z lesních plodů, banánu, mléka kokosového a polotučného

***

Tohle je malá ukázka jídel, která jsem poslední týden jedla. Ne vše je podle představ druhých, ale to nevadí, protože důležité je, zda je to dle představ mých. Potřebuji si pomalu zvykat na něco jiného a vše, co jsem si připravovala, bylo chutné a nebylo mi po ničem špatně. Vlastním tempem si jdu pro to, o čem ve své hlavě sním a po čem opět toužím. O těle, které jsem měla ještě před čtyřmi měsíci, které bylo v top formě, jaké si jen pamatuji. Nikdy předtím jsem nebyla v tak skvělé fyzické kondici, jako po skončení Body Shredu od Jillian Michaels. Jen čtyři měsíce zpátky. A dnes si hlavu držím v dlaních nad svou nezdatností v tréninku pro začínající. Ale nevadí. Motivuje mne vzpomínka na to, že vím, co je ve mně. Obrázek, za kterým si jdu. Možná hlemýždí rychlostí, ale jdu ☺

Mějte se moc krásně a přeji ohromnou kopu síly do dalšího týdne.
Myslím na vás ♥


Vaše názory:

28 komentářů:

  1. Ahoj Nikki, diky Tobě jsem i ja cvicit, je to uz tusim tri roky zpet. Zhubla jsem hodne cm a cca 8kg. Bez hlidani jidelnicku. Byla jsem stastna, spokojena. Pozdeji jsem skrz zada musela prestat. Pak zase jina nemoc a bla bla bla, mam to zpet a plus 5kg navic. Hnus. Zacala jsem vloni s Jillian pekne znovu + jsem si hlidala jidlo. Nic, absolutne nic, ani cm a deko. Zacalo me to uzirat, proc to najednou nejde, kdyz predtim slo. Vytrvala jsem ale mesic a a nechala toho.
    Asi to musi prepnout i v hlave, ta se na to soustredila a upinala nejvic. Takze ted pekne cekam az mi vytahnou stehy a budu moct cvicit, protoze me to bavi, a uz nebudu doufat,ze u toho i zhubnu, bude to takove plus k tomu. A snad pujde.

    Nikki, drzim Ti pesti, at se hrave vratis do zajetych kolejich.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kristi,
    co si myslíš o komentáři o Zuzce pod touto fotkou? https://www.instagram.com/p/BAZX_VcsWKk/ Myslíš, že je to možné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je ubohost :) Zuzka měla manžela před cca třemi lety, a dítě neměla nikdy... před třemi lety bylo té slečně 18 a podle všeho žije v Brně a ne v LA... to nesnáším takový špinavosti.

      Vymazat
  3. Já teď pracuju hlavně na tom, abych nejedla prostě nic po večeři, maximálně tak oříšky. U mě to bylo ale tak, že sem si večer šla dát dřív zmrzlinu, sušenku a tak. Teď na tom pracuju a zatím to jde :D. A to uzobávání je taky strašný, v tom fitness diáři píšou, že sníš takhle klidně navíc i jednu porci :D ach jo :D prostě žádný zobání! Držím nám pěsti, ať ná to jde :)

    OdpovědětVymazat
  4. :-) Je super, že to takhle píšeš a že se nevzdáváš. V tomhle článku mě nejvíc zaujaly věty: "...není nejtěžší pro změnu se rozhodnout, ale setrvat u ní a nevzdávat se jí. A já si ty změny musím nejdříve jaksi vsugerovat, zautomatizovat si je, aby mi přišly přirozené...". Myslím že tohle se hodí na jakoukoli změnu v životě :-). Moc držím palce a těším se na další článek.

    OdpovědětVymazat
  5. Jak ja ti rozumim. Pred 4 mesici jsem zmenila praci a z denniho cviceni a skvele formy a postavy (podle meho nazoru,byla jsem "spokojena")je.....Sedave zamestnani,cviceni jen o vikendu,max 2krat tydne 20min a premahani se ke cviceni.Ale bojuju a snazim se.chapu te a drzim nam palce at vydrzime 😊

    OdpovědětVymazat
  6. Kristi neplanujes uverejnit na strankach co spravujes rozhovor Zuzky L. v casopise Zena a Zivot? Ziju v zahranici a na netu jsem to nikde nenasla :( Urcite by to ocenil i nekdo dalsi :) Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, bohužel, to nemohu kvůli autorským právům veřejně udělat. ALe jsem schopna Ti to nějak nafotit a poslat mejlíkem jestli chceš, když tak mi napiš na kris.cechova@gmail.com ;)

      Vymazat
  7. Kristinka, tazko uverit tomu, ako sa za 4 mesiace da stratit forma. Fakt ma to prekvapuje, ze sa ti to stalo. Je to smutne, ako clovek 3 roky drie, pomaly sa z neho stane fitness profik, Zuzku Light cvici lavou zadnou a zrazu BOOM , 4 mesiace pauza a kondicka v haji, treba zacinat s workoutmi pre zaciatocnikov... Ale aj tak si myslim, ze forma sa Ti teraz vrati omnoho rychlejse, ako kedysi, ked si zacinala po rokoch pauzy.. Nemyslis? Telo si tu zataz musi pamatat, nie? Tipujem 1-2 mesiace a budes znovu davat Body Shred... kiez by som mala pravdu, velmi velmi drzim palce!!!! A tatinkovi vela sily a zazracne uzdravenie... <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je úplně normální, pokud člověk přestane na sobě pracovat, že se mu ztratí forma :) Tělo si pak ale zase rychleji zvykne než u někoho, kdo začíná opravdu poprvé :)

      Vymazat
    2. Ahoj Katko, moc děkuji :) Máš pravdu v tom, že tělo má jakýsi "dar" pamatovat si (ať už se cvičením nebo neustálým hubnutím, v případě cvičení je to ale pozitivní "paměť" :-)), takže by ten návrat neměl být tak dlouhý. I po porodu jsem se vcelku rychle vrátila do formy, i když to bylo velmi náročné. Ono to "rychle" neznamená "snadno" :D Takže moc děkuji, za ty dva měsíce bych skutečně chtěla dělat už náročné workouty jako kdysi...

      Vymazat
  8. ten hrnek s kočkama je hezounký :o))) a jídlo taky, na koktejlech z mraženého ovoce jsem byla v létě téměř závislá, teď by mi z nich asi byla zima :oP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme doma strašné horko, furt větráme :D topení zapínáme jen na noc :D takže mně to moc nevadí, ale rozumím ti, v minulém bytě jsme zase furt vytahovali přímotop, nedalo se to vytopit a neustále jsme zmrzali, takže by ty koktejly neprošly :D DOufám, že se ti daří s miminkem dobře :)

      Vymazat
    2. děkuju, miminko se má jako prasátko v žitě :oD a jdu si namíchat borůvkovo-jahodový koktejl a basta fidli, i kdybych u toho měla mít svetr, šálu a rukavice :oD

      Vymazat
  9. Jako bych se videla. Posledni dobou mam mensi a mensi chut na zdrave jidlo, jedla bych jen to "co je nezdrave". Snad se to brzy zase srovna :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem na tom stejně jako ty...jedu opět od začátku a je fajn vědět, že když jsem také začínala tenkrát poprvé, tak to cvičení pro mě bylo o moc náročnější :-) Měj se báječně :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Kristi, moc se těším na další články v podobném duchu! Doufám, že budou. Vždy jsem milovala tvou rubriku "Z mého stolu"! A moc ráda si přečtu jakékoliv téma hubnutí, cvičení, jídlo. Jsi inspirací pro plno lidí! Já se v tom plácám šíleně, ale nikdy se nevzdám! A ty to dáš! ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Kristi,jsem na tom obdobně jako ty...fyzičku jsem měla díky posilovně úplně jinde než teď...rozhodla jsem se znovu vybudovat si sílu a výdrž,tak jsem se stala členem ZGYM a jedu od začátku jako začátečník,pěkně svou cestou �� Držím ti (sobě též)palce,ať trefíš svůj cíl!��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, taky jsem si teď zaplatila ZGYM, taky jedu začátečnický videa, ty "běžné" bych prostě nedala :D (Ostuda.) Ale brzy se obě dotáhneme :) Hodně štěstí!!!!

      Vymazat
  13. Kristi, moc děkuji za tyto články. Taky jsem měla posledních pár měsíců útlum. Teď se snažím vrátit zpět k pravidelnému pohybu a ke zdravému jídlu, celkem se mi to daří, i když občas ujedu. Jsem ráda, že ty návraty vnímáme podobně. Ať se Ti daří :-)
    http://radinsen.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc držím palce a moc Ti děkuji :) Taky jsem ráda, že ty návraty mají i ostatní podobně... žádné hrrrr, ale pěkně v klídečku, však se tam taky dopracujeme :) Drž se.

      Vymazat
  14. Já měla asi roční pauzu od zdravého stravování a pohybu. Všechna ta vypocená dřina se vypařila a lituji toho. Teď zase pěkně od začátku. Musím říct, že zatím jediný problém je uždibování. Ani já nejsem pták a přesně tohle si nejspíš musím nalepit na krásně viditelné místo! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Holky, džím moc palce všem, které jste "sešly" ze správné cesty! :) Tak šup, šup, nasaďte zase vláčky na koleje, co nevidět je tu léto :)! Já jsem měla výpadek 14 dnů kvůli chřipce, takže vím, jak je těžké zase znovu začínat, jedu opět Bodyshred a po nemoci jsem se vrhla na 3.týden a bolí to strašně, strašně moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :*

      PS: těším se na BodyShred :) miluji ho :)

      Vymazat
    2. Jela jsem s Tebou tu zkracenou verzi, ted jsem "zvolnila" a jedu to klasicky :) bavi me to a vysledky stoji za to :) drz se!

      Vymazat
  16. Ahoj Niky :)

    som rada, ze nezacinam (uz opäť) sama.. ze viem, ze si v tom aj ty a dokonca aj moj priatel. Rozhodli sme sa pred sviatkami, ze po sviatkoch zacneme so sebou nieco robit..zacali sme spolu chodit do fitka (behat), co priatel kedysi fitko absolutne odmietal a velmi ma potesilo a neuveritelne ma motivuje to, ze tam chodime spolu..zacali sme opäť zdravo jest (ale nie tak drsticky zdravo ako 2-3 roky do zadu)..aj ked ja som za posledne 3-4 dni od zdravej stravy upustila (priatel nie), ale to nevadi, take su proste zaciatky, zajtra je novy den a sanca zacat zasa a prave to ja vyuzijem :)
    Inak som sa chcela opytat/poprosit, ze co jedavas na veceru, ci by si to mohla tiez fotit alebo aspon spomenut..a ked si nedas nic, tak napisat kludne aj to..mne moc chyba tato absencia veceri od blogeriek,lebo skoro vsetky informacie o svojej vecere nedavaju a mna tostve, lebo to jedine je moj vecny problem..co si dat na veceru?:D ranajky, obed, desiatku viem vzdy, ale veceru takmer nikdy :D
    a tiez som sa chcela opytat,ci si sa aj teraz fotila pred a potom ci sa budes po? popripade, ak nie, tak ci by si to pre nas nenafotila, lebo pre mna osobne, ale verim, ze aj pre inych je prave toto vidiet tu zmenu na fotkach velka motivacia :)
    jaaaaj a este som chcela povedat, ze z cvicenia mam radost (po docviceni), aj ked nie vzdy sa mi toho chce, ale zasa to ani nejak nesilym extremne..vysledky zatial moc nevidim (videla som uz trosku, ale tie posledne 3-4 dni to pokazily), ale aj ked vysledky nie su viditelne, citim sa ovela lepsie a citim ,ze opat naberam na sile a vydrz sa mi tiez zvacsuje a to je jedna z veci, co zenie vpred mna (+ mat postavu ako kedysi a obliect si moje najoblubenejsie kratasy, ktore v ziadnom pripade momentalne nezapnem..vobec :D )
    Ty si jedina blogerka, ktoru sledujem, okrem teba sledujem len youtuberky, lebo mam pocit, ze jedine tvoj blog mi staci za to ho citat a citat a citat :)
    inak nerozmyslala si, ze by si aj ty zacala natacat videa o cviceni, knihach, o beznych veciach o com pises aj tu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AHoj Emilly, moc děkuji za mejlík, moc mne potěšil takto po ránu :)
      Hned se vrhnu na odpovědi.
      Večeře budu fotit více, už posledně mne to napadlo, že jich je málo, nefotím je hlavně proto, že je večer blbé světlo :D a ty fotky nejsou prostě tak pěkné..Ale třeba tu mexickou polévku jsem měla jak na oběd, tak na večeři, tak je focená právě až večer. Ale slibuji, že se na to víc zaměřím, popřípadě aspoň budu psát , co papám.

      Fotku "před" jsem si nedělala... ale vzpomněla jsem si, že mám jednu "před" focenou přímo na Vánoce, je tam celá postava, tak to vidět půjde, jaká změna bude :) Ale možná se ještě pofotím teď v průběhu.

      A poslední věc, k těm videím, já bych je strašně ráda natáčela, ale nemám pro to moc časový prostor, dokud je malinká tak čiperná a všechno, to prostě nejde. Jinak kniha bude, už mám připravenou i kalkulaci, ale potrvá, než to dám podle svých představ dohromady. Chtěla bych dát do kupy něco nového, ne jen to, čeho je všude plno, tak potřebuji inspiraci a čas na to. Ale letos bude 100% Chci!!! :)) A videa se cvičením bych jednou moc ráda natáčela, ale nejdříve bych potřebovala projít nějakým kurzem, abych to mohla dělat. A na to potřebuji taky čas, takže to vidím, že to bude zrealizovatelné, až bude malá ve školce. Což je letos na podzim. Pak bych moc chtěla dělat to, co mi jde nejlíp :D Věnovat se lidem, psychicky podporovat, učit je jíst a cvičit s nimi. Snad se mi to bude zdravotně dařit.

      Jsem se rozepsala :D Přeju pěkný den :*

      Vymazat