Recenze a tréninky
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

pondělí 8. února 2016

Knihy přečtené za leden, 2016

Na rok 2016 jsem si dala výzvu přečíst 50 knih. To je zhruba jedna kniha na týden. Ono se to nezdá, ale i to je pro mne dřina :-) Nicméně, s přítelem hrajeme takovou hru, že si ze všech knížek, které doma máme nepřečtené ve své vlastní knihovničce, vybereme třeba šest knih náhodně ocejchované lepítkama s čísly od 1 do 6 a ten druhý prostě řekne nějaké číslo z této řady a tu si pak musí dotyčný přečíst. Je to skvělá hra a strašně nás to baví, Jednak proto, že si knihy vybere každý jaký chce a pak nastává vzrůšo, která to bude... Přítel mi tedy během ledna vylosoval tyto :)

*****
Táňa Keleová-Vasilková / Manželky - Táňu mám moc ráda, protože píše knihy nenáročné, ze života, o vztazích. Tato kniha byla rovnou o čtyřech ženách/kamarádkách a každá z nich ve vztahu s mužem a dětmi prožívala něco jiného. Sice Táně nikdy asi těch pět hvězdiček z pěti v hodnocení nedám, ale tohle je už několikátá kniha od ní, která mi přišla vhod - a co si budem říkat, vždycky s Táňou musím souhlasit, ti chlapi jsou fakt někdy na zastřelení... pif paf!!! :-D

*****
Fatima Mirembe, Jutta Oster / Fatima: Neberte mi moje dítě - Příběh vyprávěný podle skutečné události. V době uprchlické krize jsem si tohle ráda přečetla, protože mi to trochu pomohlo objasnit, před čím vším ženy z dětmi utíkají. Nechápejte mne špatně, mám své mantinely ohledně pochopení většiny uprchlíků. Věřte mi ale, že život Fatimy by jste žít nechtěli. Přestože se jedná o neuvěřitelný příběh, trošku mi chyběl onen emoční dopad na mou psychiku. Chyběla tomu autentičnost pocitů, kterou tomu mohla pomocná autorka dát. Nicméně, moc doporučuji. Přečetla jsem to doslova jedním dechem.

*****
Katie McGarry / Jen si troufni - Tohle je již druhý díl, který u nás vyšel. Strašně se mi to líbilo. Ačkoli Katie píše pro mládež, nezůstává nic dlužna své pověsti o skvělém psaní a tenhle díl to opět dokázal.  Kniha nemusí být jen o amerických idolech, krásných holkách, ale Katie se nebojí používat pro své knihy mladistvé, kteří jsou prakticky odvrženi od společnosti, pocházejí z nefunkčních rodin a přesto jim během stránek ukazuje cestičku, ne jak se z nuly stát nejoblíbenějším na škole, ale jak se naučit sám sebe vážit a nebát se mít rád i lidi kolem sebe a důvěřovat jim. A v neposlední řadě své hrdiny přesvědčit, že mít rád sám sebe, je naprosto v pořádku.

*****
 Robyn Carr / Městečko Thunder Point - tohle byla tak strašně milá knížka :-) Smála jsem se jak hrom, protože jestli něco umí tato autorka, tak poukázat na to, jak jsou někdy muži v lásce tvrdohlaví a nedocházej jim věci, které jsou jasné půlce městu :-D A když na to přijde, nebojí se autorka používat i onu chlapskou logiku a milostné nadšení přesně tak, jak je jim to přirozené... aneb když tří minutový sex chlap ohodnotí: "V pornu bysme si neškrtli." (Kniha je romantická svým způsobem, věřte nebo ne :-D) Těším se moc na další díl... jsou tam skvělé postavy a moc příjemně napsaný celý příběh.

*****
Jodi Picoult / Vlk samotář - Jestli se chcete dozvědět něco o vlcích, tohle je vyloženě učebnice. Strašně moc se mi to líbilo, ale přesto tomu něco chybělo. Nějaký hlubší emoční prožitek nebo co... nevím :-) Každopádně, tohle je již druhá knížka, kterou jsem od Jodi přečetla a stačila mi k tomu, abych pochopila, že její knihy asi nekončí tak, jak bys i člověk přál. Přesto je v nich znát určitá satisfakce a i svým způsobem tato knížka končí dobře. Vlk samotář je tak narážkou na funkčnost a soudržnost rodiny.

To je vše. V lednu jsem tedy přečetla pět knížek.
Jak jste na tom vy?
Přečetli jste nějakou z výše uvedených?