čtvrtek 14. července 2016

Food: aplikace, která vás bude bavit


Přiznávám, že jsem naprosto ubohý uživatel aplikací do telefonu. A co se týče aplikací ohledně jídla, vždy jsem na ně pohlížela s despektem a říkala si "k čemu tohle je zapotřebí". Pak jsem si ale jednoho dne řekla, že bych mohla vyzkoušet nějakou aplikaci, která mi bude hlídat příjem sacharidů ve stravě, respektive, chtěla jsem to zkusit na pár dní... narazila jsem na několik aplikací včetně opěvované MyFitnessPal, ale všechny jsem je do několika minut odinstalovala, jelikož nesplňovaly účel toho, co jsem potřebovala, nelíbily se mi nebo zkrátka byly úplně debilní. Fakt. A když už se mi jakžtakž líbily, to, co jsem potřebovala, jsem si mohla užívat jen za měsíční poplatek, který rozhodně nebyl adekvátní tomu, co "apka" mohla nabídnout. 

Pak se mi ale dostala do merku tahle nevýrazná aplikace Food a já se prostě zamilovala. Z pár dnů se stalo několik týdnů a já si to fakticky užívám, baví mě, líbí se mi celkové pojetí i styling, jakým je udělaná. Chvilku jsem si s ní pohrála a získala si mne na plné čáře. 

  

1) Po nainstalování vás aplikace vyzve k zadání vašich dat - datum narození, výška, váha.
2 + 3) V další tabulce si nastavíte vaši aktivitu - délku spánku, druh práce a jak jste aktivní ve volném čase (nepočítá se čas strávený cvičením).

  

1) Zadáte váš cíl, kolik si přejete zhubnout a aplikace sama vyhodnotí doporučenou délku hubnutí.
2) Teď umí to, co většina "apek" chce zpoplatnit. Má nastaveno pět různých "lifestyle" režimů, v nichž každý má jiný poměr makroživin. Vyberte si, co na vás sedí nejlépe :-)
Pozn: Pro only je tuším za 120 kč měsíčně a nabízí možnost nastavit si ještě přesnější hodnoty.
3) Znáte mne, low-carb je moje a tak padla volba na tento režim. Sice to trochu přesahuje v sacharidech moje hodnoty, ale ne zase o moc, dá se tomu snadno přizpůsobit, jelikož aplikace neukazuje pouze příjem makroživin v procentech, ale také rozmezí v gramech. 

  

1) A zde je už připravený váš plán, podle toho, co jste si zadali.
2) Váš jídelní diář (diary) si můžete začít hned psát, je to opravdu snadné.
3) Nabídka jídel je podle jazyku, jaký si vyberete - věřím, že budete chtít jídla v našem mateřském jazyce. Můžete vybírat z těch, kteří do systému zadali již ostatní - "all", můžete také zadávat svoje vlastní - "my foods", ale také si můžete tvořit vlastní celá jídla, pokud se vám často objevují v jídelníčku, ať jejich obsah nemusíte neustále vypisovat - "my meals".

   

1) Vyhledáme si (search food) např. kuřecí prsa, ty už v systému jsou. 
2) Můžeme použít buďto nastavené hodnoty, které jsou u každé potraviny či výrobku...
3) ... nebo si sami navolíte vlastní gramáž kliknutím na šipku.

  

1) Druhý řádek a kliknutí na šipku nám otevře možnosti, kdy jsme dané jídlo snědli. Tahle možnost je zde nastavena sice automaticky podle toho, kolik je hodin, ale když si budete snídani zapisovat odpoledne, určitě si ji budete chtít dát právě do kolonky "snídaně", takže proto tahle možnost. 
2) A je hotovo, kuřecí prsa máme v kolonce "oběd - lunch", jak jsme si přáli. Pokud se spletete, dá se samozřejmě znovu jídlo editovat pomocí označení dané potraviny a ikonky "tužky" nahoře v řádku.
3) Vložením každé potraviny se vám na horním řádku načtou jak kalorie, tak i oznámení, kolik vám jich ještě chybí sníst a kolik jste jich již snědli. Pod tím se načtou také aktuální data v kolečku - procentuální poměr sacharidů za den, proteinů i tuků.

  

1) Kliknutím na tato jednotlivá kolečka se také dozvíte, kolik gramů té jednotlivé živiny jste již za den snědli. A také je vaše denní rozmezí makroživin v gramech v závislosti na vašem původním nastavení. Zároveň se dozvíte, jaká která potravina měla jak vysoký zastoupení makroživiny v té dané potravině. 
2) Celkový přehled každé jednotlivé potraviny můžete vidět kliknutím na písmenko "i" v malém šedém kolečku napravo u každé z nich. Také je zde zmíněno to, jak dlouho vám bude daný počet kalorií z té dané potraviny trvat spálit chůzí, jízdou na kole či během :)
3) V pravém horním růžku si v nastavení můžete, vlastně budete muset své zápisky synchronizovat (sync) se svým online účtem, aby se vám uložily. Aplikace tuto věc dělá automaticky sama, ale pokud jste offline, můžete se stát, že vše, co jste si napsali, zmizí. Proto je dobré dělat veškeré zápisky současně s připojením k internetu. Všechny zápisky si můžete také libovolně kopírovat ze dne na den. Úplně báječná věc je také to, že lze synchronizovat i cvičení a počet kalorií tedy spálených při cvičení, které v nastavení můžete nechat zohlednit. Viz obrázek níže.

  

1) Zde už vidíte, že pomocí příkazu "add activity" lze zohlednit celkový příjem spálenou energií při cvičení - všimněte si řádku, kde se najednou objevilo 1643+202 burned <- lze samozřejmě nastavit, aby spálené kalorie při cvičení nebyly do příjmu započítány. Přidání cvičení jako takového je ale součástí jiné aplikace, kterou si musíte stáhnout - Virtuagym, je trochu náročnější na vysvětlování, tady se tím zabývat nebudeme. 
2) Je čas naučit se přidat vlastní potravinu. Minusem je akorát to, pokud neznáte poměr makroživin. Bez makroživin potravinu do systému nezadáte a prakticky ji po čase ani nemůžete smazat ze svého seznamu "my foods". Je to z toho důvodu, že vše, co přidáte do systému, je od té doby používáno také jinými uživateli a smazáním byste nadělali ostatním v diáři neplechu. Potravinu přidáme do seznamu tak, že si ji v kolonce "all" (ve Food list vlevo v nabídce) nejdříve vyhledáme, tak jak jsem to psala výše. Pokud ji systém nenajde, objeví se na obrazovce možnost potravinu přidat, viz oranžový řádek "+ add new food".
3) Otevře se prostor pro výpis vlastní potraviny - vše vyplníte, složení potravin najdete na obalech výrobků, ale také na internetu (např. kaloricketabulky.cz)

 


1+2) Ke každému vašemu osobně přidanému produktu se otevře galerie obrázků, ze kterých si můžete vybrat. Pokud se vám obrázek nelíbí, kliknete na poslední ikonku s tlačítkem "+", kde vám vyběhne nabídka načíst více obrázků nebo můžete pořídit vlastní fotku pokrmu a přidat si ji do seznamu. Načtení obrázku z vašeho telefonu do systému chvilku trvá, tak buďte trpěliví :) Potravina, kterou jste do systému načetli je ihned k použití a hned na to budete vyzváni, abyste si ji přidali do jídelníčku. Popis jak potravinu přidat už jsme tu měli výše :-)
3) Poslední věc, která mi přijde parádní na této aplikaci je, když si rozbalíte příkaz "performance" v levém menu, uvidíte přehled toho, jak se vám daří plnit vaše požadavky, co se týče jídla. Na spodním stavovém řádku také uvidíte, jak se vám průměrně daří po celý týden :-)

***

Vím, že toho je na vás teď možná strašně moc, ale ovládání aplikace je opravdu snadné
a prakticky stačí pár minutek a vše se rychle naučíte. A pokud přeci jenom ne,
je zde tento průvodce, který by vám v těch základech měl dostatečně pomoci.

Ať se vám moc daří a pokud se pro Food rozhodnete a dáte mu šanci, napište,
jak jste s touto aplikací spokojeni :)




Vaše názory:

6 komentářů:

  1. Vypadá to, že můj telefon tuhle apku nepodporuje. Ale už docela dlouho mám nainstalované kalorické tabulky, kam si jídla zadávám a vyhovuje mi.

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kristi,
    a máš taky android? Instalovala jsi to přes obchod play, kde jsi zadala pouze FOOD? Taky to nějak nemůžu najít.
    Děkuji
    V.

    OdpovědětVymazat
  3. Holky, jsem vemeno, zapomněla jsem dát link do příspěvku ... je to na Android i iphony :) https://play.google.com/store/apps/details?id=digifit.virtuagym.foodtracker&hl=cs

    OdpovědětVymazat
  4. Díky moc za odkaz, už mám staženo a vyplňuji;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Kristinka, vyplnila som vsetky svoje udaje a appka mi vyratala denny prijem na 1001 kalorii, co sa mi zda hodne malo. Co som mohla zle vyplnit ked tebe vyratala denny prijem na 1643? :-)

    OdpovědětVymazat