BLOG
Bloguji
U mě doma
Happy Monday
Baby deník
Nevlezlo se
JÍDLO
Z mého stolu
Všechny recepty
Vaření s FOOD
Vaření s Yummly
Biosfera.cz
CVIČENÍ
Články
Fitness deník
Recenze a tréninky
Jóga
Moje proměny
FASHION & BEAUTY
Notino.cz
Laky
Kosmetika
Oblečení
VOLNÝ ČAS
Knižní koutek
Knižní výzva
Recenze knih
DIY
Háčkování
V PŘEDVÁNOČNÍM ČASE MÁM PRO VÁS SPOUSTU SOUTĚŽÍ. KDE?
Na blogu soutěžíme o tři balíčky od HQH System
Na mém blogu můžete soutěžit ve Velké oříškové soutěži o 5 kg oříšků a semínek
Na FB stránce Anetky Run-Heart se soutěží o mou knihu Moje tělo: koučink
Na FB stránce Správná podprsenka se také soutěží o mou knihu Moje tělo koučink.

PŘEJI VŠEM HODNĚ ŠTĚSTÍ A KRÁSNÝ ADVENT :-)

sobota 19. listopadu 2016

Jillian Michaels: Ripped in 30 + jídelníček



Ripped in 30 z roku 2011 patří společně s cvičebním programem 30 Day Shred k těm nejzásadnějším, které Jillian Michaels vytvořila. Na rozdíl od 30DS nabízí tento program rovnou 4 různé tréninky, které se po jednom týdnu střídají. Program se nezdá pak tak zdlouhavý a může budit dojem větší atraktivnosti. Celkově na tento program - přestože je pro začátečníky - pohlížím jako na mírně náročnější.

V předmluvě celého tréninkového programu Jillian doporučuje cvičit 5-6 krát týdně, s nutností nechat poté tělo odpočinou. Ripped in 30 jsem cvičila jako druhý v pořadí a navykla jsem si nedělat pauzy mezi cvičení. Z psychického hlediska pro mne bylo vyloženě náročné ten daný den, kdy má být volno, si nezacvičit. Nicméně, je nutné pochopit, že pauzy jsou prospěšné a právě v těchto dnech dochází k budování svalstva. Proto na správném odpočinku v rámci cvičení záleží velmi hodně.

Jak jsem již naznačila, Ripped in 30, tedy úroveň tréninků se navyšuje po týdnu po jednom levelu. Vím, že Ripped není třeba srovnávat s 30DS, ale ráda bych vyzdvihla to, čím jsou si podobné. A tím je systém cvičení formou 3-2-1 (3 minuty posilování - 2 minuty kardio - 1 minuta břišní svalstvo). Nejenže je tento typ tréninku účinný, ale také zábavný. Cvičení rychle utíká a vy máte také možnost podvědomě "sledovat" v jaké fázi tréninku se právě nacházíte.


Pro jednotlivá cvičení budete potřebovat činky a podložku. Stejně jako v jakémkoli jiném programu od Jillian, i zde jsou předcvičující děvčata - Basheera, Natalie a Shelly, všechny tři se během levelů na svých postech střídají, ale vždy jedna z nich cvičí v režimu "naprostý začátečník" a druhá představuje pokročilejší verzi. Bude-li se vám cvičení i tak zdát snazší, není nic lehčího než si dát do rukou těžší činky ☺ V opačném případě si vzít závaží menší, nebo činky položit prozatím na zem, než vaše tělo dostatečně zesílí.



První level je až velmi podobný prvnímu levelu v 30DS. Také se hlavní trénink začíná na zemi s kliky. Určitě se nebojte, že nedáte napoprvé pánskou verzi kliků jako holky a klidně si náročnost ulehčete těmi dámskými s koleny na zemi. Nikde není napsáno, že hned v prvním levelu musíte všechno odcvičit perfektně a že musíte odcvičit všechno. Je docela dost možné, že nebudete stíhat tempo, které nasadí Jillian, nebudete mít dost síly na provedení všech cviků, ale věřte, že to je jen dočasný stav. Každým dnem budete silnější, lepší, ze tří dámských kliků uděláte po týdnu třeba patnáct. Nepodceňujte se a neříkejte, že to nikdy nedokážete, protože to není pravda.



V druhém levelu je to s náročností už malinko jinde, zároveň můžu podotknout, že se žádné cviky z předchozího levelu neopakují a vlastně po celou dobu si Jillian zakládá na tom, aby ani v jednom levelu nedošlo k tomu, že se bude cvičit to samé. Některé cviky jsou si velmi podobné s těmi z programu 30DS, ale vesměs se seznámíte s novými variantami.



Třetí level, přiznám se, mi byl nejvíce protivný ☺ Už snad druhý den jsem si přála, abych jej měla odcvičený do konce a měla od něj pokoj. Kromě cviků mi také hudba lezla na nervy, celé to zachraňovala série cviků na rovnováhu, která se mi opravdu líbila. Nerada bych zhatila celý trénink třetího týdne, byly zde samozřejmě i cviky, které se mi moc líbily, vesměs celá poslední série byla fajn, ale víte jak to je. Když víte, že vás v tréninku čeká něco nepříjemného, tak se prostě do kompletního levelu zamilovat nemůžete ☺



Na rozdíl od třetího levelu byl ten závěrečný o něčem jiném, byl skvělou třešničkou na závěr. Hudba sice opět nebyla podle mého gusta, ale co naplat. Čtvrtý level se mi určitě zdál náročnější než u 30DS, takže jsem se cítila fyzicky určitě na lepší úrovni. Po celém programu jsem se cítila silnější, jistější a taky krásnější a sebejistější. Pokud bych se dnes měla rozmýšlet znovu, zda začít s 30 Day Shred nebo Ripped in 30, vyhrál by dost pravděpodobně tento program. Proč? Ani nevím, občas nemáme nějaký specifický důvod ☺ Prostě mám Ripped malinko raději ☺

Co se mi líbilo:
  • cvičení zabere maximálně 30 minut vašeho času
  • v každém levelu nové cviky
  • nemusíte cvičit jako program, ale kdykoli budete chtít
  • Jillian k programu vytvořila "jídelní plán" 
  • rychle se zpevňuje celé tělo
  • využití HIIT
  • jak pro začátečníky tak pokročilé
  • Jillian opravdu umí motivovat, ví přesně, kdy už nemůžete, přesto vás donutí podat maximum
Co se mi moc nelíbilo:
  • hudba
  • občas nebyl vidět cvik, jak se dělá na postu pokročilé či začátečníka
  • není prostor pro tekutiny

STRAVOVACÍ PLÁN

Dostala jsem za dobu cvičení spoustu dotazů, zda jsem využívala jídelníčku, který Jillian k programu sestavila. Ne. Nedělala jsem to. Upřímně, není nic snadnějšího než jíst prostě zdravě. Všichni víme, co to znamená jíst zdravě a co ne ☺ Učí se to i děti v první třídě ☺ Ovoce, zelenina, kuřecí maso, luštěniny, mléčné výrobky jako mléko, tvaroh, bílé jogurty, atd. "Jídelní plán" ale určitě můžete vyzkoušet, dle mých průzkumů na netu s ním lze opravdu dosáhnout krásných výsledků, pro mne byly spíše neúnosné různé varianty jídel, které pro mne, jako rodilou Češku, byly prostě zvláštní ☺

Nicméně, zde si můžete stáhnout českou verzi stravovacího plánu přesně na míru k tomuto programu.


Pokud se do Ripped in 30 jako programu pouštět nechcete, nikde není napsáno, že jej nemůžete cvičit podle nálady. Věřím však, že se vám Ripped in 30 bude líbit, stejně jako jiným českým ženám a dalším tisícům uživatelům po celém světě (cvičí to i chlapi) ☺

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pro úplnou recenzi a další recenze tréninkových programů, překlady článků Jillian Michaels ohledně stravování a cvičení, si zdarma stáhněte průvodce ve formě e-booku na této adrese :-)






----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kniha MOJE TĚLO: koučink je publikace, která kdyby existovala v momentě, kdy jsem začínala sama s hubnutím, moc by mi pomohla. Není to jen kniha. Je to kompletní průvodce toho, co by měl člověk znát, aby pochopil, jak jeho tělo funguje, jak se naučit naslouchat mu a jak získat zpět schopnost přirozeně vnímat sám sebe. Více o knize najdete na této adrese :-)

Vaše názory:

2 komentáře:

  1. Velke diky Nikki! Co vic dodat..udelam maximum, abych se citila dobre a mohla ostatním i ja ukazat, že to jde..i s třemi dětmi :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem asi třikrát začínala 30 DS (a nikdy jsem se nedostala dál, než do 12. dne :) ), takže jsem pak zkusila RI 30 a měla jsem ho ráda už jen proto, že to není "už zase ten 30 DS" :) :) Každopádně ani ten jsem nedokončila :) :)

    OdpovědětVymazat