Z fitness deníku #21: Body Update | Co cvičím a jak baštím

pondělí, února 27, 2017

Dlouho předlouho jsem nedávala na svůj blog žádné aktuální fotky. No, jednak to bylo proto, že
už to pro mne není tak záživné jako kdysi :D Fotit se neustále a hlídat každý sval a špíček :)
 A jednak proto, že nejsem prostě typická fitnesska, co přehnaně cvičí a dře, ale užívám si
radost z pohybu podle toho, jak mi to vyhovuje, a cvičím to, jak se mi chce.

V lednu jsem se vrhla na klikovou výzvu u darebee.com. Trénovala jsem, kromě jiného,
 tricepsové kliky a plank, abych dala 50 kliků v kuse. Vydržela jsem to asi dvacet dní. Ne proto,
že by se mi nedařilo, nebo že by se mi už nechtělo a vzdala to, ale proto, že jsem prostě vypadala
 jak golem a začaly mi být malá trička :D Fakt. Ruce i stehna se mi vždycky dobře tvarovaly
a tohle byl tedy nářez. No, vyprdla jsem se na to.

Co cvičím?
Střídám to. Sice mám sepsanej jakýsi harmonogram pro tréninky, ale nedržím se toho na 100 %, protože pro mne je primární cvičit tak, jak mi tělo říká. Pokud mám v plánu HIIT a jsem vyčerpaná,
tak ho prostě nedělám. Naopak, když mám v plánu napsanou jógu a mám energie na rozdávání,
tak si HIIT dám. Dávno jsou ty doby, kdy jsem jela jak smyslu zbavená pořád na drc. Na to už seru.
A víte co? To, že cvičím zcela intuitivně mému tělu svědčí. Zvenčí i zevnitř. Cítím se báječně.

Miluju svoje křivky, fakt že jo. Nejsou dokonalé, ale jsou moje :) 


Čili střídám HIIT (do 15 minut), power jógu, jógu, strečink a do toho 2x si jdu na trénink
na naši halu zahrát si stolní tenis. Miluji to tam. Vždy tam úplně vypnu a přijdu na jiné
myšlenky. Někdo tohle pociťuje vstupem do fitka, já zase tam za stolem s pálkou a míčkem :)


Co baštím?
No, nemám žádný plán, úplně obdivuji lidi, jak si chystaj krabičky dopředu třeba na celý týden.
Já se už tolikrát do toho kopala, dokonce jsem si ty krabičky nakoupila, ale tím, že jím intuitivně,
tak by to pro mne naprosto ztrácelo smysl.

Nepočítám kalorie, ani makra. Orientuji se podle hladu. Někdy mám hlad méně, jindy neustále.
Tak se podle toho zařizuji. Moje strava vypadá asi tak, že se ráno probudím a čučím do lednice
a do skříněk a čekám, co mne brkne do nosu, na co mám chuť. Když na nic, tak nesnídám.
Zase nejím na sílu a počkám klidně hodinu dvě, než se to mé tělo vzpamatuje ze spánku
a až pak řeším, co jíst. Stejně to funguje s obědem, prakticky nemám naplánováno, co budu
jíst, vždy se řídím chutí. Někdy mám chuť na brambory, jindy jsem schopná jíst jen maso a sýry.
Je to velmi nárazové. Třeba ještě 14 dní nazpět jsem do sebe valila banány, jablka a pomeranče,
teď mne to nechává chladnou a mám neskutečnou potřebu jíst každej den zelí. Fakt :D Nikdy
jsem si zelí nekoupila, až teď, trhám z něj plátky a normálně to křoupu jak králík. Chtěla jsem
si z něj udělat Coleslaw, ale nikdy k tomu nedojde, protože to nemůžu vydržet a jím ho prostě
tak jak je :D

Tak, to bylo mé plkání o tom, co a jak dělám. Musím naprosto upřímně říct, že se cítím
naprosto svobodně a naprosto dobře. A když nechávám tělo určovat, co by chtělo jíst
a co by chtělo zrovna mít za pohyb, odvděčuje se mi fakt pěkně.
Jsem z tebe nadšená, kámo :)

2 komentáře:

  1. Ahoj Kristi, dekuji za Tvůj článek, rikala jsem si, jak se asi máš☺️ Mohu na Tebe mít dotaz? Řeším podobnou věc s těmi svaly jako Ty.. Po Bodyshredu a týdenní přestávce teď cvičím 21 Day Fix s Autumn. (30 min denně-1.den kardio tělo, 2.den posilování horní část, 3.den posilování nohy, 4.den pilates, 5.den kardio, 6. den posilování těla, 7.den plyo). Většinou se minutu cvičí a 20 min test. Cvičím s 3kg činkami. Baví mě to moc, ale asi je to víc na posilování než Jillian a připadá mi, že jsem též nabrala svaly do objemu. Takže jaké jsou mé možnosti, abych jen zpevnila a ne nabrala? Buď méně jíst anebo dělat více kardio, popř.HIIT? Moc dekuji za odpověd, Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Klári, pokud se ti už nelíbí, jak to roste, pak ubrat na cvičení na těch partiích, kde bys to chtěla mít zkrátka menší :) Pokud mluvíš o objemu v rukách, jako to mám já, pak třeba vynech činky, nebo si dej menší zátěž.

      Druhou věcí může být také tuk nad těmi svaly. Ono třeba se zvedly jen trošku, ale jakmile se to zvedne i s tím tukem, tělo je pak objemnější. Nevím samozřejmě, jak vypadáš, takže jen tak střílím :) Rozhodně nesahej na jídelníček, vždy nejdřív koukni, zda to, co cvičíš, tě nežene někam, kam nechceš. Kardio by pro tebe mohlo být také východiskem, ale i to posilování bych nechala, to je to, co to tělo zpevní. Kardio je jen věc na spalování kalorií, jiný efekt jako takto nemá. Co se týče celkového cvičení, dělala bych ho ne 7x do týdne, ale třeba si ten program prodloužila a dávala více volna... podle mne 5x do týdne stačí bohatě :)

      Teď tedy otázka, zda jsou to svaly jako takové, což u těch 3 kg nevím, moc se mi to nezdá, nebo svaly s tukem... pak bych zkusila prolínat to posilování s kardiem. tím i ulehčíš těm svalům ;)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.