Fotogalerie

Moje proměny

Laky na nehtíky

U mě doma

Nedělní pečení

Vánoční inspirace

Low Carb povídání | Intuitivní stravování | Jednodenní jídelníček

úterý, dubna 11, 2017

Zdravíčko všem, jsem zde znovu po velmi dlouhé době s dalším příspěvkem do rubriky Low Carb článků :-) Chtěla jsem touto cestou odpovědět na několik vašich otázek, které se neustále točí a které vás zajímají. Jednou z nich je, zda se stále stravuji low-carb, zda si počítám kalorie, makroživiny, no... znáte to :-)


OD POČÍTÁNÍ KALORIÍ K INTUITIVNÍMU STRAVOVÁNÍ ANEB META NEJVYŠŠÍ
V první řadě tedy jídelníček, protože o tom to celé je. Hned na úvod tedy - nepočítám si ani kalorie, nehlídám si ani makroživiny a to již po dobu několika měsíců. Jím intuitivně. A když pominu onu svobodu "nehlídání se", tak musím říct, že už jsem se po letech asi dostatečně naučila vycítit a vyslyšet, co mé tělo skutečně potřebuje. Ale byla to dřina. 
V jednom z posledních příspěvků o intuitivním stravování mi jedna čtenářka psala, že je "divné", když radím druhým poslouchat tělo a jíst intuitivně, když sama mám za sebou období počítání kalorií a cvičebního drilu. Osobně nevidím nic "divného" na tom, podělit se o další kousek sebepoznání a o pořádný kus pokroku, který jsem se sebou udělala a kterého jsem docílila. Nemohu psát o tom, co by druzí chtěli slyšet, ale o tom, čeho všeho jste schopni dosáhnout díky vůli a píli. Stejně jako já. Mým hlavním cílem a posláním bylo, je a bude druhé motivovat v tom, že když jsem něco dokázala já, dokáže to ten druhý taky. Nejsem ničím výjimečná. Jsem prostě jen jednou z vás. Psala jsem své příspěvky v tomto duchu po měsíci blogování, píšu je se stejným poselstvím i po pěti letech. Čili ano. Budu psát o tomto "divném" druhu mé proměny, které jsem za ty roky dosáhla a ráda bych, aby téhle mety nejvyšší - intuitivního stravování - docílil každý. Nic z toho jsem v sobě nenašla za noc, ale docílila jsem toho ustavičnou snahou a nevzdáváním se den po dni, přestože jsem zakusila omyly, pokusy a přešlapy. Ale to mi nevadí. V životě sladce nechutnají snadné věci.

LOW CARB STRAVOVÁNÍ 
Tím hned navážu na low-carb stravování. Vyzkoušela jsem si skutečně snad úplně všechny přístupy a metody stravování. (Nemluvím o dietách, ale metodách!) Víceméně jsem si některé oblíbila, některé okamžitě zatratila a vlastně jsem i napoprvé dala sbohem low-carb stravování. Nevím vlastně proč byl tohle jediný přístup, kterému jsem dala šanci i napodruhé, jen proto, abych to opět vzdala s tím, že tohle není u mne na dlouhodobé konání. Nevím, co mne na tomhle druhu stravování tak fascinovalo, že jsem mu zhruba před rokem musela dát šanci i potřetí (a já moc šancí tedy nerozdávám :)) Jenže!!! Více jsem si nastudovala, snažila se vyvarovat chyb, které jsem dělala dříve a dala na rady druhých.
  • zvolnila jsem, 
  • netáhla jsem sacharidy až tak nízko, jako tomu bylo dříve, 
  • oprostila jsem se od "pravidla" hlídat si gramáž a naopak se snažila vnímat spíše to, jak se cítím
  • přestala jsem do toho dřít s činkami jak imbecil. 
Napotřetí to vyšlo. Našla jsem se. Přesto nemohu říct, že se nízko-sacharidově stravuji pořád, stabilně. Proč ne? Protože moje tělo to tak každý den nechce. Ani nedokážu popsat to souznění s tělem, když cítím, že si low carb stravu užívá a když mi už dává znamení, že třeba zrovna dnes bych mohla přidat na ovoci. Je to neskutečné.
Za tu dobu několika měsíců jsem měla období, kdy jsem doslova žíznila po dávce sacharidů den co den a světe div se, když jsem poslechla tělo, ono mne netrestalo. Teď mám zrovna období, kdy mi opět hodně říkají spíše tuky a bílkoviny. A dělá mi to strašně dobře. Tím vším chci říct, že je naprosto v pořádku respektovat pocity těla. I při low-carb režimu je v pořádku, že dostanete chuť na kousek koláče. Neporušíte tím nějaká zásadní pravidla. Je to zkrátka to samé, jako když se snažíte jíst zdravě a pak si čas od času dáte něco nezdravého... co se stane? Nic. Jeden kousek koláče z vás neudělá high-carb strávníka nebo člověka, co se nezdravě stravuje. Na jednom kousku koláči to fakticky celé nevisí. Důležité je, jak ta strava celkově z většiny vypadá. Na tom záleží. (Jedna pětka ve škole vám taky nezkazila známku na vysvědčení, když jste měli v notýsku u učitele jinak samé jedničky, že ne? :))

JÍDELNÍČEK
Pár dní nazpět jsem se rozhodla, že zase po nějaké době zkusím nafotit svůj jídelníček. Velkou nevýhodou takových jídelníčků je, že lidé, co ví málo o low-carb stravování, vás okamžitě napadnou, že jíte málo. A ano, ty porce jsou skutečně menší, je to díky tomu, že podstatnou část sacharidů nahrazují v tomto typu stravování tuky a jelikož mají dvakrát větší energetickou hodnotu, je jich oproti sacharidům na talíři objemově zhruba dvakrát méně. Je to taky jeden z důvodů, proč tak nerada sdílím a fotím low-carb jídla, protože pořád musím číst to samé dokolečka a vysvětlovat dokolečka, že toho jídla co do energetického příjmu, rozhodně není málo, i když se to pouhým pohledem zdát může.

Výhodou LCHF (low-carb high-fat) stravování je hlavně to, že po něm neregistrujete výkyvy nálad, hladu a chutí, které jsou velmi často spojované s high-carb stravováním. Dále je zde velmi příjemný fakt, že nemáte jídlo neustále v hlavě - zkrátka, nemyslíte na něj, méně častěji jíte, a navíc, tuky vás fakt tučnými neudělají, pokud jsou to ty správné. 

Zde je tedy můj jídelníček z jednoho dne. Věřte nevěřte, ten den jsem to počítala, protože by se mne na to beztak někdo zeptal (zkušenost), čili v těchto čtyřech chodech je:

  • celkem 2100 kcal
  • 75 g sacharidů
  • 115 g bílkovin
  • 155 g tuků. 


!!!! Ne každý den je stejný. Na základě jednoho dne jídelníčku nelze soudit dlouhodobý stravovací režim. Berte tohle pouze jako příklad jednoho dne.  

Čas jídel mám také každý den jiný. Jím tehdy, když je hlad :) Takže někdy začínám s jídlem v osm ráno, jindy klidně až v jedenáct dopoledne.


Snídaně (10:00) - 3x bílkovinné pečivo, celá lučina, zelenina, salátové koření, sezam a para ořechy.


Oběd (14:00) - Smažený camembert, zelenina, jahody, lžíce oleje


Svačina (16:00) - low-carb violetky Zuzky Light, snědla jsem jen jednu půlku, poměrově jsem
dělala jinak než v receptu, dělám již od oka i s kokosovým máslem, druhá půlka padla druhý den :-)


Večeře: (21:30) - hrášek s mrkví, tymián, olej, losos keta (cca 200 g)

***

Možná pro někoho tento přístup není, já to beru. Vlastně je mi to jedno :-D Pamatujte, že je
nejdůležitější najít sám sebe a nedělat chybu v tom, že budete kopírovat cestu někoho
jiného (svatá to slova Michala Kulštejna). A moje cesta je tato a vyhovuje mi :-)



55 komentářů:

  1. Ahoj Kristino,
    já nechci nějak rýpat, jen mě to zajímá... Takhle vypadá Tvůj jídelníček každodenně? Nemyslím tím přesně ta samá jídla, to ne, ale co se týče poměru živin atd?
    Já nejsem žádná odbornice, mám nastudovaných pár knih a prozkoumaný blog nehladu.cz (skvělý ;), ale mně prostě přijde, že na dospělou sportující ženu toho máš hodně málo, když to shrnu, tak dle mě málo kalorií, prakticky žádné sacharidy a vláknina, tuků a bílkovin pravděpodobně přehršel. Hlavně ta vláknina, která je především z těch příloh, nemáš nějaké zažívací problémy? Mrzí mně to, ale mě to opravdu nepřijde jako zdravý jídelníček, myslím, že tam nemáš ani dostatek vitamínů a minerálů :(
    Pokud je ten jídelníček jenom z jednoho dne a zbytek týdne jíš "normálně", pak se omlouvám za tento komentář.
    A fakt se omlouvám, pokud jsem Tě nějak urazila, pouze můj názor utvořený mnohaletými "studii", ale nejsem vševědoucí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a jsme u toho. Holky, na co já tu sedím dvě hodiny a píšu co nejpodrobnější článek, když ho nikdo nečte. :)

      Vymazat
    2. Samozřejmě, že jsem článek četla, i když musím přiznat, že mi při tom zarovnání na střed úplně lítaly oči, tak jsem možná něco přehlédla, čímž si samozřejmě zasloužím hluboké pohrdání.
      Dokonce Tě čtu již několik let, sledovala jsem Tě i v dobách, kdy jsi byla na blogspotu.
      Mně je v celku jedno, jak se stravuješ, ale mrzí mě, že tak špatné stravování předkládáš tolika ženám jako "zdravé stravování". Fakt se omlouvám, ale i v dobách, kdy jsi jakože jedla sacharidy, jsi jich měla jen asi 200 g za den, pro sportující dospělou ženu, která chce udržovat váhu, se doporučuje dvakrát tolik. Naopak zvýšené množství tuků a bílkovin je tělu nebezpečné. Teď se třeba cítíš skvěle, ale za pár let možná přijdou zdravotní problémy z několikaročního nezdravého stravování.
      Jak říkám, je to Tvoje věc, jen mě štve, že se tohle prezentuje na internetu jako zdravé stravování...

      Vymazat
    3. Ok, tak já to raději oboduji, abych se v tom opětovném výkladu neztratila.
      1. mrzí mě, že tak špatné stravování předkládáš tolika ženám jako "zdravé stravování" - není důvod to "zdravé stravování" dávat do uvozovek, sama píšu, že "Pamatujte, že je
      nejdůležitější najít sám sebe a nedělat chybu v tom, že budete kopírovat cestu někoho
      jiného"
      2. "i v dobách, kdy jsi jakože jedla sacharidy" - v článku píšu, že "Low-carb" neznamená no-carb. Jím sacharidy, a také píšu, že se u mne nutkání mít více sacharidů a méně s každým obdobím střídá.
      3. "jen asi 200 g za den, pro sportující dospělou ženu, která chce udržovat váhu, se doporučuje dvakrát tolik" - prosím, tohle je úplně špatně. Ale úplně.
      4. "zvýšené množství tuků a bílkovin je tělu nebezpečné." - Tohle je už úplně špatně. To opravdu není zdravé stravování.
      5. Teď se třeba cítíš skvěle, ale za pár let možná přijdou zdravotní problémy z několikaročního nezdravého stravování. - já se te´d momentálně cítím nejlíp za celý svůj život :) nevím, zda to vůbec je podstatné :)
      6. "tohle prezentuje na internetu jako zdravé stravování" - prezentuji to jako svoje stravování, které mi co do intuice maximálně vyhovuje. Proč s tím někdo další má problém?
      7. mrzí mne, že jediná věta s tebou tak zatřásla a vyvolala pocit "hlubokého pohrdání". Já se cítila podobně, prootže přesně tyhle popsané body ve mne vyvolaly to samé. že se nečte , co píšu, co vysvětluji, jaký čas jsem tomu věnovala, abych co nejpodrobněji podala svlj valstní výklad, jelikož to lidi zajímá a ptají se :)

      Vymazat
    4. Jestli dovolíš, tak já to bodovat nebudu :-).
      Jen teda nejdřív k té sedmičce, to jsem přehnala. Psala jsem to s humorem mým vlastním a rozumím tomu, že člověk, který mě nezná, to nepochopí. Za to se omlouvám.
      Nicméně, opravdu je mi srdečně jedno, jak se stravuješ Tya nemám s tím problém (viz bod 6), jen ta prezentace, fanoušci na Facebooku... Samozřejmě Ti tu slávu přeju, ale představ si úplného laika, který nezná základy stravování, přijde na Tvůj blog a začne se stravovat tak jako Ty, protože 75 g sacharidů je hrozně "zdravé". Samozřejmě, že je, pokud se o stravu zajímá dvouleté dítě, tomu by to stačit možná mohlo, ale nemám dětskou výživu nastudovanou, tak to, prosím nikdo nebrat doslovně. Odpovědím č. 3 a 4 nerozumím, ale je jasné, že Ty jsi odbornice a víš... ;) Jak píše Markéta přede mnou, člověk, který je přesvědčený o tom, že dělá nejlépe, si nic vymluvit nedá, no.

      Ještě zopakuji to, že je mi jedno, jak se Ty stravuješ, ale tahle "komunita", která se takhle stravuje mi připomíná... a teď se, prosím, neuraž (jen přirovnání) pro-ana komunitu. Tam si holky a možná i ženy také říkají, jak je vlastně v pořádku nejíst a jak se cítí dobře a lehce a vlastně momentálně nejlíp za celý život. Blogů low carb stravování je čím dál víc, je to jako mor...

      Vymazat
  2. Taky musím souhlasit a nepřijde mi to jako zdravé stravování z dlouhodobějšího hlediska. Rozhodně nejsem vševědoucí a nehodlám do toho nikomu kecat a beztak člověk, který je přesvědčený o tom, že dělá nejlépe, si nic vymluvit nedá.
    Jinak ještě podotknu - sportující žena asi jsi, ale neřekla bych, že nějak moc. Nějaké 15 minutové cvičení (ačkoli je to hiit) bych jako bůhvíjakou aktivitu nebrala. Záleží také, jak se pohybuješ po zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a cvicila si nekdy NEJAKE 15minutove hiit?:P

      Vymazat
    2. Ano, cvičila. A to si vážně myslíš, že ti stačí se 15 minut hýbat, tak že div nevyflusnu plíce a pak mám jako odbyto a nemusím dělat nic? A můžu do sebe nacpat v klidu 200 a více g sacharidů? :D ne... Nepochopila jsi mě. Chtěla jsem tím poukázat na fakt, že sice Kristina sportuje, ale ne tolik, aby musela ty sacharidy hnát do takových výšin ;)

      Vymazat
  3. Kristýnko, po dlouhé době dnes opravdu musím napsat a to z pozice lékařky. Jsem ráda, jak se ti stále skvěle daří. Sleduji tvou cestu s potěšením. Také procházím přerodem, který trvá už delší dobu a jestě dlouho trvat bude) bavíme o letech, ne pár dnech či mesících). Co se postavy a zdraví týče, jsem o mnoho koňských délek za tebou, ale i když padám, stále jedu. :-)
    Nyní k problematice low-carb - LCHF (low-carb hight-fat nebo také low-carb healthy-fat)se v ČR setkává stále s velkým nedostatkem informací nebo s malinterpretací tohoto druhem stravování. Nejdená se o dietu. Něco, co zkusíte na pár dní, zabere to, pak se vrátíte do starých kolejí a zase jste, kde jste byli. Je to životní styl. LCHF se v zahraničí s úspěchem používá například v léčbě diabezity (obezity a cukrovky, metabolického syndromu, atd.). Toto téma se dotýká i mě osobně a protože dosavadní postupy v léčbě obezity, cukrovky selhávají, pustila jsem se do dalšího studia a obrátila se na zahraničí.Správně vedená LCHF vám neublíží (je velmi málo kontraindikací). To, co naše tělo poškozuje je přemíra sacharidové stravy. Bílkoviny a tuky ze stravy získávat musíme. Esenciální mastné kyseliny jinak než stravou nezískáme, spolu s tím vitamíny rozspustné v tucích (opravdu ty tuky potřebujeme!), minerály. Potřebu bílkovin snad ani netřeba rozebírat. ... U Kris to ve stravě nacházím. Fajn, porce možná vypadají malé, ale nedivím se. Nikdo z nás nesedí vedle ní a neví, jak to ve skutečnosti vypadá. Navíc časem na LCHF se stane, že zjistíte, že máte dost energie a nemusíte tolik jíst. Nikoho do ničeho nenutím a nikdy nebudu. Mohu nabídnout pouze řešení a je na vás, jak se svými možnostmi naložíte.
    Další naprostou zbytečností je počítání kalorií. Není totiž kalorie jako kalorie. Stravu ve finále nelze rozpitvat pouze na energetickou jednotku kalorií. Model "méně jíst, více cvičit" nefunguje a je to prokázané. Problém je, že tato jednoduchá rovnice absolutně nezohledňuje další proměnné, které se ve fungování organismu uplatňují. Hezky to vysvětluje hormonální teorie obezity. Nejdůležitější je pochopit, jaký vliv na naše těla má inzulín! Úžasně to vysvětluje např. Dr.Jason Fung na svých stránkách. Doporučuji k prostudování - https://intensivedietarymanagement.com/. Také mě to dovedlo k tomu, že jsem jej požádala o svolení jeho články překládat do češtiny, protože ne každý si s angličtinou dobře rozumí. Na svém blogu postupně překlady v sekci diabezita postuji (Kristi, snad nevadí, že sem dávám odkazy). Jeho přístupy (LCHF, různé režimy půstů/lačnění)pomohly už stovkám pacientů s obezitou a cukrovkou. A není sám. Velice dobré zdroje informací Jsou Prof. Tim Noakes, Dr. Andreas Eenkefeldt, Dr. Richard Bernstein, Jimmy Moore a mnoho dalších. Po investigativní stránce knihy Garyho Taubse (The case against sugar, Good calories bad calories). U nás pro laiky dobře srozumitelná kniha Proč tloustneme a co s tím dělat. Tito všichni mají za sebou oporu ve studiích, které na témata různých diet, doporučení, režimů, lěčby...ukazují jasné výsledky. Asi nejzajímavější je velká studie Women´s health initiative provedená na 50 000 ženách po dobu sedmi let. Porovnávala jednotlivé typy diet - např. počítání kalorií, nízkotučná strava ve finále nevedly k úbytku na váze nebo zlepšení zdraví. Ano, není jediná správná cesta a je třeba, stejně jako hudební nástroj, ladit neustále svá těla. Nicméně je čas se zamyslet nad tím, jaká dosavadní režimová a stravovací doporučení stále a bezvýsledně následujeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oh, vitej :) a dekuji ti za sdileni poznatku. Jak jsi spravne napsala, u Lchf pada a je nepodstatne pocitani kalorii. Ja to uvedla, aby prave ti, co nevi, si nemysleli, ze je pohledem ten jidelnicek slozen treba ze 1400 kcal. Ja chapu, ze okem z toho usuzovat lze. Ale ... Opakovala bych to, co jsi jiz napsala.
      Low carb nikomu sama nedoporucuji, dokonce se ani v knize o nem nezminuji, ze se tak stravuji a pisu o zlate stredni ceste, aby kazdy clovek mel odrazovy mustek a sam zvolil a uznal za vhodne, jakym smerem se (ne)vydat. A nejen v knize, kdokoli se na mne obrati s jidelnickem, NIKDY jsem nenapsala, musis jet low-carb. Naopak se je snazim nasmerovat zlatym stredem.Jenze tady nebylo pochopeno, ze lowcarb neprezentuji jako mustr. Ale jako to, co mi dela dobre a sakra mi vyhovuje. A diky za tipy na dalsi studium :P

      Vymazat
    2. Krásně jste to napsala, jako nutriční terapeut souhlasím, to ladění je úplně přesné, jako hned na míru a přesně dané neexistuje, vychytává to život :)

      Vymazat
  4. Jo aha, ono je to takhle. :) low-carb haters :) tak to se nedomluvime :)

    A spravne Marketko, aspon ty jsi pochopila, ze skutecne nejsem sportujici zena :) nevim, jakym zpusobem bych mela do stravy dle A. nacpat dvojnasobek 200 g sachru cili 400 g pri AM 1750 kcal. Protoze to by pak delalo 96 % sacharidu ve strave a ja zas jako fanda high-carb nejsem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se tím Kris nevzrušovala. Nemá to smysl. Jsi zdravá, cítíš se skvěle? Dělej dál, co ti vyhovuje. Mě osobně na LCHF vyhovuje, že konečně nic nevážím, nepočítám, nehlídám a jím dosyta a vyváženě. Úbytek na váze a hlavně můj glykemický profil jsou mi důkazem, že něco dělám správně. Konečně mám sílu stačit svým malým třem raubířům, večer neumírat a ještě překládat. :-)

      Vymazat
    2. A vypadla mi celá část o inzulínové rezistenci. No nic, příště nebo na blogu mám překlad Dr. Funga.

      Vymazat
    3. Slibuji, že nebudu už otravovat, jen si, moc, prosím, zkus spočítat, kolik bys těch makroživin ve stravě měla mít: http://www.nehladu.cz/2015/02/jidelnicek-na-1-tyden-postup-jak-ho.html

      Já se kdysi živila podobně jako Ty a podobně jako Ty jsem přibrala, kdykoliv jsem z režimu vypadla. Spočítala jsem si živiny dle vzorce v odkaze výše a úplně mi to otevřelo oči- já těch 400 g sacharidů opravdu jím, Tobě to možná vyjde trochu méně, ale já jsem přece jen trochu vyšší, tím pádem i těžší a mám docela slušnou pohybovou aktivitu.

      To je vše, co jsem chtěla říct, měj se krásně a přeji krásný večer, případně (pokud si to přečteš ráno), krásné ráno! :-)

      Vymazat
    4. A. Dekuji za link, ale ja to fakt pocitat nebudu :) nechci se vracet o pet let nazpet, kdy jsem verila, ze tabulka nebo internetova kalkulacka zna me telo vic nez ja sama. A pevne verim, ze pokud jsem z toho nevypadla po roce, tak uz se tak nestane :)

      Dobrou noc.

      Vymazat
    5. A propo, na ten link jsem skutečně koukla, abych viděla, co se v něm píše, a promiň, ale to je tragédie. Ty holky nemaj absolutně předtsavu o tom, jak se sestavují makra.

      0,8-1 g bílkovin na kg hmotnosti na den??? Mají tvořit 10 % celkového jídelníčku? To je úplně zlé, ale úplně zlé. Obsah bílkovin se počítá úplně jinak a to ze svalové hmoty. Nemůžeš přece lidem naordinovat bílkoviny podle váhy, ale podle toho, jaký mají záběr přes den, kolik cvičí, 80 kg žena se svalovou hmotou nemůže logicky mít stejný poměr bílkkovin ve stravě mít jako žena 80kg s tučnou hmotou, navíc, když sedí v práci a nemá dostatek pohybu.

      To samé platí o sacharidech. 60 % a výše, to už musí být člověk opravdu velmi velmi aktivní nejen v práci, ale i při sportu, takové množství nemá průměrně sportující člověk s průměrným pohybem schopnost spálit... především mluvím o maminkách, které tuhle stránku výše sledují a čtou, to nastavení je opravdu předimenzované, 350 g a více gramů za den jí chlapi s hordou svalů v posilovnách nebo atleti.

      Ten vzoreček na tom blogu je velmi nešťastný. Jakože velmi. A myslím, že by se nad ním pousmálo hodně lidí z oboru, které sleduji a ke kterým vzhlížím. Ale každý svého štěstí a úspěchu strůjcem :)

      Vymazat
    6. Nebo minimálně věřím, že se holky za ty dva roky od tohoto příspěvku dostaly někam dál a vnímají to jinak :)

      Vymazat
  5. Neee cely muj prispevek smazan omylem....
    Tak znova a ve zkrazce:

    Ja bych chtela videt vas a vase foto
    Prectete si neco na paleosnadno.cz, Jidlo na prvnim miste....
    Co takhle propustnost strev a autoimunitni onemocneni v dusledku premiry sacharidu v krevnim recisti a jejich nedchopnosti se likvidovat???
    Nemate potize s unavou,kvasinkami,chutemi, sacharidovym komatem po jidle, exemy,vastymi nemocemi atd.?
    100000 lidi a stejne tolik pristupu k zivotu a svemu telu....

    Kristyna nikoho nenabada ani nelanari.testuje ruzne zpusoby na sve telo a verejne vam je ukazuje a hodnoti negativa i pozitiva.
    Videly jste jeji jidlo?????PRO ANA,?,vazne?
    Neprijde mi ze by jedla 1 jogurt nebo jablko denne,pestovala si k tomu nezdrave x hodinove jidelni navyky, cpala se vatou nebo plnila zaludek xxx litry horke vody nebo kavy na zahnani hladu a k tomu klidne 5-6 hodin do umoru cvicila

    Naopak!!! Jidla obsahuji ovoce,zeleninu,mado,zdrave tuky,vejce,ryby,orechy,ruzne seminka, proteinove tycky zdravou cokoladu,vydocekvakitni potraviny!!!!

    Kdo o tom neco vi,tak ty komenty vyse ho podobne rozcili!!!
    I 400 g sachru???
    Vazne?tak v objemu.Tuk je kvalitnejsivzdoj energie nez sachr.
    Jezis to mam zvedly tlak navecer fakt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D aneb jak se pozna z komentaru, kdo ma nastudovano :)

      Vymazat
    2. To se jako fakt někdo rozčiluje kvůli tomu, co cizí člověk napíše jako cizímu člověku na blog za komentář?
      Nahoře jsem dávala odkaz na vzorce, kde si můžete spočítat makra.
      Žádná makroživina není kvalitnější než jiná. Přehánění to s tukem je super, pakliže si člověk přeje strávit budoucnost s onemocněními cév a srdce, no. A prosím, nechystat ta slovo, tím neříkám, že tuky nejsou potřebné! (http://www.nehladu.cz/2015/02/co-jsou-to-sacharidy-proc-je-potrebujeme.html) Sacharidy jsou nejdůležitější živinou pro mozek- více o sacharidech zde: http://www.nehladu.cz/2015/02/co-jsou-to-sacharidy-proc-je-potrebujeme.html

      Já o tom prostě jen normálně diskutuji, ale rozumím tomu, spousta blogů je založena na tom, že se tam musí se vším souhlasit a chválit, se vůbec divím, že mé komentáře ještě nebyly smazány.

      "Aneb jak se pozná z komentářů, kdo má nastudováno"... takže Ty jsi evidentně odbornice no. Ach bože, fakt Tě sleduji několik let, přes blog, dokonce i přes Goodreads, protože ráda čtu podobnou literaturu jako Ty. Měla jsem o Tobě úplně jiné mínění, škoda, že ses jedním komentářem tak shodila.

      Vymazat
    3. Ja jsem dospely,racionalne ucazujici clovek co se rad vzdelava a hleda netradicni zpusoby v zivote.
      Nemam rada kdyz mi nekdo nalajnuje svou pravdu a ja jak ovce bezim za nim.ptoto ctu zahranicni literaturu,vyzkuny,ucim se a testuju i na sobe.
      A PREMYSLIM.

      Nikdo netvrdi,ze na prvi dobrou do sebe lejlu litry slunecnicoveho oleje na ex.
      Zdrave tuky?orisky,seminka vejce,tunak,prirozene tuk v mase, olivach aj.

      A co tak asi obsahuje jakekoli bezne pecivo.TUK a chemicky rafinovany.Haaa,haf.A co tak palmovy olej,ktery lidske telo neumi vubec zpracovat?bububu margotka,opavia,sojovy suk,flapjacky,atd. Uaaaa !

      A citron prekyseluje !!!:P

      Vymazat
    4. Dobré ráno, milá A. :)
      Pokud se rozhodneš, že si tohle přečteš, tak to bude fajn. Já to tady dovysvětlit musím, protože to považuji za nutné vůči ostatním, kteří si čtou tyhle řádky a kteří možná změní pohled na to, nebo alespoň začnou respektovat to, proč se jiný stravuje jinak, než oni sami.

      (musím svůj příspěvek rozdělit do více příspěvků, protože blogger více jak 4000 znaků nepodporuje.)

      Komentáře nemažu, prakticky nikdy, mažu jen vulgární ataky.

      Co se týče onoho "aneb jak se pozná, kdo má nastudováno", za tím si stojím. Opravdu mám nastudováno co do low-carb stravování hodně. Kdybych sečetla ty hodiny, tak mi to dá možná týdny a měsíce proseděné u článků.. ne pochybných, ale medických. Jsou to náročné články, vysvětlující podstatu, proč je nerozumné tahat sacharidy hooooodně vysoko a jak low-carb stravování, mimojiné, je ten nejlepší způsob, jak se vyhnout cukrovce (zmiňuji záměrně jen toto onemocnění, protože jej máme geneticky v rodině z obou stran a čím jsem starší, tím víc si uvědomuji dopad, jaký by to mohlo na mne mít. Tatínkovi bylo lékařem také doporučeno LCHF stravování a nemohl si to vynachválit, navíc s výsledky, jaké mu LCHF na testech přineslo. Nechtěl skončit na práškách a injekcích a já tuto obavu z léků mám po něm. Beru si paralen už jen ve výjimečných situacích a moje tělo je tak odvyklé na medikamenty,že mám halušky v hlavě už jen při požití půlky paralenu. Nepovažuji se za odbornici v žádném směru,mým největším zájmem je, být odbornicí na mé vlastní tělo a vnímat, co s ním přemrštěné množství sacharidů dělá a věř mi, že ty stavy jsou nepříjemné. Zmíním jen jednu takovou věc, jakože jsem pak příšerně unavená, zbitá jak po maratonu, neschopná fungovat. Otázkou je, proč tomu tak je... že bych přeci jen ty sacharidy spalovala jiným tempem a nepotřebuji jich k životu tolik?

      Vymazat
    5. VĚŘ MI, že to nebylo sebepoznávání se jeden dva týdny, ale dlouhé roky... když jsem low-carb zkoušela poprvé, měla jsem na něj úplně stejný názor jako ty, nechápala jsem, co na tom lidi mají a věřila, že je to špatná cesta. jenže ona není špatná cesta, je jen nedokonalost poznání. Lidé mi za tu dobu, kdy jsem se s tím low-carb trápila, psali a radili, co dělám špatně, nebo ať to zkusím jinak. Samozřejmě, jsem to nechtěla poslouchat, ale světe div se, všichni měli pravdu a já si z jejich zkušeností s tou "slávou" v hlavě, jak ty podotýkáš - to mi fakt udělalo radost, že mne tak bereš, protože já se furt považuji za normální holku, co jen tvrdě maká a prosedí hodiny u pc, aby podpořila druhé, vyslechla lidi přes jejich slzy a trápení v životě, to kvantum si ani nedovedeš představit, a nikdy za to nic nechci, i když mi lidé ustavičně nabízí peníze :) - no a já si tedy nechala poradit. Před rokem jsem na to šla rozumně, jinak, přestala jsem počítat ty dokonalý makra, protože moje tělo na nějaký makra z vysoka sere, promiň. Naučila jsem se vnímat, co mé tělo potřebuje a přirozeně jsem si na talíř dávala spíše tuky než sacharidy. Po celém dni jsem k tomu sedla a spočítala, že mi to vychází pro mé tělo intuitivně někde v rozmezí 70-130 g na den. Ano, někdy si dám i pizzu, jako správná pro-ana ;) a pak to skáče výš, ale raději takové věci, když už, jím až večer, aby mi to nerozházelo celej den, včetně nálad a nedostatek energie, takže se ráno probudím "jakoby se nic nestalo", sachry mezitím klesnou v krvi klesnou. Na tohle existuje spousta dalších "rýpnutí", jakože by se navečer nemělo, že to ovlivňuje růstový hormon a bla bla bla... na to já kašlu, já se občas chci cítit zcela záměrně jako prase, a dám si něco, co bych neměla, ale to je fuk, to je téma jiné. Ve většině v přístupu tedy převažuje low-carb stravování, a ty sacharidy skutečně do sebe cpu z různých zdrojů - přílohy, ovoce, obiloviny apod. Kámen úrazu nastává, když se na četné žádosti podělit se o low-carb jídelníček rozhodnu, že jeden takový den nafotím. Což se stalo a jak už zmiňuji v lčánku a jak to opět vysvětluju pořád dokola, nelze díky jednomu dni posuzovat, jak vypadá celý jídelníček - ale pokud je vůle, podívá se ten člověk třeba do rubriky Snídaně, obědy, večeře a pochopí, jak se skutečně stravuji. Pokud to uděláš anebo někdo jiný se tam přijde podívat, skutečně to vypadá jako prezentace pro-ana??? :)) Nemyslím. :)

      Vymazat
    6. Já nepotřebuji, aby se mnou někdo souhlasil, já to mám opravdu za těch 5 let, co bloguji nastavený tak, že někdo můj názor nesdílí a já zase naopak. Jde o respekt. Třeba jako já, ráda sleduji Kate Fruit Flower, je to veganka a jela dlouhé měsíce (možná i roky) na high-carb stravě. Nikdy by mne však nenapadlo jít tam k ní na kanál a psát ji, že je to tak špatně, že prezentuje kraviny a "nezdravé stravování", protože člověk, když ji vidí, jak je šťastná, jak je spokojená, jak je zdravá a jak jí to vyhovuje, pak není důvod vyhrožovat, že za pár let bude mít různý nemoce, jako to pořád čtu já dokola od lidí, co nejsou schopny zauvažovat minimálně nad tím, že mi to SKUTEČNĚ tohle stravování dělá dobře. Já mám z toho pak pocit, že jen abych se zavděčila, mám zde lživě prezentovat jídelníček aspoň o 3000 kcal, abych byla machr, jak mi funguje spalování, jak se láduju sacharidy, protože jsou strašně podstatný, a jak si hlídám do puntíku makra, protože to jinak nejde. Já to dělat nebudu, nezlob se. Raději se někomu nezavděčím a přijdu o čtenáře, ale nebudu to dělat na úkor vlastních pocitů. Raději napíšu holou skutečnost, že je můj bazál docela nízký (1350 kcal), můj aktivní metabolismus je kolem 1750 kcal, jelikož pravda je taková, že pohybově dělám úplný hovno, sedím doma na zadku u pc a odtud pracuji. Jediným pohybem je pro mne snad vaření a těch 15 minut se Zuzkou, který mi opravdu skvěle nakopávaj metabolismus, tudíž si i při low-carb mohu dovolit jíst krapet víc nad rámec těch výpočtů :) A jsme u toho, že výpočty z netu nejsou všechno. Nevěřím ani na striktní dodržování makroživin a kalorií každý den úplně stejně. Nevím, proč bych měla sníst 1700 kcal, když cítím, že tělo potřebuje víc, pak úplně stejně nevím, proč bych měla tabulkově jíst 1700 kcal, když cítím, že se do jídla nutím a je to o přístupu, měla bych aspoň něco sníst, i když nejsem hladová, i když jsem spokojená tak, jak to je. Já tady tomu prostě podléhat nebudu.

      Vymazat
    7. Co se týče tuků, napsala jsi, že to ucpává cévy. Tohle je velmi nešťastně napsané, protože zdravý tuk ti žádný cévy neucpe. Dokonce jsou tuky, které tělo okamžitě využívá jako zdroj energie = v podstatě se tyto tuky chovají stejně, jako sacharidy. Okamžitě je tělo využije pro mozek, odtud pramení ono velmi časté zjištění, že při low-carb stravě a při zařazení těch správných tuků, lidé pociťují nával energie, neunavenost, bystrou mysl a schopnost pěkně fungovat. Tyto tuky nemají totiž žádný vliv na inzulín, který je tou hlavní příčinou, co nám dělá v těle paseku.

      Uznávám, že low-carb není pro každého, jsou lidé, kteří metabolizují cukry jinak, a tomu se také musí přizpůsobit strava. Takže nesuďme druhé jen proto, že sami neprožíváme stavy a nejsme schopni vydedukovat, jakou genetickou informaci v sobě nosí a proč jejich tělo reaguje na jiný typ stravování jinak, než je tomu u nás.

      A závěrem, neber si osobně, že někdo reaguje opačně na tvůj názor a nesdílí jej. Ty jsi prakticky udělala to samé. A jak jsi správně podotkla, nelze očekávat, že by tě všichni chápali. Mám to stejně.

      Hezký den nejen tobě, ale všem. :)

      Vymazat
    8. Já Kristině neberu, že se takto cítí dobře. Spíš teď musím reagovat na všechny ostatní, kteří ji díky jejímu low-carb pohledu vyzdvihují do nebe a NAOPAK zatracují high-carb a dělají tytyty na ostatní, kterým to vyhovuje ;) já nejedu high-carb, ano, mám sacharidů rozhodně více než Kristina, ale také to není nějaké vysoké číslo a naopak mám radši tuky nižší (ne moc, rozhodně je nedržím nějak nízko) a co? Vyhovuje mi to maximálně a já konečně po těch letech začala vidět výsledky. Všichni totiž okolo mě dělají ze sacharidů strašáky a já slepě navyšovala tuky a snižovala tak na úkor sacharidy a k ničemu to nevedlo. Takže tak. Já cvičím a zajímám se o zdravou stravu a celkově styl déle než Kristina a nemám potřebu tady někoho poučovat a pohoršovat se, že mě někdo příspěvkem vytočil. Znám lidi, co se stravují a cvičí léta letoucí a názorově jsou také jinde. A o tom to je. Každé tělo je individuální a každému sedne něco jiného. Ale zase pozor. Nezaměňovat to s extrémními případy a argumentovat to tímto ;)

      Vymazat
    9. Marki, ja to s temi sachry pochopila stejne jako ty. Proste nemam takovy zaber, abych si mohla tohle dovolit. I kdybych jela high carb. Coz mi nevyhovuje.
      Pro tebe low carb evidentne neni a je to v poradku. Jde o nalezeni rovnovahy sama pro sebe. A vyciteni , co ti dela dobre, co ne, v zavislosti na tvem aktivnim zivote.

      Ten naval podpory od lidi je v tomto pripade samozrejmy. Pokud se stravuji stejne. Je to jako u veganstvi nebo u cehokoli jineho. Vzdycky prijdou zastanci toho smeru. A pak to vyvolava ostre diskuze.

      Vymazat
  6. Ja jsem na primal/paleo.moje srdce chrani zdrave tuky a je chraneno pred LDL cholesterolem,ktery pretvari jatra z premiry volnych sachru v krvi,ktete nema uz kam narvat a nevyuzije je,ALE ted me malem svihlo fakt....

    Mozna ze se opet vratime k teorii ze odtucnene potraviny jsou opravdu zdrave a na zloutky ve vajicku se umira na srdce ;/ :D
    Nebo ze spaldovy sirup a med neobsahuje cukr....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D ten prvni odstavec me rozchechtal i v posteli :D a snad uz se nikam vracet nebudeme ... Jinak budu rebel :D

      Vymazat
  7. Čekala jsem, že na blogu o low carb stravování, to bude složité. Téma, o kterém autor píše přiláká čtenáře, které zajímá, případně s tématem souhlasí a řekněme souzní.

    Jen mě prosím neberte za slovo. Nikde jsem nepsala, že jsou tuky špatné, a že je potřeba jíst odtučněné výrobky, nejíst vejce atd. Jen je potřeba nejíst tuků jako stopadesátikilový muž. A nikde jsem nepsala, že špaldový sirup nebo med neobsahuje cukr, také ty různé sirupy moc nemusím. Vitamínů a minerálů obsahuje obojí v tom malém množství, které průměrný člověk konzumuje, naprosté minimum. Ani jedno není ve výživě potřeba, ale někdo si to dá, protože mu to chutná... a proč jako ne?

    Ještě něco? Si teď připadám jako obrovský terč.

    A propos, je mi jasné, že odbornice z Vysoké školy života mají více informací něž Nutriční poradci z Lékařské fakulty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to už je opravdu všechno. Můj poslední komentář k tomuto příspěvku- vím, že jsem to už psala :-).
      Dám prostor ostatním a těm komentářům, které jsou očekávány- jak je všechno úžasné, jak je Kristina úžasná, jak sacharidy nejsou potřeba, jak je 70 g sacharidů v pořádku, jak já jsem hrozně hloupá, atd.
      Já už si to tady číst nebudu, takže doporučuji ostatním, aby si na mě zchladili žáhu, pokud Vám to prospěje, vždycky ráda pomůžu, hlavně protože se to tady hemží odbornicemi na výživu :-)

      Mějte se všichni krásně! :-)

      Vymazat
    2. Ja to za sebe ukoncuji tomto:
      Kristy haz do sebe dal zdrave potraviny a tuky....a uvidime ceho se dozijes ;)
      Pani A s teckou vy si doplnujte sve palivo do tela temi savhry...

      Delejte si kazdy co uznate za vhodne ale pani A.prestante obvinovat Kristynu z jejiho vlsdtniho shazovani pred lidmi a propagaci pro ANA.
      Dekuji a odpojuji se z tohoto.

      Vymazat
  8. Předpokládám, že A. je Andrea ze stránky nehladu.cz...
    já osobně s low carb diet souhlasím a i když jsem o tom třeba nikdy nemluvila s rodiči, tak táta cukrovkář k tomuto systému stravování sám došel (má docela rozumnou doktorku, která ho tímto směrem navedla) a jeho stav se zlepšil a ustálil.
    Kromě toho - proč bych si proboha měla (dle nehladu.cz) dávat Bebe sušenku k snídani (CO PŘESNĚ MI DÁ?) nebo se večer naládovat 250 g brambor a 30 g lososa???? Podle mě velice zastaralý přístup, pokud jde o stravování

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. wow... to jako fakt někdo doporučeuje k večeři 250g brambor? Čumim... Bebe sušenky k snídani... mno a v tom jsou ty živiny? :D

      Vymazat
  9. Krásný článek, fakt, pro mě z toho vychází jako vždy stejné. Přesně, to co zastáváme s Jitkou Singerovou, jídlem se nesmíme trápit, ale milovat ho :) :) to samé platí o pohybu.....přeji ti Kristinko jen to nej :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :P :) A je to tak. On k tomu člověk, pokud má ochotu pracovat sám se sebou, časem dojde :)

      Vymazat
  10. Skvělý článek Kristinko. Stravuji se momentálně úplně stejně. Jsou dny kdy jím low-carb (převažují, tak 5 ze 7 dnů tomu tak je) a dny kdy mám velkou chuť na něco s "cukříky" (tedy sacharidy). Třeba dnes jsem posnídala pečenou ovesnou kaši s celým banánem. Už večer, když jsem usínala jsem se na ní těšila. Je to ale spíš výjimečný den. Stejně jako Tobě, dělá i mně dobře nízkosacharidová strava (žádný extrém myslím cca 80-100g sacharidů je pohoda) a to dlouhodobě. Už vlastně skoro rok. Je mi 44 let a jsem podle lékařů zdravá jako řípa, podle IN Body má metabolický věk 8 let (beru to samozřejmě s rezervou), poměr tuky/svaly v těle jako vrcholový sportovec (nemyslím, že bych to nějak extrémně hrotila).A jako bonus jsem za rok zhubla 18 kg. Cítím se skvěle, nejlíp, co jsem se kdy cítila, troufnu si říct, že vypadám o 10 let mladší (před rokem jsem byla teta středního věku) Čím to asi bude? Že by tou nezdravou low-carb stravou? :-)
    K celé diskuzi...zejména ke komentářům slečny A. a anonymní Markéty: učím ve škole, kde máme předmět čtenářská gramotnost, který mimo jiné učí studenty porozumět psanému textu. Tento předmět Vám dvěma doporučuji, protože kdybyste celý článek pochopily a porozuměly mu, tak nikdy nevyplodíte to, co jste napsaly...to je jedna možnost...druhá možnost je, že jste článek vůbec nečetly. Opravdu nevím, která možnost je správná. Vůbec nejde totiž o to, že vy se stravujete jinak, máte jiný přístup, vyhovuje Vám to jinak poskládaný, to je v pořádku ale o to, že v těch komentářích vlastně vyvracíte to, co Kristina napsala.....Stačí první věta prvního komentáře od A. ...tahle se stravuješ furt? Když tam Kristina píše, že takhle nevypadá její jídelníček stále????? A další podobné momenty....Já skutečně mám dojem, že jste vlastně vůbec nepobraly co a proč Kristina napsala. A druhá věc, že píšete naprosté, ale naprosté výživářské bludy a to i z medicínského hlediska, o tom se už rozepsaly holky výše. By mě zajímalo, kde jste k tomu přišly nebo spíš kdy ? Před 20 lety ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělá reakce a naprosto souhlasím, celou dobu si tu říkám, že obě reagující slečny (Markéta a A.) mají skutečně problém porozumět psanému textu, i kdyby se tu řešilo jiné tema; např. Žába vs. Nosorozec !

      Vymazat
  11. Tak mým přáním je, se najít jednou jak Nikki. Nic nepočítat, jíst podle potřeby, intuice... Měla jsem už 2x sestavené jídelníčky, netvrdím, že jsem nic nezhubla...ale člověk je jak otrok a ještě víc to řeší hlava....
    Takže za mě ok...a opravdu jíst 400g S za den? To tak v objemu... doporučím manželovi :D
    Doktor mi taky doporučil omezit sacharidy, skrz ženské potíže.

    OdpovědětVymazat
  12. Já si myslím, že to co děláš a jak to děláš je bezvadné. Navíc ukazuješ jedinou cestu a to "najdi svůj vlastní směr a poslouchej své tělo". Mimochodem - stránka co se jmenuje nehlad.cz ve mě vzbuzuje pochybnosti už jen z názvu.

    OdpovědětVymazat
  13. Kdo chce, snaží se pochopit, co Kristina píše a kdo ne, mele si svou:-)
    Díky za to,že nás už roky učíš zdravě jíst a hýbat se, ale tak, aby člověk při tom všem žil:-) Kdo sleduje tvůj blog, četl knihu,..chápe, že tento článek reflektuje tvůj vývoj a tvoji individuální cestu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, presne tak.
      A v knize tohle neprezentuji :) protoze low carb nebo cokoli jineho je zkratka individualni zalezitost. Tak dekuji :)

      Vymazat
  14. Safra, tady se to rozjelo :-D. Hezký článek, Kristinko. Taky tě sleduju už skoro od počátku, odtrpěla jsem si začátku cca půl roku po tobě a vždycky jsi mě hrozně motivovala. Na low-carb jsem přišla taky díky tobě a i já musím říct, že mi to prostě vyhovuje. Jen by mě to do té doby zkrátka nenapadlo to zkusit a tys mi ukázala další možnou cestu...A tak beru i vše ostatní, co kdo kde píše. Moc děkuji za to, že jsi a že pořád píšeš a jsi tu s námi a pro nás... <3 Káťa Č.

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek...jako vždy to má hlavu a patu a nejvíc oceňuji, že lidem ukazuješ možnosti, ale nikdy je nepřesvědčuješ, že je to jediná možná cesta. Kéž by bylo víc takových lidí s "otevřenou hlavou":)

    OdpovědětVymazat
  16. Koukám, že se to tady pěkně rozjelo. Sleduju Kristýnu už pár let a fakt mi v mnoha věcech pomohla. Líbí se mi, jak píše své názory a zároveň je nikomu nevnucuje. Takže kdyby tady napsala, že když sním polárního medvěda, tak zhubnu 30 kg, tak fakt nevyrazím na lov ledních medvědů. Tak jak má Kristýna svůj rozum, tak ho máme snad i my. Já si ráda z tohoto blogu "vyzobávám" to, co se mi hodí. A to, co mě není, přečtu a nechám být. To, že mi vyhovuje low carb zde zatím psát nebudu. Nezávisle na tomto blogu intuitivně zkouším 3. týden a cítím se moc dobře. A že jsem včera měla zákusek v cukrárně a sklenku vína? A co jako?
    http://radinsen.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  17. Wow, teda já přispívám výjimečně, ale co jsem tu četla, to teda byla pecka... Docela jsem včera ve vlaku valila bulvy... 400g sacharidů?? Bože v jaké galaxii a při jaké váze? Sleduju Nikky od začátku a myslím, že to co káže je výsledek pokusů a omylů, pokusů a úspěchů... Myslím, že článek jsem absolutně pochopila Týno... A na low carb jsem se prostě cíleně dlouhodobě nevrhla a ani nevím jestli vrhnu (takže fakt nebojuji za low carb)... Úplně nejhorší rady které jsem kdy dostala bylo, že moc cvičím... že jím moc takového a makového a že bych měla tohle a támhleto... Hmmm a 10kg je najednou nahoře... Super takovýhle rady... Prdy... a že HIIT je k ničemu? Aha... Mno a co zkusit ho cvičit aspoň měsíc 5x týdně a pak soudit jestli je k prdu? Kritiku na HIIT už jsem slyšela z více stran... Ne že bych s Týnou vždy se vším souhlasila, ale jednoduše moje tělo to má jinak, tak se do toho nekýbluju... Popravdě když jsem viděla ty hodnoty Týno, tak mě to taky zarazilo, že je to málo... ALE ve vlaku se mi nenačetly obrázky jídla a popravdě když jsem je viděla dnes a nevěděla bych ty hodnoty, tak mi na tom nijak nepříjde nic špatně... To jídlo vypadá super a za mě absolutně OK. Říkala jsem si, že by mě 75g sacharidů zabilo... A odhaduji, že tuky vylítly hlavně hermelínem (mňam). A ejhle zkusila jsem si spočítat dnešní příjem a jsem na 87g sacharidů... Protože jsem prostě jedla blbě, byla ve škole a včera když jsem přijela tak lednice prázdná... A to nechtěně, prostě to tak vyšlo... A BTW ideálně složený jídelníček umí sdílet každé pako, které se o výživu trochu zajímá, ale naopak myslím, že ty "nedokonalosti" jsou to nejlepší co můžou nováčci číst. Protože nemají chuť na dort s krémem po přečtení dokonalého článku s dokonalým jídelníčkem a zjištění, že stejně jedly celý den špatně a že všechno dělají špatně a že jsou k ničemu. Týna holky vede k tomu, že to že něco udělám blbě, neznamená, že dělám blbě všechno... Je to cesta. Týno vypadáš nejlépe a nejspokojeněji za těch 5 let co tě sleduju, tak si to nenech pokazit... (; Já doufám, že znovu najdu to svoje a těch 10kg potáhne do hajzlu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti moc :) A taky děkuji za komentář :) Já jsem ráda, že se tenhle článek neminul účinkem právě proto, že jsem tím chtěla docílit přesně toho, co píšeš... cítím se fakt nejlépe za těch 5 let a hlavně úplně v pohodě, že už to není ta honba, jako dřív. Předtím jsem to měla jako dril - cvičení i stravu, a když nevyyšlo cvičení, o to víc jsem byla přísná přes stravu... zpětně to vím a vidím na sobě. Takže jsem ráda, že z toho článku je i právě tohle cítit, protože to jsem chtěla :)

      A moc ti přeju, abys těch 10 kg do "toalety" s grácií poslala :)

      Vymazat
  18. Není vůbec zač Týno... Dokud jsem neřešila rady poradců a okolí atd, tak jsem cvičila klidně v 11 večer a pak si dala ovocný salát s jogurtem (ne vždy samo, někdy protein atd)... Zhubla jsem 13kg... pak jsem přestala poslouchat svoje tělo a poslouchat ostatní (cvičit večer je blbost, jíst večer ovoce je blbost, jíst večer maso - je to těžké na noc, jíst před cvičením bílkoviny je špatně, jíš moc ořechů jsou tučené, řecký jogurt je moc tučný, teplé večeře je blbost, sladká snídaně není snídaně, cvičit HIIT je moc + nejsi při tom v tepovce, cvičit 5x týdně je moc a 15min workout je málo - to chce aspoň 30min... když chceš běhat tak max na 150tepovku a i to je moc) Takže akorát nervy z toho, že jsem zase nestihla cvičit odpol a jestli mám cvičit, když už je 9 a že mám v 9 hlad, ale už bych neměla jíst... a mám 10kg nahoře + stres, nervy, zdravotní problémy (koleno a štítka), ze cvičení v tepovce zpruzená a už vůbec z běhání + celkově otrávená, že je to k prdu všechno a že nejsem schopná každý den dát na 100% stravu i cvičení... Takže ať mi všichni políbí mé ctěné rektum a klidně se ládují 400g sacharidů denně a cvičí na tepovku... Já to dělat nebudu... Samo už se těch rad nedržím, ale zpět se leze těžko, když člověku pořád někdo takhle něco předhazuje... Nehýbe se to už nějakou dobu... Je to boj, ale jak píšou v knize Co Vám výživový poradci neříkají (protože to nevědí) - POŘÁD NEJSEM TAM KDE CHCI BÝT, ALE UŽ JSEM TAKY UŠLA DLOUHOU CESTU A KAŽDÝ DEN JSEM BLÍŽ SVÉMU CÍLI... (; Děkuji ti za těch 5 let receptů a článků... U nás doma jsou Tvoje recepty velmi oblíbené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míši, tohle je jeden z nej komentářů za poslední dobu :) díky za něj :)

      Vymazat
    2. Ou, děkuji Týno ❤ ... To mě opravdu zahřálo u srdce... Budu ráda, když mě poctíš návštěvou a třeba komentářem na blogu... Myslím, že by recepty mohly sednout Tvým chuťovým buňkám (; https://suzzieprozdravi.blogspot.de/ Ať se daří (;

      Vymazat
  19. Moc pěkný blog, moje krevní skupina evidentně :D díky Nutribulletu jsem zjistila, že tě máme ve skupince :D tak mám uloženo a budu koukat. díky :)

    OdpovědětVymazat
  20. JJ jak píšeš... Bože tu recenzi jsem plodila měsíce... Jsem ráda, že jsem se ji zbavila :D Počád něco chybělo, nebylo to ono, nebylo dobře nafoceno... Tvoje skupiny vždycky (; Skvělá motivace!! A je tam právě vidět, jak to každý má jinak v jídle i cvičení (co, kdy, množství...)

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.